Mint oly sok minden a divatban, a táskákról kialakult kép is változóban van manapság. A luxustáskákra mindeddig úgy tekintettünk, mint egy jó befektetésre, nem véletlenül mondják a Birkin táskákra, hogy értékesebb, mint az arany. Régebben akkora becsben tartották a drágább bőrből készült darabokat, hogy szinte fontosabb része volt egy összeállításnak, mint maga a ruha. Sőt, ha egy igazi, számozott luxustáska lógott a kezedben, olykor még a rossz ruhaválasztás fölött is szemet hunytak bizonyos körökben.
Ennek tudatában ki gondolta volna, hogy ekkora lavinát indít el a Balenciaga és a Vetements tervezője, Demna Gvasalia azzal, hogy piacra dobja a Szíj Melinda féle csíkos táskát, majd egy szezonnal később az Ikea ikonikus kék zsákját is feldolgozza, miközben státuszszimbólumot csinál a sportzokniból?
A 90-es évek és az átlagos emberek “utcai stílusában” úgy tűnik, hogy más divatházak is láttak fantáziát, tele is vannak az üzletek gagyinak tűnő luxustáskákkal, hálós szütyőkkel, műanyag és szőrme csodákkal, uzsonnás zacskóra illetve szupermarketes szatyorra emlékeztető förmedvényekkel. Sőt, még Selena Gomezt is sikerült lencsevégre kapni egy kockás műanyag szatyorral, szóval most már garantáltan minden kamaszlánynak lesz legalább egy ilyen Instafotója a közeljövőben.
“Feltűnt, hogy a generációm luxushoz való hozzáállása megváltozott. Számomra az az igazi luxus, hogy azt csinálom, amit akarok. Vettem egy átlagos műanyag bevásárlótáskát és egy magasabb szintre emeltem... és ez boldoggá tesz. A kis dolgokat is értékelni kell“ – mondta Gelareh Mizrahi, aki nemrég dobta piacra egy klasszikus műanyag szatyor pitonbőr változatát 1500 dollárért, körülbelül 392 ezer forintért. Kattintsatok a galériára és nézzétek meg, hogy milyen gagyinak vagy akár eldobhatónak látszó formák vannak divatban például a Moschino, az Acne Studios vagy a Gypsy Sport szerint, majd szerezzetek be valami hasonlót jóval olcsóbban!