Nem is annyira átlagos emberek a Lanvin reklámarcai

Párizs egyik legrégebbi, legrangosabb divatháza minden idényben előáll valami új reklámötlettel: tavaly táncoló modellekkel népszerűsítette Alber Elbaz ruháit, idén a felkapott utcai divatfotózás nyomán Steven Meisel átlagembereken fotózta le a luxusgöncöket. „Valahogy ki akartam vinni a ruhákat az utcára, és meg akartam nézni, hogy néznek ki különböző korú és méretű embereken. Olyan volt, mint egy őrült család, amit nagyon szerettem. Volt valami nagyon demokratikus ebben a megközelítésben” – mondta Meisel a Women’s Wear Dailynek. A résztvevőkkel kisfilm is készült, ami augusztus 21-én kezd majd gerillavideóként terjedni a neten – hű, de forradalmi ötlet –, de addig is kiszivárogtattak pár képet.

Az alkalmi modellek 18 és 80 év között vannak, némelyikükről nem tudni semmit, de felükről már kideríttette a Jezebel, hogy kicsodák és mivel foglalkoznak. A legtöbben stílusuk miatt már felkerültek egy New York-i utcai divatblogra, többen közülük régóta modellként szeretnének dolgozni (és modellszerződésük is van), tehát a válogatás mégsem tűnik annyira demokratikusnak, mint ahogy Meisel szavaiből kitűnt, de ilyen ez a showbiznisz.

Az egyik sötét hátterű fotón, sárga fotelek és kígyóbőr táskák közt a 82 éves Jacquie "Tajah" Murdock álldogál szigorú arccal. A nyugdíjas a harlemi Apollo Theater-ben volt táncosnő, fiatal korában modell szeretett volna lenni. „Harlemben nőttem fel, mindig is modell szerettem volna lenni, de akkoriban kevés lehetősége volt a színesbőrű nőknek a divatvilágban. 18 évesen ügynökségről ügynökségre jártam, kézmodell munkákat is kerestem. Végül sikerült, sose adom fel! Remélem, egyszer eljutok Párizsba!” – mondta Tajah a Jezebelnek. Úgy került a Lanvin reklámba, hogy a márka az Advanced Style blogot kereste meg, melynek bloggere Ari Seth Cohen az utcán fotózta le Murdockot, aki azt is elmondta, miért néz olyan csúnyán: allergiás volt a hajlakkra, amit a fotózáson használtak.

Egy másik korosabb, de stílusos átlagembert is talált a Lanvin az Advanced Style-on keresztül, a 62 éves Tziporah Salamont. Salamon New York-i stylist, divattanácsadó és előadóművész, van saját weboldala, de sosem modellkedett: neve nem véletlenül cseng ismerősen, a holokauszt miatt kivándorolt magyar szülők gyermeke. Szülei szabók, ruhakészítők voltak, Salamon számára a ruhaipar otthonos terület – és annyira nem is átlagos nyugdíjas az asszony, hisz nem minden hatvanéves dolgozik stylist-előadóművészként. „Nagyon hálás vagyok ezért a lehetőségért. Húszas éveimben sosem gondoltam volna, hogy ilyesmit csinálok majd, csak a negyvenes éveiben kezdtem meglátni magamban a szépséget. De úgy gondoltam, nincs túl sok lehetősége a korosabb modelleknek. Milyen ironikus, hogy 60 évesen jön a nagy áttörés, nem?” – mondta Salamon, aki gazdagon felékszerezve mered a kamerába a reklámfotón.

Egy szudáni születésű DJ is bekerült a válogatásba, Mari Malek, aki Dél-Szudánban dolgozik egy segélyszervezettel, mely elszakított családok újraegyesítésén munkálkodik. Róla sajnos nem derült ki, hogy civilben is igazi trendőrült-e, de azt írja a Jezebel, hogy modellként is próbálkozik. Az adottságai mindenesetre megvannak hozzá.

Vörös ruhában, ártatlan, riadt tekintettel, Piroskaként szorongatja ruháját Rachel Trachtenburg, zenész, aktivista – és modell. Ugyanis, bár Trachtenburgnak eddig nem voltak modellmunkái, van egy szerződése a New York-i Elite modellügyökséggel. A 18 éves lány a Supercute!, a Punch, és a Trachtenburg Family Slideshow Players nevű zenekarokban lép fel, és már 14 éves korában igazi aktivistaként állt ki az ellen, hogy Michael Bloomberg New York polgármestere lehessen harmadszor is. Tüntetett a Central Park lovaskocsijai ellen és a libatömés ellen – utálja az állatkínzást. De hiába óriási állatvédő a kislány, mégis bundával pózol a plakáton…

A Jezebelnek még bizonyos Stella Rose St. Claire-ről sikerült kiderítenie, kicsoda, a reklámban látható férfiakról sajnos nem tudtunk meg semmit. A transzvesztita Stella Rose-nak is saját stílusblogja van, és kiegészítőket is gyárt – tehát ő sem az, aki csak úgy talpig H&M-ben, az utcáról esett volna be a fotózásra. „Az utcán szúrtak ki. Ha ezentúl bárki azt mondja, rossz dolog máshogy kinézni, mint a többség, azt fogom válaszolni: itt a bizonyíték arra, hogy megéri önmagad lenni!” – írja Stella Rose saját blogjában. „A középiskolában mindig rondának csúfoltak, addig kínoztak ezzel, míg el is hittem, most meg itt vagyok a rohadt Lanvin kampányban! Ezt küldöm mindenkinek, aki valaha el akarta érni, hogy szemétnek, vagy fölöslegesnek érezzem magam! Mindenkinek, aki elküldött, kigúnyolt! Lanvin kampányban szerepelek, ti meg nem! Kapjátok be!” – teszi még hozzá.

A Lanvin kampány tehát menő lett, de túlzás azt állítani, hogy az utcáról csalogatták be az átlagembereket. Nem sokan tüntetnek polgármester ellen 14 évesen és keveseknek van stílusblogja 62 évesen. A képek viszont érdekesek, és tény, hogy nem szupermodellek csücsörítenek a luxusruhákban: ön szerint tényleg olyan forradalmi ötlet volt divatmániásokkal lőni egy reklámsorozatot, vagy teljesen átlagosak lettek a kampányképek?

Oszd meg másokkal is!
Mustra