Milliós karkötő a celebek kedvence

A gazdagok kedvenc ékszermárkája, a Cartier örök „must have” darabja az egyszerűnek tűnő, nem túl feltűnő „Love” karperec, melyet 45 évvel ezelőtt dobtak piacra azzal a szöveggel, hogy a férfiak az igaz szerelmüknek vásárolják meg őket. Hogy miért olyan népszerű ez a karkötő mostanság a celebek körében? Hát mert drága: ezért aztán például Lindsay Lohanen, Katie Holmes-on, a Kardashian-klán összes nőtagján, Iggy Azaleán és Pippa Middletonon látni viszont a fontban is négyszámjegyű összegbe kerülő ékszereket.

A karkötők két félkörből állnak, csavarok tartják össze őket (elvesztésük esetén 250 fontért, azaz 95 ezer forintért pótolhatóak), 4 és 40 ezer font (1,6 és 16 millió forint) között mozog az áruk, az összeszerelésükhöz pedig csavarhúzóra van szükség – tehát nem lehet egy leányálom nap végén leszerelni őket magunkról.

Vannak, akik „rabszolga bilincsnek” hívják és a középkorban használatos erényövre vezetik vissza a dizájn ötletét. Ez persze nem tartja vissza a hírességeket, hogy viseljék, és mi más lenne jobb reklám egy ékszervállalatnak, mint ez?  Pippa Middleton a pletykák szerint elvesztette 18 karátos aranykarkötőjét, mert elengedtek a csavarok: a cég természetesen ingyen adott újat neki.

A Topshop birodalom atyja, Sir Philip Green lánya, Chole Green 6 darabbal büszkélkedhet (a legolcsóbb verzióval számolva is közel 10 millió forintba kerültek) és gyakran viseli őket együtt – akárcsak Kylie Jenner. 2006-ban Tom Cruise is „Love” karpereccel lepte meg Katie Holmes-t Suri születésének alkalmából, a Rich Kids of Instagram népe pedig le se veszi a különböző, drágakövekkel kirakott nemesfém verziókat.

Senki nem vehette meg magának

Ön szeretne Love karkötőt?

A karkötőt egyébként az olasz tervező, Aldo Cipullo alkotta meg, aki bevallotta, hogy az ötletet valóban azok a férfiak adták neki, akik a középkorban a háborúba menetel előtt erényövvel látták el féltett kedveseiket.

Ma már különös belegondolni, de a karkötők 1969-es bevezetésekor még nem vásárolhatta meg őket senki saját magának: ez a szabály azért volt fontos, mert a Cartier tényleg azt akarta, hogy a Love karkötőt szerelemből ajándékozzák egymásnak a gazdagok – ezt a szabályt  azóta persze eltörölték.

A karkötő piacra dobásakor 25 híres pár kapott a cégtől ajándékba Love karperecet, például Elizabeth Taylor és Richard Burton is. A design akkora siker volt, hogy alig győzték a gyártást, mindenki ilyen karperecet akart: adott volt, hogy 1979-ben megjelenjen a Love gyűrű és fülbevaló, valamint a karkötő továbbgondolt, gyémántokkal kirakott verziója is. A karkötő tényleg a szerelem szimbóluma lett, de a gazdagok szerelméé: szerintünk elég sokat ront rajta, hogy nem annyira a szeretetről, mint inkább a jövőbeli férj pénzben mérhető értékéről árulkodik, vesz-e a jegyesének 1,6 millió forintos ékszert.

Tényleg jó erényöv helyett is!

Akárhogy is, Tamara Ecclestone-nak biztos jól jött, hogy vásárolt exének, Omar Khyami-nak két ilyen ékszert, ugyanis ezek buktatták le a férfit, amikor félrelépett és egy szexvideó jelent meg róla 2012-ben. Ecclestone állítólag onnan volt biztos abban, hogy pasija látható a filmen, hogy rajta voltak a karkötők – amiket ugye csak csavarhúzóval lehet levenni.

Mostanra a karkötő igazi státusszimbólum lett: aki kicsit is jobban keres az átlagnál, azonnal akar egyet, de az igazi aranyásók is ilyet követelnek pasijuktól, ha úgy érzik, komolyra fordul a dolog. Ha önnek nincsenek felesleges milliói, de a koppintásokkal sem áll hadilábon, látogasson el kedvenc online piacunkra, az Aliexpress-re: ide kattintva összegyűjtöttük a hasonló ékszereket. Spoiler: egyik replika se nemesfém, de már ezer forintból megúszhatja a vásárlást, és még csavaroznia sem kell. Ha mégis inkább egy eredetit venne, a lenti videón megnézheti, hogyan kell majd összeszerelni – vagy leszerelni, ha idegen nőkkel/pasikkal készül szexvideót forgatni!

Oszd meg másokkal is!
Mustra