Korlátozná a modellek retusálását egy brit üzletlánc

A neves divatházak és a magazinok után egyre több kereskedő kíván az átlagos alkatú nők kedvében járni. A brit Debenhams például évek óta harcol a csontsoványság és a Photoshop-függőség ellen. Pár évvel ezelőtt 38-as méretű próbabájukat cserélték le 40-es méretűre kirakatukban, de szerepeltettek már mozgáskorlátozott modellt is reklámkampányukban illetve egy bikiniben pózoló modellről is készítettek már utómunkák nélküli képet. Ezúttal szintén a túlzásba vitt retusálás ellen küzdenek, mégpedig úgy, hogy ígéretük szerint a pigmentáción és a kilógó hajszálakon kívül mást nem tüntetnek el a reklámfotókról. Részletek a hajtás után!

Az unalmassá vált, felismerhetetlenre átrajzolt modellek ellen fellépő Debenhams az előző, bikinis kampányához hasonlóan a Facebookra töltött fel egy képet, amelyen bemutatja, hogy a bevett gyakorlat szerint mennyi mindent változtatnak meg egy nőn a retusáláskor, pedig erre ugye nem is lenne szükség.

1002432 10151625636413563 393520404 n

„A retusálás nélküli fehérneműs fotókkal azt szeretnénk bebizonyítani, mennyire elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy minél több nőnek legyen pozitív testképe. Íme egy példa arra, hogy egy modell természetesen is lehet gyönyörű” – olvasható az elszánt márka hivatalos Facebook oldalán.

Önt mi zavarja jobban?

A Debenhams a Daily Mailnek azt is elmondta,   szeretnék, ha idővel más kiskereskedők is követnék példájukat, és nem bombáznák fogyasztóikat az elérhetetlen testképet mutató modellekkel.

A színes bőrű és negyven év feletti modellekkel is előszeretettel dolgozó márka sorába nemrég beállt a H&M is, aki szintén elkezdett változatos modellekkel hirdetni, sőt azt is beismerte, hogy eddig túl sovány lányokat foglalkoztatott. A csontsoványságot népszerűsítő kampányait a fürdőruhában pózoló Beyoncéval és a plus size modell Jennie Runkkal már kompenzálta is a márka a közelmúltban.

Persze még van hova fejlődni, de szerencsére a vásárlók sem hagyják magukat. Legutóbb például a Victoria's Secret ellen tüntetett egy csoportnyi lengén öltözött asszony a márka San Francisco-i üzlete előtt. A tüntetést az About-Face nevű csoport szervezte, és az a céljuk, hogy egyre több nő érezze magát jól a bőrében és megértessék velük, hogy mekkora befolyással bírnak az agresszív reklámok. „ Azt szeretnénk, ha minden testalkatú, méretű, etnikumú, képességű és nemű ember csatlakozna hozzánk, amikor végigsétálunk a Union Square-en” – állt az esemény leírásában a Facebookon.

Az Operation Real Bodies Real Love: About-Face Action of Body Acceptance and Self-Love nevű megmozdulás célpontja azért volt pont a Victoria's Secret, mert szerintük ők is kicsit szűken, valószerűtlenül értelmezik a szépség fogalmát. A tüntetők többek közt azt szeretnék, ha ez a márka is változatos méretű és alkatú modellekkel dolgozna, és persze a kínálatban is meglátszana, hogy nemcsak egy bizonyos rétegnek akarnak kedvezni.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek