A Gas, a Levi’s és a Wrangler is őrült újításba kezdett

A farmergyártók úgy látszik, rájöttek, hogy nem kérhetnek 20 ezret egy nadrágért, ha nem ígérnek valami érdekeset: hidratálást, alaktartás, kiváló minőséget, környezetvédelmet, PET palackokat a gatyában. Amikor két éve körbejártuk a farmerre szakosodott boltokat, nem találtunk olyat, amibe beleszerettünk volna, viszont a márkás nadrágok mind több tízezer forintba kerültek – annyiba, amennyit kevesen adhatnak ki csak úgy passzióból egy nadrágra.

2013-ra a GAS és a Levi’s is rengeteg újdonsággal állt elő: a Gas formatartó nadrágokat ígér és különleges anyagokat, a Levi’s a környezetvédőket bombázza jól csengő szlogenekkel. Mindkét márka divatbemutatóján részt vettünk, így már tudjuk, milyen újdonságokra lehet idén költeni. A harmadik ismert márka, a Wrangler nem tartott divatbemutatót, cserébe elözönlötte a külföldi oldalakat hidratálóval átitatott farmerük híre, melyet január 28-tól lehet rendelni.

A három komoly farmercég mellett azt is megmutatjuk a folytatásban, melyik fast fashion üzletben milyen olcsó nadrágok kaphatók, ha nem vagyunk fogékonyak se a környezetvédelemre, se a jobb minőség ígéretére, vagy szimplán csak nem spóroltunk eleget.

Gas Jeans

A Gas nyúlszőrkollekciójával együtt prezentálta a tavaszi-nyári nadrágokat: a kollekció nagy része a Gas indigókék vonalába tartozik, de a női nadrágok között rengeteg színes farmert is láttunk. A neonzöld és szürke farmerek a márka véleménye szerint nagyon jól mennek a kicsit sötétebb férfinadrágokhoz, a Gas párokban gondolkozik. Bővebb szárakban viszont nem, minden női farmer szűk, testhezálló, és még a pasik farmerein is szűkítettek.

Az egyik bestseller az elmúlt években a Sumatra névre hallgató jeggings volt (leggings, csak famerből), most viszont talán a lazább Jogg Denim lesz a befutó: állítólag olyan kényelmes, mint egy tréning, de úgy néz ki, mint egy farmer. Szerintünk meg pont úgy néz ki, mint egy trottyos farmer, de nem a mi véleményünk számít. A másik újítás sokkal érdekesebb: a Re-form anyag bevezetése. Az új technológiával készülő nadrágok egész nap tartják formájukat, nem nyúlnak ki, és levétel után visszanyerik eredeti formájukat. Ha működik, ez tényleg nagyon hasznos innováció.

Levi's

Míg a Gas inkább a nőkre koncentrált, a Levi’s a pasiknak tervezett újra régi fazonokat. A 140 éves 501-es például ritkán újul meg, de 2013-ban pont meg fog: már nem csak farmeranyagból gyártott 501-est lehet majd kapni. Az 511-esből jön a pasiknak egy szűkebb fazon, az 504-es pedig modernebb szabású lesz. Emellett a cég új festési technikákkal és újrahasznosított alapanyagokkal védi a környezetet, jönnek a WasteLess nadrágok, olyan termékek, melyekbe 20% újrahasznosított anyag, azaz átlag 8 Pet-palack kerül.

A női kollekcióban lesznek mintás nadrágok is, a felsők és ruhák nyomatait India ihlette. Új fazonként a Boyfriend Skinny nadrágokat ajánlották: kicsit szűkítették a bő, férfias női gatyát. Ez így elmondva  érdekes, de a ruhákon mi nem vettünk észre sok újdonságot a rengeteg színen kívül, a bemutatón a megszokott Levi’s stílust láthattuk: a lányokon szűk, CurveID farmereket nyomott mintás pólókkal, a pasikon bővebb farmereket és vászonnadrágokat bőrdzsekikkel. A „vintage ihletésű grafikával díszített póló” tulajdonképp egyszerű mintás felső, a WasteLess farmeren sem látszik (szerencsére) sehol a 8 Pet palack. A több szín jót tesz a kollekciónak, férfiaknak, nőknek egyaránt trendi farmereket terveztek a márkánál.

Wrangler

A Wrangler is igyekszik felvenni a versenyt a konkurenciával, ők is merőben új típusú farmerrel állnak elő január végén: a hidratálós nadrággal – írja a Telegraph. A „Denim Spa” fantázianévre hallgató vonal három skinny farmere különböző krémekkel van átitatva, az egyik variáció, a „Smooth Legs” azt ígéri, még a narancsbőrt is csökkenti. A másik kettő, az Aloe Vera és az Olive Extract intenzíven hidratál, de csak 67-95 napon keresztül. A farmer magas, közepes és alacsony derékkal kapható, csak kék színben és testhezálló csőfazonban.

A reklámarc Lizzie Jagger, a nadrágokat január 28-án kezdik árulni az Asoson, 136 dollárért (30 ezer forint). A terméket egy francia intézetben, az Institut Adriant-ban tesztelték, ahol hat hétnyi tesztelés után (heti öt nap, napi 8 óra a nadrágban) a résztvevő nők 69%-a úgy érezte, feszesebb lett a lába. A Smooth Legs koncentrátum 15 napig, vagy 4-6 mosásig marad a nadrágban, de egy spray-vel fel lehet újítani, így 67-95 hordáson keresztül feszesít a nadrág.

Van egy olyan érzésünk, hogy el fogják kapkodni a 30 ezres hidratáló gatyákat az Aososról, de vannak ellenzői is az új trendnek, akik azzal érvelnek, hogy a láb bekrémezése nem egy bonyolult dolog, nem akarnak minden nap ugyanabban a nadrágban feszíteni, és biztos furcsa, ragacsos érzés egy ilyen farmer. Mi ezt nem tudjunk, mert még csak ebben a videóban láttuk a terméket, melyben a műsorvezető kifejezetten kivan tőle, de az biztos, hogy minket nem zavar a hidratáló farmer létezése:

És a többiek

Ön hol vásárol farmert idén tavasszal?

Ha már sorra vettük a kifejezetten farmerre specializálódott cégek termékeit, nézzük meg az olcsóbb verziókat is: a Levi’s-nél a környezetvédelem mellett tök jó kiszolgálást kapunk, a Gasnál színes, csinos újdonságokat, a Wrangler meg a fenekünket fogja feszesebbé tenni, de akkor is nehéz az árrést feledni.

Egy egyszerű CurveID nadrág 20 ezer forint fölött van, a Gas és a Wrangler is minőségéről, nem olcsóságáról híres, és hát az ember kétszer is meggondolja, adjon-e valamiért 20 ezret, amihez hasonlót 4 ezerért is kap. Szerencsés, akinek nem kell ezen gondolkodnia, akinek mégis kell, annak sem kell elkeserednie, mert a márkás alapdarabokhoz hasonlót bárhol talál. A Mangóban 4-6 ezer forintért vannak indigókék és fekete skinny farmerek, a Bershkában rengeteg színes nadrág kelleti magát 3995 forintért, és a H&M legdrágább farmerja is 10 ezer forint. Egyik sem nyeri vissza az alakját, a színüket se tartják túl jól, de ha találunk egy kényelmes farmert 4 ezerért, megéri megvenni. Nézze meg a galériában a leárazott farmerválasztékot!

Oszd meg másokkal is!
Mustra