Az 1900-as évek elején a "tömeges" személygépkocsi-gyártás még igencsak gyerekcipőben járt, de máris népszerű látványosságot csináltunk abból, ahogy tönkretesszük ezt az újdonságot.
Rég csodájára járunk a repülő autóknak
1913-ban indították be a Ford Motors futószalagját, amelyről a híres Ford T-modellek immár tömegével gurulhattak egyenesen boldog tulajdonosaik garázsába. 9 évvel később pedig már összetörni sem sajnálták őket. Az első ugratós autóshow-műsorok során ugyanis jócskán megsínylették a nem veszélytelen mutatványt a kezdetleges kaszniba szerelt gépjárművek és gyakran vezetőik is. Ez az 1922-es felvétel ez egyik első ilyen műsorról maradt fenn:
American automobile leap show, 1922 pic.twitter.com/9GqOZR8l5G
— History Photographed (@HistoryInPics) December 26, 2022
Sok minden változott azóta: a megugrott távolság és az autók sebessége jelentősen nőtt az azóta eltelt több mint 100 év során. Egy valami azonban változatlan: az ugratós autóshow-k szereplői számára továbbra sem garantált, hogy sértetlenül megússzák az efféle mutatványokat.
Pedig már a korai autógyártás modelljeinek is meg voltak a maga fantasztikus vívmányai, ha a mindent túlélő kaszni nem is volt köztük. Némelyik sajnos mára kikopott a tömeges gyártásból, pedig néha jól jönne.
Egy ilyenről szól ez a korábbi írásunk is.

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!
A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.
Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!
hirdetés