2019-ben, 156.475 darab külföldről használtan behozott személyautóval megállt a használt autós import elmúlt évekre jellemző, látványos virágzása – derül ki a Vezess friss összeállításából. Az ország legolvasottabb online autós magazinja több érdekes toplistát állított össze a Datahouse-tól kikért számokból, ezekből többek között kiderül, hogy az Opel Astra, a Ford Focus és a Volkswagen Golf a legnépszerűbb importautó.
Nehezen váltunk fiatalabb modellre
A behozott járművek életkora állandósulni látszik: a tavalyi import-személyautók átlagosan 11 évesek voltak, 38 százalékuk 11-15 év közötti, míg 22 százalékuk 16 évnél is idősebb. Egyértelműen látszik, hogy a jelenlegi szabályozás mellett a külföldről érkező használt autók nem teszik zöldebbé és biztonságosabbá a közel 3,6 millió darabos magyar járműparkot. Az itthoni autók átlagosan 14 évesek, jelentős részük meglehetősen környezetszennyező. Ezen segíthetne, ha a tehetősebb emberek villanyautó-vásárlása mellett az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők autóvásárlását is támogatná a kormány.
Nemzetek szerint nézve a brandeket, folytatódott az egyoldalú szimpátia: a hét legkedveltebb modell közül hat német. A tíz legnépszerűbb importmodell között továbbra is előkelő helyet foglal el az Opel Astra, a Ford Focus és a Volkswagen Golf, bár mindegyikből kevesebbet hoztak be tavaly, nagyjából 350-550 darabbal. Legnagyobb mértékben azonban az Opel Zafira és a 3-as BMW importja csökkent, a Hyundai i30 azonban egyre népszerűbb. Érdemes még kiemelni a Kia Ceed modelljét, ami új korában is nagy népszerűségnek örvendett, így nem csoda, hogy az importált használt autók között is közkedvelt. A már említett modellek mellett a top 20-ban csak a Skoda Octavia behozatala tudott 10 százaléknál nagyobb mértékben növekedni (16,5 százalék), de érdemes kiemelni a Mercedes C-osztályt is: tavaly ebből a kategóriából 9,32 százalékkal jött több autó Magyarországra, mint 2018-ban. Francia modellek viszont egyáltalán nem szerepelnek a magyarok kedvenc importautóinak top 20-as listájában, ami azért is érdekes, mert a lopott autók tavalyi listáját a Reanult vezette.
Kevesebb hibrid- és több elektromos autó jött tavaly az országba: az öt legnépszerűbb elektromos modell közül az első négynél gyakorlatilag duplázódott a mennyiség. A hibridek között továbbra is a Toyota modelljei – különösen a Prius – dominálnak, és bár az elektromos autók importja még meglehetősen alacsony, a BMW i3 és a Nissan Leaf mögé kezd felzárkózni az ezeknél jóval drágább Tesla S modellje is.