Instagram Reels, TikTok, YouTube Shorts: vannak, akik viszolyogva és értetlenkedve szemlélik a pár másodperces videózásőrületet, ami az elmúlt években meghódította világot, de vannak olyanok is, akik lubickolnak a pörgős médiatartalomárban, és ez utóbbiak felé lejt a pálya. A RECnGO összegyűjtötte, milyen trendek várhatóak 2022-ben a közösségimédia-platformokon.
Egyre többen egyre több időt töltenek videónézegetéssel
Az emberiség több mint fele, azaz 4,5 milliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, ráadásul naponta körülbelül 2,5 órán át böngésszük ezeket az internetes felületeket. Ennek a 2,5 órának, azaz 150 percnek a nagyrészét, 100 percet töltünk azzal, hogy videótartalmakat fogyasztunk.
Meghatározó szerepe van a közösségimédia-trendek alakulásában a TikToknak, amely pár év alatt elérte világszinten az 1 milliárd, Magyarországon pedig az 1 millió felhasználót. A TikTok mikrovideókkal hódította meg a szíveket: pár másodperces videók feltöltésére alkalmas felület. Bizonyára előnyére vált népszerűségének elérésében a rohanó világhoz alkalmazkodott emberek igénye, hogy gyorsan elérhető, rövid időtartamú szórakozást szerezhessenek a mókuskerék pörgéséből pár lopott pillanatra kilépve.
Egyszóval: a videókészítés fénykorát éljük, amely, mint a világ minden része, folyamatos fejlődésben van. Várhatóan ezek lesznek 2022 trendi videóinak ismérvei:

Mikrovideók
A mikrovideók 5-30 másodperc hosszú videók, amelyeket a TikTok tett népszerűvé. A Facebook sem szeretett volna lemaradni a nagy felhajtásról, ők is megalkották saját csilli-villi mikrovideós oldalukat, az Instagram Reelst. Főként a Z generáció köreiben népszerű formátumról van szó, amely jóval több interakciót vált ki a nézőkből, mint amire a „normál” videók képesek.
Vlogok
A vlogok a videózás titánjai: régóta léteznek, és töretlenül népszerűek. Az internetezők 44 százaléka fogyaszt napi szinten vlogtartalmakat. Népszerűségük egyik alappillére, hogy a vloggerek általában alaposan körüljárják a különböző témákat.
Vertikális videók
Rendkívül izgalmas, hogy a vertikális videók manapság már kifejezetten népszerűek. Olvasóink közül bizonyára sokan emlékeznek még azokra a (nem túl régi) időkre, amikor még igénytelennek számítottak a vertikális videók, és mindenki horizontális videókat követelt a vertikális videók alatti kommentszekcióban. Azonban az újabb közösségimédia-platformok a vertikális videóknak kedveznek, legyen szó az Instagram Storykról vagy a YouTube Shortsról.
Interaktív videók
Az emberek vágynak a kapcsolattartásra – kedvenc márkáikkal és influenszereikkel is. Kedveltek az élő videós közvetítés alatti kommentelési lehetőségek, illetve az Instagram-történetekben kirakott szavazások és kérdésfeltevések, amelyekre választ kaphatnak kedvenc influenszerüktől a követők.
Sztorik
A FOMO, a lemaradástól való félelem korszakában nem meglepő, hogy rendkívül nagy népszerűségnek örvendenek a limitált ideig, általában 1 napig elérhető videótartalmak. Exkluzív élményt nyújthatnak a követőknek, akik nagyobb érdeklődéssel és több interakcióval válaszolnak erre a formátumra.
Élő videók
Az élő videók hiába jóval hosszabbak, mint a mikrovideók, mégis nagy igénye van az embereknek erre a formátumra is. Háromszor olyan hosszú ideig tudja lekötni az emberek figyelmét az „élőzés”: spontán, azonnali, emberi és hiteles videózási forma, hiszen nem egy előre megszerkesztett tartalomról van szó.
A cikk az ajánló után folytatódik

Három szakácskönyv ingyenes szállítással!
Mentes Anyu szakácskönyveit azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.
MOST INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁSSAL!
Tekintsd meg ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés
Rövid reklámok
Az 5-20 másodperc hosszúságú videóhirdetések, amelyekkel tele van a YouTube is, nem mennek sehová. Ezek már a „hirdetés átugrása” gomb megjelenése előtt befejeződnek: üzenetük lényegét eddigre már átadták, sikerrel jártak abban, hogy a fogyasztásra szánt tartalmukat manipuláció (átpörgetés) nélkül a maga teljességében kénytelenek legyünk megnézni. Tehát maradnak, mert sikeresek, ahogyan a 15-20 másodperces videóhirdetések is, amelyek szintén rövidnek számítanak.
Így változnak (és változtak) tehát videófogyasztási szokásaink a közösségi média platformjain. Ha szeretnél te is trendi felhasználóvá válni, nyugodtan meríts ihletet ebből a listából.