Nemrég készítettünk egy listát a világ tíz legtöbbet instázott szállodájáról, ezúttal pedig a House Beautiful hozott le egy 10-es listát a 2017-es év legtöbbet instázott helyszíneiről. A statisztika kicsit meglepő, elmenne akár egy Disneyland reklámnak is, de úgy tűnik, hogy nagyon szeretnek drága vidámparkokból bejelentkezni az oldal felhasználói. A hajtás után mutatjuk, hogy milyen helyekről posztoltak a legtöbbet az idei évben!
1. A Dél-Kaliforniai Disneyland
Rengeten látogattak el a világ első Disneyland parkjába, amit Walt Disney alapított 1955-ben. A kaliforniai Anaheimben található park a Wikipedia.org szerint ma a Disneyland Resort része, a hagyományos Disneyland Park mellett itt található a Disney's California Adventure Park, ami elsősorban a Pixar filmjeire épül, illetve a Downtown Disney negyed, ami éttermeivel, bárjaival és üzleteivel az esti turnust szolgálja ki. A Resort részen három szálloda is található, név szerint a Disneyland hotel, a Disney Grand Californian Hotel and Spa és a Disney's Paradise Pier. Egy komplett “citypassnak” megkérik az árát, 353 dollárért, körülbelül 94 ezer forintért jut be egy tíz év feletti az álomvilágba. Az Instagramon több, mint 16,6 millióan hashtagelték #disneylandet.
2. A Times Square New Yorkban
Továbbra is a világ egyik legtöbbet fotózott köztere a New York-i Times Square, amit a “világegyetem központjaként” is emlegetnek a városrajongó turisták. Persze megértjük, a számos híres épülettel és látnivalóval felszerelt manhattani negyed valóban izgalmas, nem véletlenül forgattak itt annyi filmet, videóklipet és reklámot az elmúlt évtizedekben. A Times Square-re állítólag 330 ezer turista kíváncsi naponta. Az Instagram 2,8 millió találatot dob ki a #timessquare hashtagre.
3. A Central Park New Yorkban
Az instagramozók ráerősítenek azokra a pletykákra, miszerint nem érdemes elhagyni Manhattant, legalábbis ennek tudjuk be, hogy a lista harmadik helyén végzett a Manhattan szívében található Central Park, ami 3,41 négyzetméteres területével nagyobb, mint a Monacói Hercegség. A több mint 150 éves parkot Frederick Law Olmsted és Calvert Vaux tervezték, természetessége ellenére több mesterséges tó, sétány, két korcsopálya, vadaspark és szabadtári színház is található benne. Több mint 5,2 millión hashtagelték már a #centralparkot a képfeltöltő oldalon.
4. Az Eiffel-torony Párizsban
Naná, hogy az első ötben benne van a párizsi Eiffel-torony (La Tour Eiffel), ami a tervezőről, Gustave Eiffel mérnökről kapta a nevét. A torony a Wikipedia.org szerint az 1889. évi világkiállításra készült, az eredeti tervek szerint a kiállítás után lebontották volna, de ennél is meglepőbb, hogy eredetileg az 1888-as Világkiállításra akarták megépíteni Barcelonában. Bár a torony ma már Párizs egyik jelképe, ennek ellenére mindig is megosztotta a franciákat, ezért olyan gúnyneveken is fut, mint az “Öreg Hölgy” vagy a “Csúfság”. A tornyot 2007-ben a világ hét új csodája címre is jelölték, de erre a listára végül nem kerül fel. #toureiffel: több, mint 2 millió hashtag az Instagramon.
5. Disneyland Tokióban
Az 1983-ban nyílt japán vidámpark volt az első olyan Disneyland, amit az Egyesült Államokon kívül építettek, egyfajta szimbóluma ez a Japán és az Egyesült Államok közötti együttműködésnek. A tokiói Disneylandet 2013-ban 17,2 millióan keresték fel, így ez a világ második leglátogatottabb vidámparkja. Itt egy mezei felnőtt belépő, ami nem sok mindenre jogosít, 7400 japán yenbe, körülbelül 17.500 forintba kerül. #tokyodisneyland: több mint 2,8 millió hashtag az Instagramon.
6. Magic Kingdom Disney élménypark Orlandóban
Az 1971-ben épült floridai Magic Kingdom ad otthon a híres Hamupipőke kastélynak, amit az 1950-ben készített Disney mesemusical, a Cinderella ihletett. A parkot 2016-ban több mint 20 millióan keresték fel, de ebben semmi meglepő nincsen, már 10 éve a világ legfelkapottabb vidámparkjaként tartják számon. Egy négytagú család szállással (6 éjszaka, 7 nap) és belépőjeggyel a négy tematikus park mindegyikébe 2669 dollárt, körülbelül 711 ezer forintot költ el az orlandói Disneylandben.
7. A Louvre Párizsban
Remélhetőleg nemcsak a Mona Lisával akar szelfizni az az Instás, aki megveszi az állandó tárlatra szóló 17 eurós, körülbelül 5300 forintos jegyet, de mindenesetre igencsak népszerű az oldalon a világ egyik legismertebb és 1793 óta Párizs legnagyobb múzeuma. Ha innen posztolnál, olyan hashtageket érdemes bevetni, mint a #Louvre, a #MuseeDuLouvre, a #LouvreMuseum, de fut még az #instaLouvre valamint az #instaMuseum is.
8. A Brooklyn híd New Yorkban
Instabarát az Egyesült Államok egyik legrégebbi függőhídja, ami Manhattan szigetét köti össze az egyre közkedveltebb Brooklynnal. A világ első acélkábeles függőhídját a német származású John Augustus Roebling tervei alapján 1883-ban adták át, 1903-ig pedig a világ leghosszabb hídjaként tartották számon. A New York városképéhez tartozó híd építési költsége 15,5 millió dollár volt, de megérte, ma már közel 2 millió #brooklynbridge hashtag pörög az Instán.
9. A kaliforniai Disney Kalandpark
Senkit ne tévesszen meg, hogy ez is a kaliforniai Anaheimben található, mint a lista első helyén végzett Disneyland, mivel ez annak a komplexumnak a bővítése, amit 2001 óta folyamatosan fejlesztettek. A munkálatok hivatalosan 2012-ben fejeződtek be, a Themed Entertainment Association adatai szerint 2015-ben már körülbelül 9,4 millió vendég volt kíváncsi például a Mickey egeres óriáskerékre és a szuperhullámvasútra.
10. Las Vegas
Meglepett, hogy csak a tizedik helyen végzett a nevadai sivatagban található város, amit a “Bűn városának” és a “világ szórakoztató központjának” is becéznek. Persze így is rengetegen Instázzák a világ legnagyobb szórakoztatási, bevásárlási és szerencsejáték-központját, a fotógén és lájkmágnes városra több mint 24 millió hashtaget dob ki az Instagram, a #vegasra 28 milliót, a város egyik legismertebb szállodájára, a Bellagióra pedig 2 milliót.