A férfidivatba is betört a rózsaszín

Nemcsak a celebnők kapták fel a romantikus rózsaszínt a szezonban, hanem a férfiak is, akik jól láthatóan komolyan vették a Pantone által meghatározott színszabványt és előszeretettel építik be a korall, lazac és rózsás árnyalatokat a ruhatárukba.

Az uniszex szín természetesen a 2017-es tavaszi-nyári kollekciókat felvonultató férfi divathéten is felbukkant, így többek között a Sacainak, a Guccinak vagy Robert Gellernek köszönhetően jövő nyáron is keresett lesz a pink nyakkendő, pulóver vagy pantalló a férfi osztályokon. Sőt, nemcsak feketével, szürkével vagy zölddel lesz majd kombinálható, mivel a divatházak és az utcai trendek előrejelzéseit elnézve tetőtől-talpig rózsaszínben sem lesz ciki elindulni otthonról.

Simon Chilvers, a Matchesfashion.com stílusigazgatója szerint is a rózsaszín lesz a 2017-es év vezető színe, állítását pedig alátámasztja, hogy a hagyományosan konzervatívnak mondott férfidivatban 22 százalékkal több rózsaszín ruhadarab kelt el az elmúlt öt évben. A Brit Divat Tanács szerint idén várhatóan a 14.1 milliárd fontot is eléri a fényesebb és feltűnőbb árnyalatú ruhadarabokból származó eladás. Ami többek között ezért is meglepő, mivel a kifutón látott merészebb darabok ritkán jelennek meg az utca emberén, de idén úgy tűnik, hogy egyre többen vállalnak be egy-egy csillogóbb, szőrmével borított vagy 100 százalékban rózsaszín szettet a hétköznapokban is.

“Miért választana bárki is kéket a rózsaszín helyett, amikor a rózsaszín nyilvánvalóan jobb szín?” – nyilatkozta Kanye West, aki a karrierje hajnalán valóban gyakran jelent meg ilyen vattacukor színű darabokban a vörös szőnyeges eseményeken. De nemcsak a divatiparba befizető celeb válllalta be a sötétkéket leváltó új színt, az amerikai külügyminiszter, John Kerry, a brit külügyminiszter, Boris Johnson és a rapper, Drake is szimpatizált a rózsaszínnel a közelmúltban. A politikusok nyakkendőt, a zenész pedig Juventus pólót szerzett be ebben az árnyalatban.

A Life magazin a közelgő évfordulójának alkalmaból készített egy összeállítást arról, hogy a történelem során milyen színek voltak népszerűek a férfiak körében. A cikk szerint a legendás New York-i áruház, a Brook Brothers vitte be a férfiak gardróbjába a “szép pasztell” színeket. Az 1818-ban alapított családi vállalkozás 1900 körül dobta piacra a rózsaszín pólót, de csak 1949-ben, a főiskolás lányoknak köszönhetően kapott nagyobb nyilvánosságot és lett felkapott a férfiak körében is.

Az árnyalat pedig olyan alfahím filmikonokon is megjelent, mint például John Wayne, Don Draper a Mad Menből vagy Sonny Crockett a Miami Vice-ból. “Elavult felfogás, hogy ez egy “nőies” szín” – állítja a Style.com férfi ruházatért felelős vezetője, Rob Nowill, aki szerint bárki számára hihetetlenül izgalmas szín a rózsaszín.

A trend természetesen felbukkant a fast fashion üzletekben is, a Mangóban például már 4995 forintért találni rózsaszín pulóvert, míg a Zarában 2995 forintra árazták be a pólókat. A H&M-ben 1990 forintba kerül egy babarózsaszín póló, az Asos pedig 7890 forintot kér egy púderpink ingért. Kattintson a galériára és nézze meg, hogy mi lesz a vezető férfidivat a következő szezonban!

Oszd meg másokkal is!
Mustra