Kiakadtak a Twitteren a GAP túl vékony modelljén

Rossz modellválasztással nagyon komoly öngólt lehet rúgni, ami a GAP-nek sikerült is az elmúlt napokban: a márka hivatalos Twitter oldalán váltott ki kisebb fajta parasztlázadást, amiért betegesen soványnak tűnő modellel reklámozta legújabb kollekciójának egy darabját. Az 'Öltözz pasztell-takaróba' címet viselő bejegyzéshez mellékelt beesett arcú, sápadt modellre azonnal felkapta a fejét a márka négyszázezer követője, akik nem kegyelmeztek a kommentekben.

"Komolyan, GAP? Hol az istenben néznek ki így az emberek? Legközelebb talán olyan modellt kéne választanotok, aki hasonlít is az átlag nőre, nem pedig egy csontsovány kísértetet", illetve "Nézzétek a feje mekkora a testéhez képest. Szégyelljétek magatokat,GAP!" és még ezeknél durvább hozzászólásokban jelezték felháborodásukat a márka követői a Twitteren.

A legtöbb felhasználó a megjelenés után pár perccel már reagált a bejegyzésre a Twitteren, a hozzászólások pedig szinte kivétel nélkül mind felháborodott, illetve a modell egészségügyi állapotát megkérdőjelező kommentek voltak. "Borzalmas ez a kép, ráférne erre a lányra egy hamburger és némi napsütés" – írta az egyik hozzászóló, mások szerint viszont "úgy néz ki, mint egy zombi", vagy "mint aki most szabadult egy koncentrációs táborból." Akadtak olyanok is, akik a törékeny modell védelmére keltek: "Miért kell minden vékony nőt anorexiásnak titulálni?" és "Ez legalább olyan bántó, mint amikor egy kövér embernek beszólnak, hogy diétázzon." A képre mindössze egyetlen semleges komment érkezett.

Még több felháborodott hozzászólás a galériában!
Még több felháborodott hozzászólás a galériában!GAP Twitter

Egyelőre az sem tisztázott, miért hirdeti egyszerre két külön modellel is ugyanazt a ruhát a márka: a Twitteren parasztlázadást kiváltó vékonyka lány helyett ugyanis egy sokkal egészségesebb testalkatú modellel reklámozzák ugyanazt a ruhát a hivatalos weboldalon – amit a tweetbe is belinkeltek. A vörös hajú modell 178 cm magas és amerikai méretezésnek megfelelő S-es méretet visel a fotón. A MailOnline megkeresésére a GAP szóvivője, Edie Kissko elmondta: "Mindig is a diverzitásra épült a marketingünk, elfogadjuk az embereket olyannak, amilyenek. A vásárlói visszajelzés különösen fontos a számukra, ezt az egész felfordulást egy leckének könyveltük el, amiből mindenképpen tanultunk." A követelések ellenére a GAP továbbra sem hajlandó törölni a szóban forgó bejegyzést a Twitterről.

A baloldali, sokkal egészségesebb külsejű lookbook modell vs. nagyon sovány, beesett arcú kampánykép.
A baloldali, sokkal egészségesebb külsejű lookbook modell vs. nagyon sovány, beesett arcú kampánykép.

Túl vékony a modell vagy jól választott a GAP?

Nem csak a GAP-nek gyűlt meg a baja a Twitter felháborodott felhasználóival: nemrégiben egy szintén anorexiához köthető napszemüveg miatt akadtak ki, a márka kénytelen volt nyilvánosan bocsánatot kérni, illetve eleget tenni a háborgók kívánságainak és lecserélni a kiegészítő fantázianevét. A GAP jelenlegi, és a hozzá hasonló, elég gyakori akciók miatt támogatják sokan azt az elképzelést, hogy szupermodellek helyett hétköznapi nőkkel reklámozzanak a divatházak. Erre minden bizonnyal várni kell még, addig is reméljük, a hasonló szarvashibákból legalább tanulnak valamit a divatházak.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra