Az idei giccses karácsonyi reklámjához saját külön bejáratú szörnyet is lopó John Lewist először egy lebénult kislányát a mellékhelyiség járólapjain tisztába tenni kényszerülő anya állította pellengérre, azóta azonba egy a jobban felszerelt mellékhelyiségekért kampányoló anya is nekiesett az áruháznak.
Az újszülöttkori agykárosodásban szenvedő kisfiút nevelő Laura Moore szerint az új reklámjuk cukisága miatt tapsikolók azért arra is vethetnének egy pillantást, mi történik a mozgássérültekkel a John Lewis mellékhelyiségeiben. Mivel az áruház nem képes megfelelő asztalokkal és a tolószékbe kényszerült gyerekek kiemelésére szolgáló emelőkkel ellátni a mellékhelyiségeit, a mozgássérült gyerekek szülei a padlón kényszerülnek tisztába tenni a gyerekeiket, ami bizony szöges ellentétben áll az áruház reklámjainak kedves szörnyecskéje által életre keltett álomvilággal.
While everyone is swooning over how wonderful the new @johnlewisretail advert is... just take a moment to look at this photo which was taken in one of their stores because they don't provide #changingplaces for severely disabled people & refuse to do so. Priorities. pic.twitter.com/rekU1zKpK9
— Mum On A Mission (@MumsMissions) November 10, 2017
A probléma persze nem csak a John Lewist érinti, a nagyobb gyerekeket is elbíró asztalokkal és emelőkkel felszerelt mellékhelyiségekért kampányoló anyát ugyanakkor szemlátomást felhúzta a karácsonyi reklám aranyos álomvilága és a mozgássérült gyerekeket nevelő szülők rögvalósága közt húzódó szakadék. Laura Moore szerint a megfelelő felszerelések hiányában egyedül egyszerűen képtelenség kiemelnie a fiát a tolókocsijából, a babák tisztába tevésére használt asztalok pedig túl törékenyek ahhoz, hogy a nagyobb gyerekek súlyát is elbírják.
A John Lewis szóvivője szerint egyébként egyelőre nem realisztikus, hogy a már létező áruházaikat a már említett eszközökkel is felszereljék, de a jövőben figyelembe veszik majd a mozgáskorlátozott gyerekeket nevelő szülők igényeit is.