A celebek tehetnek róla, hogy elkapkodták a 260 ezres kardigánt

A divatmániások, valamint a gazdagok és híresek most épp három kötelezően beszerzendő őszi cuccért ölik egymást: a Burberry szívecskés blúzáért, ami már annyira elfogyott, hogy nyoma sincs a neten, a Givenchy 850 eurós bambis pulcsijáért, aminek még legalább a hűlt helye megvan, és a Saint Laurent 890 eurós nagymama-kardigánjáért, ami mellett szintén a „sold out” felirat virít.

A Daily Mailen Liz Jones értekezik a divatipar álságos mivoltáról és az igénygenerálási technikákról. Egyszerű, el kell küldeni a terméket pár celebnek – ahogy a Burberry tette a szíves inggel –, azok majd felveszik a szép ajándékot, abban jelennek meg az újságokban, a divatmániás meg azt hiszi, hogy adott ruhadarab nélkül élni sem lehet, és azonnal megveszi az 500 fontos selyeminget, hogy abban pózolhasson saját Instagramján. Emellett Jones szerint fontos, hogy a divatszerkesztők is megkapják a magukét, a bemutatókon épp ezért osztogatnak drága sajtóajándékokat: ha kap az ember lánya egy Louis Vuitton táskát – Jones szerint erre is van példa –, akkor nem fogja azt írni a márka ruháiról a bemutató után, hogy hordhatatlan vackok.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-Vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy érdekes posztunkról sem!

A szóban forgó Burberry blúz pontosan 495 fontba (173 ezer forintba) kerül, és Liz Jones már szeptemberben sem tudta megvenni a Burberry londoni boltjában, mert elfogyott, hála annak, hogy Victoria Beckhamnek jól áll. A Net-a-Porter oldalára ezek után valószínűleg fel sem került a PVC galléros, bordó darab.

A Hedi Slimane tervezte Saint Laurent kollekcióról már cikkeztünk: akkor is az értetetlenül magas árakról volt szó, a tanulság annyi volt, hogy ha ennyiért is megveszik, akkor miért kéne olcsóbban adni? A grunge-os, sötét hangulatú őszi-téli kollekció legnagyobb sikerdarabja azonban nem a 14 millió forintos dzseki, hanem a kicsit olcsóbb, de még mindig baromi drága, 890 eurós (236 ezer forint) nagymama-kardigán, amiből azóta nem tudnak eleget a készleten tartani, hogy Katie Holmes és Pixie Geldolf ilyenben mutatkozott. A csillagmintás, bolyhos, vastag darab nem rossz, sőt, de nem is kihagyhatatlan ajánlat. A kardigán mellett a skótkockás miniruha is jól szerepelt, hiába 2990 euro (886 ezer forint), már felvásárolták az összeset a divatra éhes, tehetős vásárlók.

A Givenchy egy 850 eurós (250 ezer forint) neoprén anyagú, nyomott mintás oversized tréningfelsővel veszi fel a versenyt a Saint Laurent-nel. A legmenőbb, ha designer gumipókkal kötjük meg deréknál, ami szintén a Givenchy agyszüleménye és 490 euróba (145 ezer forint) kerül. Már náluk. A kisboltban csak párszáz forint... Valahogy az is döbbenetes, hogy a bőrpulcsit – vagy minek is nevezzük – is mind elvitték, 1950 eurós (558 ezer forint) áron is. Még csak nem is néz ki valami jól, ahogy a bóvli hatású kutyás táska se nézett ki jól, mégis máig készetlhiány van belőle...

Szinte biztosak vagyunk benne, hogy a szezon három legkelendőbb ruhájának ikertestvéreit viszontlátjuk majd a fast fashion boltok polcain – nem nagy kihívás őzet, szívet, vagy csillagot nyomtatni különféle anyagokra. Önnek hogy tetszenek a must have darabok? Megvenné őket, ha olcsóbbak lennének, vagy akkor se kellene egyik se, hogy tizenpárezerért kínálnák? Szavazzon!

Mit szól ezekhez a slágertermékekhez?

Oszd meg másokkal is!
Mustra