WC-papír táska és teljes őrület a kifutón

Utolsó előtti állomásához érkezett a 2017-es őszi-téli kollekciókat bemutató divathét, ahol a felhozatalt elnézve talán jobban háttérbe szorult a politikai mondanivaló és a 90-es évek hangulata, mint Londonban vagy New Yorkban. A hajtás után mutatjuk, hogy mit hoznának divatba a legmenőbb olasz luxusmárkák és megnézheti azt is, hogy várhatóan milyen trendeket követünk majd az év második felében!

Nem váltott koncepciót a Gucci - maradt az őrület

“A saját szabályaimat próbálom követni, nem pedig a divatét” – mondta a márkába új életet lehelő Alessandro Michele, akinek szürreális, okkult színezetű szimbolikáját nem egyszerű megfejteni, bár a divatszakma szerint nem is nagyon titkolja alkimista szerepét.

A hímzésekben, virág-, lepke- és rovarnyomatokban gazdag, történelmileg eklektikus kollekciót egy plexi üvegfal mögött mutatta be a Budapest-rajongó divatház, mely szélkakassal díszített piramisok között vonultatta fel modelljeit. A világ egyik legfelkapottabb márkája okosan kacsintgatott az ázsiai piac felé és tett utalásokat a 17. és 18. századi, rokokóra jellemző stílusjegyekre, de ugyanakkor gondolt a fizetőképes (több mint 6 millióba kerül egy kimonó) hollywoodi és New York-i elitre is, így várhatóan jópár híresség vonul majd ezekben a ruhákban a vörös szőnyeges eseményeken 2017-ben is.

“Nem érdekelnek a modellek, engem csak az arcok érdekelnek. Azt hiszem, hogy a “modell korszak” véget ért” – mondja Michele, aki összevontan mutatta be női-férfi kollekcióját. Ide kattintva megnézheti a teljes showt!

Hús-vér emberekben gondolkodott a Dolce & Gabbana

A Vogue kritikusa szerint bármilyen szezonális újdonságnál mélyebb és messzire mutatóbb a Dolce & Gabbana üzenete, miszerint ezentúl szinte bárki viselheti a márka darabjait nemtől, kortól, származástól vagy mérettől függetlenül. “Fontosak számunkra a karakterek. Már gondolkoztunk ilyesmiben a kezdetek kezdetén, az első bemutatónkat a 80-as évek közepén valódi emberekkel mutattuk be” – mondta Stefano Gabbana, az új hullámról, ami ha tovább gyűrűzik, akár még nekünk is lehet esélyünk modellként részt venni a következő budapesti Mercedes Benz Fashion Weeken.

Valóban nagyon humánus hozzáállás ez, de nem szabad elfelejteni, hogy feltételezhetően a rideg vállalati stratégiának is betudható, hogy a szicíliai tervezőpáros hús-vér embereket, különböző generációkat és nemzetiséget, celebdinasztiákat és az európai királyi család tagjait választotta a magas és vékony modellek helyett. Egyébként 140 embert trombitált össze a márka, a teljes bemutatót ide kattintva nézheti meg.

Feminista hangulat a Pradánál

Összeségében egy sokszínű, strucctollas, szőrmével és kristályokkal díszített, de hordható és klassz kollekciót rakott össze Miucca Prada, aki azért ezúttal is tett célzásokat diáklány éveire, amikor az olasz baloldalt erősítette a 70-es években.

A bemutató elején inkább a hatvanas-hetvenes évek kordnadrágos, hippis, Baker Boy sapkás, patchwork kabátos időszakát idézte fel a tervező, de nagy hatással volt rá Federico Fellini 1980-as alkotása, a Nők városa és a legendás moziplakát készítő, Robert McGinnis munkássága (pl. Barbarella, Luxus álomkivitelben, James Bond filmek) ami miatt az amerikai moziplakát készítőt szexistaként tartják számon. A 67 éves Miuccia Prada azonban cseppet sem biztos a plakátok szexista jellegében. “Annyira elbűvölőek, de közben megvannak a saját fegyvereik” – jegyezte meg a popkultúrát és a politikát mindig is szem előtt tartó tervező.

WC-papír táskával buzsít újrahasznosításra a Moschino

Hihetetlen, de Jeremy Scott már 20 éve van a szakmában, ezért érthető, hogy elővette korábbi kollekcióit és újragondolta azokat a kerek évfordulóra. Ilyen volt például az a formabontó kalapkollekció, amit Stephen Jones tervezett és olyan darabokat tartalmazott, mint a tollseprű, papírzsebkendős doboz, gyertyatartó, kerékpár kerék vagy kukás fedél kalap.

Az egyszerre gondolatébresztő és szórakoztató kollekció pedig ezúttal is nyerőnek bizonyult, alig várjuk, hogy bevásárlószatyornak és kartondoboznak öltözött bloggerek lepjék el az utcákat WC-papíros Moschino táskával a kezükben. Az újrahasznosításra való figyelemfelkeltés persze sikkes dolog, de valószínűleg a jövőben is lehet majd a webáruházakból Moschino termékeket rendelni, tehát annyira mégsem zavarhatja őket, hogy 25 millió tonna kartondobozt dobunk ki évente.

Várható trendek Milánóból

Míg Londonban inkább a steppelt paplankabátok, a rajzfilmfigurás ruhák és a nagyibundák mentek, addig a milánói kifutók tele voltak kordbársonnyal, hosszú bölcsészlány sálakkal, pasztellszínekkel, áttetsző ruhákkal, elegáns szoknyákkal, köntösszerű kabátokkal és a 80-as évek stílusát idéző darabokkal. Kattintson a galériára és nézze meg, hogy miben járunk majd az olasz divatházak szerint!

Oszd meg másokkal is!
Mustra