Lehet inni egy fél pohár vizet, és lehet enni egy fél tányér ételt, de eddig azt hittük, nem lehet vezetni egy fél autót. Most bebizonyosodott, hogy lehet. Ráadásul, nem az alját a teteje nélkül, mint egy cabriónál, hanem a tetejét, az alja nélkül.
Kicsit népmesei: van is autó, meg nincs is
Ezek az autóbolond, de kétségtelenül ügyes srácok, akiknek a teljesítménye egyébként bekerült a Guinness rekordjai közé, mint a világ legalacsonyabb, ám vezethető autója, fogtak egy régi FIAT Pandát, és egyszerűen félbevágták. Kitalálták, hogyan lehet a teljes gépészetet belegyömöszölni az ablakok mögötti felső részbe, majd tettek hozzá kerekeket is. Ebben sem voltak túlzottan konformisták, és a hely szűke is szorította őket, úgyhogy beérték hárommal: egy nagyobb kerék van az eleje felé, a szélvédő mögött és kettő az alacsony gépjármű hátoldalában.
Mindezt úgy dugták a félváz mögé, hogy az mindössze három centiméterrel a föld fölött már futni is tudjon. Ez rekordteljesítményre elég, de nem teszi kényelmesebbé a vezető helyzetét, aki görnyedt törökülésben, vagy törzsből kifacsart embrió pózban tudja vezetni a fél Pandát.
Attól függetlenül, hogy mindez nem csak furcsán, de talán értelmetlenül is hangzik, tökéletesen működőképes. Minket megmentenek a hazai utak kátyúi attól, hogy túl sok ilyen jöjjön szembe az utcán, de ha mégis megtörténne, akkor azt hinnénk, hogy a szemünk káprázik, vagy hogy az autó alsó fele épp egy hatalmas kátyúban tűnt el.
Voltak már olyan jónak tűnő autós ötletek is a világban, amelyek a gyakorlatból mégis kikoptak. Ilyen volt a műszerfalba épített kávéfőző is, melyről itt olvashatsz bővebben.

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!
A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.
Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!
hirdetés