Melyik volt 2014 legnagyobb divatbotránya?

Ha a közelmúltbeli ruhabotrányokra kíváncsi, azt már megírtuk októberben (ide kattintva el is olvashatja). Mai évvégi összegző posztunkban a 2014-es divatbotrányokat szedtük össze: azokat a kampányokat, amikor fogalmunk sem volt, hogy mit akarnak üzenni velük a tervezők - vagy éppen tudtuk, csak nem akartuk elhinni, esetleg olyan témához nyúltak, amik megosztják az embereket. Pozitív és negatív botrányok is találhatók a gyűjtésben, melynek végén szavazhat, hogy önnek melyik maradt meg leginkább emlékezetében, vagy épp önnek melyiktől nyílt ki leginkább a bicska a zsebében!

1. A Victoria's Secret és a tökéletes test

Azt megszokhattuk, hogy a Victoria's Secretnél nem éppen duci lányok vonulnak a kifutón és szerepelnek a kampányokban, de a márkának pár héttel ezelőtt sikerült felhívnia magára a figyelmet azzal, hogy legújabb plakátján a "The Perfect Body" (magyarul a tökéletes test/testalkat) szlogent sütötte el. Úgy, hogy a képen csak vékony nők láthatóak...

victoriasecret
reklámfotó

2. A Barney's és a transzneműek

A márka év elején 17 transzneműt kért fel, a fotók (és a műtétek) olyan jól sikerültek, hogy meg sem mondanánk a modellekről, hogy nem abba a testbe születtek, amiben most láthatjuk őket.

katie-arin-header
reklámfotó

3. A Diesel és az átlagosak

Örülhettek év elején azok, akik folyton kiakadnak, amiért a plakátokon csak tökéletes embereket mutatni: a Diesel Reboot névre hallgató kampányában teljesen hétköznapi arcokat mutatott be - köztük egy kerekesszékes lánnyal is.

la-sh-diesel-model-wheelchair-20140128
reklámfotó

4. Az American Apparel és az igénytelenség

Nem létezik olyan, botrányokról szóló poszt, ahova az American Apparel ne kerülne be. Az egyébként teljesen átlagos (sőt, mondhatni gagyi) ruhákat árusító cég gyakran kerül a reflektorfénybe szexszel túlfűtött és/vagy ízléstelen fotóival. Nemrég fehérneműre vetkőztettek egy idős hölgyet, korábban pedig a bangladeshi katasztrófán viccelődtek.

1394169444507.cached
reklámfotó

5. A Gap és a soványság

Anorexiából is kijutott idén: a koplalókártyát a GAP sütötte el, amikor a twitterre posztolt fotójukon olyan modellt mutattak be, akit mintha hetek óta éheztetnének. Vajon megéri ez a fajta reklám az ötperces hírnévért? A márka egyébként teljesen hétköznapi ruhákat árul, a budapesti üzletekre pedig ez hatványozottan igaz.

rs 600x361-140807102959-560.gap.cm.8714
Twitter / GAP

6. Alexander Wang és a meztelenség

Egészen friss hír, hogy az idén ősszel a H&M-mel összeboruló Alexander Wang legújabb, farmervonalát bemutató kampányfotóján a modell anyaszült meztelenül pózol. Az a baj, hogy annyira elfáradtunk az év végére, hogyez már át sem lépi az ingerküszöbünket.

MTI2NDE3MTY1OTg0MjEzNjM11
reklámfotó

7. A zsidó mauzóleumban pózoló divatblogger

Ezt nem értjük, de nem is akarjuk.

Ön szerint melyik a leginkább megosztó divatbotrány?

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra