Az elegancia nem a magas sarkú cipőn múlik

Új magyar márka nyitott showroomot a belvárosban: a Bridget&Olivia névre keresztelt terveződuó eleinte iskolai projektként indult, de végül olyan jól sikerült, hogy márkaalapítás lett a vége. Az Ó utcai üzletmegnyitón interjúztunk a tervezőpárossal, akik márkaalapításról, a nők életmódjáról és változó igényeikről, a divat tévhitként terjedő exkluzivitásáról és arról is meséltek, hogyan egyengették útjukat a USE Unused tervezői.

Iskolai projekttől a márkaalapításig

Mentoraikhoz hasonlóan a Bridget & Olivia tervezői is főiskolai barátságuknak köszönhetik, hogy ma már saját márkával jelenhetnek meg az egyre bővülő magyar piacon. "Harmadikosok voltunk a KREA Kortárs Művészeti Iskolában és egy formaruha tervezési feladat során kezdtünk el együtt dolgozni. Azt mindketten első blikkre éreztük, hogy a stílusunk és gondolkodásunk abszolút egy irányba halad, viszont össze kellett csiszolódnunk. Ez végül annyira jól ment, hogy negyedévesként már automatikusan együtt kezdtünk el dolgozni a diplomakollekciónkon, amit tudatosan úgy alakítottunk, hogy abból később brand szülessen. Vannak köztünk különbségek, néha például kifejezetten nehéz együtt tervezni, hiszen sokkal többet kell egymáshoz alkalmazkodnunk, hosszútávon viszont pont a márka előnyévé válik: egyikőnk mindig kimozdítja a másikat a komfortzónájából, az igazán izgalmas ötletek pedig ilyenkor születnek" – részletezte a Bridget & Olivia tervezőpárosa, Staub Tímea és Kovács Dóra az üzletmegnyitón.

A duó jelenlegi kollekciója szűk egy év alatt készült el, inspirációs forrásul pedig az art deco építészet, azon belül pedig a geometrikus formák szolgáltak, amiket a nagyon sportos, abszolút nőies attitűdű nő koncepciójává transzformáltak. "Az éppen aktuális kollekciónkat mindig egy sztorira fűzzük fel, a jelenlegit a már említett art decós geometriai formákon és a padlómintákon kívül a Nagy Gatsby c. film színvilága és hangulata inspirálta. Kétszer már be is mutattuk, egyszer a Szépművészeti Múzeumban, majd a Raqparton, egy általunk szervezett divatbemutatón. Ez volt az első ilyen kísérletünk, és bár családias volt, elég jól sikerült."

A Bridget & Olivia egyedi stílusában a USE Unused tervezőinek, Tóth Andrásnak és Godena-Juhász Attilának is nagy szerepe van. "András és Attila voltak a tervezéstanáraink, a mai napig tartjuk a kapcsolatot: az iskola alatt folyamatosan terelgettek minket, de közben hagyták, hogy a saját utunkat járjuk. Ha valamit nagyon szerettünk, azt általában ők is kedvelték, de apró véleménykülönbségek, pl. szoknyahosszban, anyaghasználatban, sziluettben azért előfordultak. Sokszor ami nekünk érzésből jött, arról ők tapasztalatból mondták, hogy nem kivitelezhető, ezek viszont többnyire olyan dolgok voltak, amik egy ceruzavonással megváltoztathatóak."

A kúl-faktor a lényeg

"Tervezés közben a kúl-faktor a legfontosabb számunkra: ezt Godena-Juhász Attila tanította nekünk. A jelenlegi kollekciónk legerősebb kúl-faktora a geometrikus minta, amit print, bőrrátét és steppelés formájában is felhasználtunk."

A sziluetten és a szabáson kívül a különleges anyaghasználatra is nagy hangsúlyt fektetnek a tervezők: "Modern anyagokkal dolgozunk, a mostani kollekcióban több vízlepergetős és neoprén anyagot használunk. A márka stílusa részben anyagütköztetésre is épül: sokszor játszunk azzal, hogy választunk egy férfias sziluettet finom anyagból, vagy egy nőies sziluettet valami maszkulinból. Nem terveztünk hagyományos értelemben vett estélyi ruhákat, de ha elegánsban gondolkodunk, akkor is inkább merevebb, sportosabb anyagokat használunk a klasszikus selyem vagy muszlin helyett. Egyszerűen arról van szó, hogy nem tudunk velük azonosulni, a mai piacon pedig nem is erre van szükség. A nők életmódja és igényei is megváltoztak: ha egy márka ezt nem veszi észre és nem kezd hozzá igazodni, akkor nincs jövője a szakmában."

A divat nem exkluzív

"Úgy gondoljuk, a magyar embereket érdekli a divat és a dizájnertermék, csak közelebb kell hozzájuk hozni. Az emberek túlságosan bátortalanok, azt hiszik, a divat egy elérhetetlen, túlságosan exkluzív valami, pont ezért kell először nekünk megszólítanunk őket. A showroom megnyitót is azért szerveztük, hogy diskurzust tudjunk kialakítani a divat és az emberek közt, számunkra fontos ez az emberközpontú, személyes kapcsolat."

A tervezők ezt a közvetlenséget egyébként ruháikban is igyekszenek kommunikálni: eleve street-wear-ben gondolkodnak, amit mindennap hordhatunk, ha valaki pedig elég bátor ahhoz,hogy kísérletezzen, akkor gyakorlatilag bármelyik kreációjukat tudja úgy kombinálni, hogy alkalomra és a hétköznapokra is jó legyen.

"Az árakat igyekeztünk a magyar nő pénztárcájához igazítani és úgy gondoljuk, sikerült egy magyar szemmel is megfizethető márkát létrehoznunk. Bár még így is drágábbak vagyunk pl. egy Zaránál, de a mi ruháinkba a különleges anyagválasztáson és tervezésen kívül a szakmai munkát is bele kell kalkulálni, hiszen a grafikussal, a varrónővel és a printessel is együtt dolgozunk egy-egy darab kivitelezésén."

A kampányt és a lookbookot Kovács Dóra öccse, Kovács Richárd fotózta, az itthon jelenleg nagyon divatos konceptualista-vonal helyett pedig inkább egy testközeli, realista irányból közelítettek. "Nem akartunk statikus dolgot csinálni, ezért a kampányt egy letisztult, modern házban fotóztuk. Elsődleges célunk az volt, hogy a ruhák geometrikus attitűdje mellett a nő személyisége is sikeresen visszatükröződjön, legyen benne valami báj. Anélkül is nőies lehet egy nő, hogy magas sarkút húzna – a kampányban nem véletlenül lapos cipőben fotóztuk a modellt."

A márkával kapcsolatban két érdekességet is érdemes megemlíteni az egyik a névösszetétel, ami a tervezők háziállatait jelzi (Bridget Staub Timi cicája, Olivia pedig Kovács Dóra kutyája), a másik, hogy Staub Tímea egyébként sikeres ügyvédi karriert is a magáénak tudhat. "Úgy éreztem, hiányzik valami olyan dolog az életemből, amivel ki tudnám tölteni a szabadidőmet. Már az elején divattervezésben gondolkodtam: úgy voltam vele, kipróbálom egy fél évig, és ha tetszik, folytatom, ha nem, legalább megpróbáltam. Aztán persze annyira beleszerettem, hogy eszem ágában sem volt abbahagyni, akármennyire is nehéz volt munka mellett csinálni. Reggel kilenctől kettőig iskolában voltam, utána mentem rögtön dolgozni. Így legalább az üzlet jogi ügyeit is el tudom intézni egy kalap alatt."

A páros már dolgozik a következő, tavaszi-nyári kollekción, amit szintén egy filmre felfűzve állítanak össze. "A következő kollekciónk a Thelma és Louise című feminista road movie-ra épül majd, ami két olyan céltudatos, autonóm nőt jelenít meg, akikkel mi is könnyen azonosulni tudunk, a film pedig történetileg is rájátszik a korkülönbségre, ami kettőnk közt van. A sportos elemekről a továbbiakban sem mondunk le, de mivel a melegebb, tavaszi-nyári időszakra tervezünk, ezért könnyedebb, bár hasonlóan karakteres anyagokat választunk majd."

Ha felkeltette érdeklődését a márka, a Facebook oldalt itt, a hivatalos weboldalt ide kattintva találja, de el is látogathat a frissen nyílt showroomba a VI. kerület Ó utca 9-be!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra