Egy anonim, a márka modelljeiről készült képek retusálásáért felelős Photoshop-profi nyilatkozott a márka állítólagos manipulatív módszereiről a Refinery29-nak. A „Sarah” kódnéven futó hölgy/úr állításai alapján már-már azt feltételezhetnénk, hogy a fehérnemű és fürdőruha gyártók időnként – és ezt igazán nem könnyű kimondani – torzítanak egy „kicsit” a valóságon.
Nagyjából mindenki póthajjal nyomul
Sarah azt mondja, szerinte még nem vett részt olyan fotózáson, ahol a fényképezett modell igazi és saját hajkoronája szerepelt csak a képeken. Máshonnan persze inkább elvesznek, mint hozzáadnak a profik: Sarah szerint a legszebben szőrtelenített hónaljak is szürkésnek látszanak a képeken, és mivel e tekintetben mindig szükség van utómunkálatokra, sok modell nem is foglalkozik a dologgal, és méretes szőrzettel jelenik meg a fotózás napján.
A fürdőruhák nem azok, amiknek látszanak
A fotózáson használt fürdőruhák eleve mindenféle töméssel érkeznek. Sarah szerint mindezt már a fürdőruhák súlyán is érezni. Ráadásul a modellek sokszor push-up melltartókat viselnek a fürdőruhájuk alatt, sok esetben akkor is, ha pántnélküli bikiniket fotóznak épp, hisz a gravitáció törvényének fittyet hányó peckes dekoltázsokra ilyenkor is szükség van.
Nagyobbat, kerekebbet… másét?
Az utómunkálatok során Saraht is gyakran kérték már arra, emelje meg, nagyobbítsa meg, vagy kerekítse ki a modellek egyébként általában ’A’ méretű melleit. Ez persze egy aránylag visszafogott praktika, amennyiben valakinek furcsán áll a keze egy-egy amúgy előnyös képen, a kérdéses végtagot gyakran más lányok kezével helyettesítik a Photoshop bűvészek.
Digitális hízókúra
A mellnagyobbítás mellett gyakran a modellek fenekét is kikerekítik a retusálók, de egy-egy kiálló borda vagy csípőcsont is gyakran kerül így a virtuális hús jótékony leple alá.
Teltebb modellek
Ha gyakori probléma a súlydeficit, joggal merülhet fel a kérdés, miért nem használ egy fokkal teltebb modelleket a VS. Sarah szerint megpróbálkoztak már a dologgal, a hasizommal és ún. mellkassal rendelkező modellekkel reklámozott termékek azonban meglehetősen népszerűtlennek bizonyultak, így hát szélnek eresztették a picivel nagyobb méretekkel rendelkező modelleket is.
Ahogy azt az iparágat szemlátomást meglehetősen jól ismerő retusáló is megjegyezte, minden a felhasználói visszajelzéseken múlik. Amennyiben valaki nem szimpatizál a fehérneműgyártók módszereivel, úgy tud fellépni az ilyen tendenciák ellen, hogy egyszerűen átpártol egy kevésbé földönkívüli arányokkal megáldott modelleket használó márkához. Ha egyértelműsödik a gyártókban, hogy az ilyen modellek által viselt termékek is népszerűek, ők is változtatni fognak majd a szokásaikon.