A kézművességre mennek rá az olasz dizájnerek

Továbbra is az áprilisi Milánói Designhéttől hangos a nemzetközi sajtó. Itt idén másodszorra mutatta be otthoni, konyhai és irodai kiegészítőit a kollektív designban utazó olasz márka, a Something Good a Salone del Mobile keretein belül. Az új generációs tervezőkből összeverődött csapat természetesen a feltörekvő fiatal dizájnerek placcán, a Spazio Rossana Orlandiban vonultatta fel a minőségi olasz anyagokból készült dekoratív gyűjteményét a közönségnek.

A projekt tervezői; Odoardo Fioravanti , Oscar Diaz, Tomas Kral, Giorgio Biscaro , Zaven ( Enrica Cavarzan és Marco Zavagno ) és Matteo Zorzenoi komolyan vették a márkanevet és a szó szoros értelemben véve valami jót tettek le az asztalra. – írja a designisti.com a száz százalékban Olaszországban készült termékekről, melyek fontosságát igencsak kihangsúlyozták a vásáron.

Ahogy arra is ügyeltek, hogy minden látogató értesüljön arról, hogy a tervezők a termékeket a helyi kézművesekkel , kisebb olasz cégekkel és termelőkkel karöltve készítették el. Matteo Zorzenoni például Mrs & Miss névre keresztelte vintage-szerű üvegeit, melynek tervezésénél figyelembe vette az ergonómia tudományát is.

Tomas Kral pedig Split néven adott új értelmet az apró irodai kiegészítők tárolásának. Kral ugyanis felosztotta az írószereknek, apró pénzeknek és munkaeszközöknek szánt tartókat és két színben illetve kétféle méretben dobta piacra azt. Irodai designban utazott Giorgio Biscaro is, aki arany és ezüst színű fém tolltartókat készített, melyek lyuka elég nagy ahhoz, hogy egy szabványos, 12 mm átmérőjű toll beleférjen. A tervező még egy kúp formájú, kézitáskába lazán elférő papírnehezéket is készített zománcozott kerámiából és ezüstözött üvegből. A felesleges apró tárgyakat Baquette néven mutatta be Milánóban.

„Nem csak a termékek készültek Olaszországban, hanem a kivitelezésben résztvevő szakemberek is egy-egy régióban ismert, speciális, helyi technológiát mutattak be a tárgyak által; a velencei kézműves például az üvegfúvást, a pordedonei a fafaragást, a vicenzai pedig a kerámiát és így tovább. Mert számunkra nem a luxus, hanem a minőség a legfontosabb. Tárgyainkkal szerettünk volna a vásárló érzelmeire is hatni, szerettük volna hogy az emberek beleszeressenek ezekbe a termékekbe és hasznosnak találják azokat. Fontos, hogy legyen egyfajta a kölcsönhatás a termék és a felhasználó között.” – mondta Biscaro a kollekcióról. Nézze meg a galériában, hogy miben gondolkodtak az új generációs tervezők 2014-ben!

Oszd meg másokkal is!
Mustra