Retró gyapjúbútorral volt jelen a magyar dizájn Dubajban

Idén negyedik alkalommal, március 16-20 között rendezték meg a Közel-Keleti régió legnagyobb design eseményét, a Design Days Dubait, amire egyre több érdeklődő kíváncsi a nemzetközi piacról, így a 44 kiállítóból az idei évben 19 regionális bemutató volt. „Nagyon fontos számunkra, hogy nyitottak legyünk a sokszínűségre, mert Dubaj annyira más, és ez a kiállítás egyértelműen tükrözi ezt. Ezek a lenyűgöző és a legtöbb esetben nagyszabású munkák kitolják a tervezés határait" – mondta a kortárs dizájndarabokat felvonultató rendezvényről a program igazgatója, Cyrill Zammit.

A Dubaji Kulturális és Művészeti Intézet, a Van Cleef & Arpels, az Emaar valamint az Audi által támogatott eseményre valóban a világ minden tájáról érkeztek érdeklődők, képviseltette magát többek között Ausztrália, Kína, a Szaúd-Arábiai Királyság, Libanon, Hollandia, Dél-Afrika, az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok és Franciaország is, de bemutatkozott a Peking Design Hét (Urban Crafters) valamint a tajpeji World Design Capital csapata is.

A berendezési tárgyak, bútorok és szobrászati alkotások mellett számos exkluzív kollekciót is bemutattak Dubajban, ilyen volt például a helyi származású Aljoud Lootah ősi japán origamiművészet ihlette kollekciója, az Oru Series, de kiemelkedő darabokkal volt jelen a libanoni non-profit szervezet, a House of Today is, akik olyan feltörekvő tervezőket vittek ki az eseményre, mint Céline Stephan Eid, Michéle és Georges Maria illetve Tamara Barrage.

Nem először jelent meg a vásáron a bejrúti Carwan galéria, akik a Dechainements névre keresztelt kollekciójukkal érkeztek Dubaiba, melyet az olasz építész, Vincenzo de Cottis és a szobrászként ismert Carlo Massoud készített. Hasonlóképpen felkapottak voltak Taher Asad-Bakhtiari gobelinjei valamint Hideki Yoshimoto fényjátékai is. Az újoncok között javarészt pekingi és Los Angeles-i művészek bukkantak fel, mint például a Gallery All, akik a melbourne-i Broaches Commissionssal karöltve mutattak be Dubaiban. Az amszterdami Commonplace Studio itt mutatta be a világon először legújabb, Lumiere nevű kollekcióját, míg a libanoni származású Nada Debs itt ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját, az olasz Massimo Faion pedig a POSA-val való közös luxuskollekcióját mutatta be a városban.

Magyar tervezők immár második alkalommal képviseltették magukat a rendezvényen, tavaly az Ivanka, az Üveg/Ház valamint a Mome állított ki közös standon, ezúttal pedig a Position Collective csapata, Kertész Attila bútortervező és Simonfalvi Bence építész vett részt a programban. A márka egyébként a Hybridart és a Design Terminál közös szervezésében Közép- és Kelet-Európa egyetlen kiállítójaként jelent meg a dubaji vásáron, ahol többek között alumíniumból, rézből, dió- és kőrisfából, illetve gyapjúból készült bútorokat és kiegészítőket mutattak be, melyekre leginkább az ötvenes-hatvanas évek formavilága a jellemző. A Position a Design Terminál mentorprogramjának résztvevőjeként nemrég a Hannabival együtt berendezhette a bécsi ENSZ székház két emeletét, ahova javarészt egymással jól kombinálható, moduláris szófákat illetve tölgyfa és acél dohányzóasztalokat készítettek. Nézze meg a galériában, hogy milyen újdonságokat vittek ki a tervezők Dubajba!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek