A rejtélyes szobrot eredetileg 1929-ben tárták fel, amelyről azt gondolják, Shimazu Kamejut ábrázolja. A bölcsként ismert japán nemes nőt a legenda szerint kedvessége miatt nagyon szerették és tisztelték a kagoshimaiak.
Minden évben új arcot kap Kameju
Kameju a 16. századi daimjó – a középkori Japánban vidéki feudális hadúr –, Shimazu Yoshihisa lánya volt, a múzeum mögötti szobrot az ő képmásaként azonosítják. A kőszobor arca minden év október 5-én új „sminket” kap, így tisztelegve a szeretett és tisztelt Kameju előtt.

Nem is a japán nőt ábrázolja?
A szívet melengető hiedelem ellenére több folklorista és történész szerint a múzeum mögött feltárt szobornak azonban semmi köze sincs a nemes lányához, miután ezt egyetlen történelmi feljegyzés sem bizonyítja. Egy népszerű elmélet szerint a szobor az Indiában már a 4. században ismert Ksitigarbhát ábrázolja, aki Kínában Dicang, Japánban pedig Jizō néven vált népszerűvé. Kshitigarbha az elnyomottak és a haldoklók megmentője, aki megfogadta, hogy megmenti a pokolra ítélt halottak lelkét. Bár Kínában a pokol urának tartják, Japánban az elhunytak – különösen a gyerekek, beleértve az elvetélt magzatok – iránt tanúsított irgalmasságáért tisztelik.
A kagoshimai szobrot egyesek szerint a buddhizmus 19. századi üldöztetése és eltörlése során dobták el, amelyet később a helyiek teljesen véletlenül találtak meg.
Ha szeretnéd megtudni, mit keres egy Lenin-szobor a Spitzbergákon, olvasd el az erről szóló cikkünket is!

Múzsák a csók után irodalmi est
Egy különleges estére számíthat, aki velünk tart, amely során életutak, művészet és anyaság fonódik össze a színpadon. Hernádi Judit és Tarján Zsófia őszintén mesélnek anya-lánya kapcsolatukról: hogyan élte meg a művésznő a gyermekvállalást, milyen érzés volt Zsófinak híres édesanya mellett felnőni.A könyvben szereplő nők történeteiről Bálint Lilla szerző mesél, míg Hernádi Judit egy-egy megrázó vagy felemelő könyvrészletet olvas fel.
hirdetés