no

Napszemüvegtrend 2013: keressen színes darabokat!

Napfényt szűrő kristályok használatával már az ókori Római Birodalomban is próbálkoztak, de a ma látható, klasszikus formák csak a huszadik században, a pilótáknak, hippiknek és divatmániásoknak köszönhetően terjedt el igazán. Míg régebben cipőket gyűjtöttünk, ma inkább olcsóbb napszemüvegből halmozunk fel többet egy-egy szezonban, aminek köszönhetően szinte nincs olyan forma a piacon, amit ne lehetne beszerezni, legyen az a vintage keretes, aviator- vagy Lennon-szemüveg.

Átlapozva egy nyolcvanas évekbeli Vogue-ot, elvétve sem találni benne napszemüveg hirdetést, ami kiválóan szemlélteti, hogy az elmúlt harminc évben mennyit változott divat. A legújabb, 2013-as májusi Vogue-ban ugyanis tucatnyi egész oldalas reklámot vettek a divatházak a napszemüvegek népszerűsítésére.

Az idei szezonban a Dolce & Gabbana csíkos napszemüvegeket dobott piacra, Giorgio Armani zöld flitterekkel dobta fel kereteit, míg a Fendi a szögletes formát favorizálta. Michael Kors hatalmas fehér keretekkeloperált , a Chloe pedig a fél arcot eltakaró, hetvenes éveket idéző retro barna napszemüvegben képzeli el a nőket – írja a dailymail.co.uk.

A Miu Miu levágta szemüvegei alját, de divatban maradtak olyan klasszikus formák is, mint a Top Gun óta trendi Ray-Ban Wayfarer, aminek olcsóbb és színesebb változatára 3595 forintért barack színben találtunk rá a Stradivariusban, trópusi mintákkal díszített formában pedig a Mango dobta piacra 4595 forintért.

Az Activist Eyewear merészebb arányokkal és egy teljesen új, Split-Fit technológiával egészítette eddigi kollekcióját, a londoni székhelyű Spangled pedig inkább a fesztiválszezonra helyezte a hangsúlyt. A hatásvadász kampányképekben profi Karen Walker idén nem űrlényekkel, hanem 65 és 92 év közötti nőkkel kívánja eladni színes keretes szemüvegeit.

Hasonlóan modern formákban gondolkodtak a fiatalabb New York-i designerek is, mint Coco & Breezy, akik átlagosan 200 dollárért, 43 600 forintért árulják vagány kiegészítőiket. Nézze meg a galériában a legújabb trendeket, melyekhez hasonlót a fast-fashion üzletekben is talál átlagosan 2000-8000 forint közötti áron!

Oszd meg másokkal is!
no
Mustra