A Fashionista.com szerint az olasz Schield ékszermárka őszi-téli kampányfotói a bulimiát hirdetik, a márka azonban azt állítja, eszükbe sem jutott a betegség, amikor modelleiket úgy fotózták, hogy egymás szájába nyúlkálnak. A sötét hangulatú, mégis lebilincselő kampány címe "Disorder Sisters" (kb. zavart, beteg nővérek), a képeket Diego Diaz Marin lőtte.
„A képek két nővér sötét kapcsolatát, felkavaró történetüket meséli el. A képekkel a misztikus és sötét kollekció hangulatát akartuk közvetíteni” – áll a Schield közleményében. A Fashionista szerint persze lehet torokba nyúlkálással is a karkötőkre és fülbevalókra terelni a figyelmet, de nem valami ildomos, mert ismét ott lyukadunk ki, hogy egy betegséget, az evési zavart tesszük menővé a divat nevében (ami pont olyan ciki, mint amikor a családon belüli erőszakot állítja be glamúrosnak a Vogue).
„A képeknek köze sincs a bulimiához, az volt a célunk, hogy két veszélyes játékot űző testvér történetét mondjuk el. Eszünkbe se jutott a bulimia. Totálisan ellenezzük. Köszönjük megkeresésük, elnézést, ha félreérthetőek voltunk” – nyilatkozta Marin a lapnak, mely szerint már a képanyag címe is borzasztó szenzációhajhász, nem kizárt, hogy pont az volt a csapat célja, hogy kapjanak végre némi ingyenes sajtómegjelenést az egyébként nagyon szép ékszerek – ezt támaszthatja alá az is, hogy alig lájkolt Facebook oldalán a cég egyelőre nem kért elnézést a botránygyanús képekért. Ön szerint beteg az eddig itthon kevéssé ismert márka szájbanyúlkálós kampánya és a sivatagban bolyongó két zavart nő, vagy menő a bizarr hangulatú, de tényleg gyönyörűen fényképezett képsorozat?
UPDATE!
Nemrég kaptunk egy emailt a Schield sajtóosztályától, melyben a következőt írták. "A Schieldnek soha nem állt szándékában, hogy ilyen súlyos problémákat feszegessen a képeivel. Ennek ellenére töröltük a fotóinkat, hogy ezzel is bebizonyítsuk: egy fontos és szomorú témáról van szó. Elnézést kérünk a félreértésért" - olvasható a levélben.