Menő vagy ciki továbbajándékozni egy meglepetést?

Itt a karácsony, és az internetet elözönlötték az ünnepi kérdőívek, felmérések. A Velvet is készített egyet, összegeztük is a válaszokat, de most nézzük a Birchbox eredményeit. Rögtön ki is ragadnánk az egyik legérdekesebb adatot, a megkérdezettek 49 százaléka azt állítja, hogy nem ciki továbbadni egy ajándékot, 64 százalék viszont úgy véli, hogy a használt csomagolópapírt megtartani nem illik.

Ahány ház, annyi szokás ugye, de Ódor Zsuzsa protokollszakértő szerint nagyon kínos lehet, ha valaki továbbajándékozza a tárgyat, főleg, ha ugyanannak a személynek adja tovább, akitől azt pár évvel ezelőtt kapta. A tévedéseket pedig elég egyszerű kiküszöbölni: kellő ismeretanyagot kell összegyűjteni a megajándékozottról, ami egy családtag, egy közeli barát esetében azért nem olyan nehéz feladat. „Meg kell nézni, hogy milyen hobbijai vannak, időközönként fel lehet tenni puhatolózó kérdéseket, oda lehet figyelni arra, hogy mi tetszik, mi nem tetszik az illetőnek, figyelni kell, hogy milyen igényei vannak, hiszen az ajándék lehet egy hasznos dolog is” – tette hozzá.

A Velvet felmérése szerint egyébként a válaszolók 34%-a 5-nél kevesebb embernek vesz valamit, de a többség (47%) 5-10 ajándékot vesz, 18% 11 és 20 közé lövi be a megajándékozottak számát, és százból csak egy olyan ember van, aki 20-nál több meglepetést készít el. A válaszadók 57%-a mondta azt, hogy szereti a meglepetéseket, 21% azt szereti, ha megmondhatja, mit kapjon karácsonyra. 8%-nak mindegy, 14% pedig azt mondja, egyenesen utálja az egészet.

tk3s 1183290

De nézzük, miben különböznek még tőlünk az amerikaiak. Nekik általában tíz ember szerepel az ajándékozási listán, 75 százalékuk töredelmesen bevallotta, legalább egy ajándékot megtart magának, és döbbenetes 83 százalék szereti maga becsomagolni a meglepetéseket. Kicsivel több mint felük szerint ciki készpénzt adni karácsonyra, de 83 százalékuk szerint nem tilos ugyanolyan ajándékot venni több embernek. Kilencven százalékuk egyébként szívesebben ad, mint kap, és 84 százalék online vásárol.

Ezzel persze nincs vége az adatoknak, négyből egy megkérdezett valamilyen szépséggel kapcsolatos ajándékra vágyik, 56 százalék pedig ilyen meglepetést vesz édesanyjának. A szépészeti és kozmetikai termékek közül a legtöbben valamilyen dekorkozmetikumra vágynak, a második helyen a parfüm, a harmadikon pedig a testápolószerek szerepelnek. Teljesen más az arány, ha azt nézzük, ki mit szeret adni. Ilyenkor a testápolószerek vezetnek és az utolsó helyen kullognak a sminktermékek.

birchbox-beauty-pulse-holiday-2012-3 (1)
Birchbox
Oszd meg másokkal is!
Menő! (1232) (1201) Ciki!
Mustra