Kiszivárgott a H&M és a Martin Maison Margiela első közös ruhája

A francia Elle kiszellőztetett egy képet a november 15-én debütáló Martin Maison Margiela at H&M kollekcióból. A szeptemberi divatlap a nagy visszhangot kapott kollaborációból egy extrém, de letisztult vonalú, aszimmetrikus piros ruhát mutatott be az olvasóknak, mely sokban mutat hasonlóságot a luxusdivatház eredeti pre-fall kollekciójában is felvonultatott, színben is megegyező darabbal – írja a dailymail.co.uk.

Martin Maison Margiela és a H&M közös munkája
Martin Maison Margiela és a H&M közös munkája

Bár arra nem számítottunk, hogy az avantgarde tervező maszkokat és papírnadrágokat készít a svéd márkának, de kevésbé lettünk volna meglepődve, mint azon, hogy a saját gyűjteményéből tervez át ruhákat a H&M-nek.

„Ez az együttműködés fontos és emlékezetes pillanat a divatban. Mi két, a divatban teljesen ellentétes világot hoztunk össze, melynek eredménye mindenkit meg fog lepni” – nyilatkozta a H&M mindig lelkes kreatív tanácsadója, Margareta van den Bosch.

Az MMM inkognitóba vonult 55 éves tervezője a széles körben ismert „Antwerp Six” csoport tagja. Az antwerpeni Szépművészeti Akadémián végzett közösséghez olyan nagy nevek tartoznak, mint Dries van Noten vagy Ann Demeulemeester. A belga divat térképére már a nyolcvanas években felkerült Margiela a diploma megszerzése után öt évig szabadúszó tervezőként dolgozott, majd 1985 és 1987 között munkát kapott a lakástextilben gondolkodó Jean Paul Gaultier-nél.

Első saját márkás kollekcióját 1989-ben mutatta be, méghozzá a Gaultier show előtt, a vizuálisan érzékeny párizsi közönségnek. Annak ellenére, hogy Margiela klasszikus értelemben véve nem tartozik a hagyományos tervezők közé, 1997-2003 között mégis őt választották a Hermès női vonalának kreatív igazgatói posztjára. A közös munka eredményét, a divatlapokat bejárt anti-divatos, zsákszerű ruhákat ma már csak árveréseken és luxusturkálókban lehet megtalálni.

Önnek hogy tetszik Margiela és a H&M piros ruhája?

A tervező nevéhez fűződik az elegáns La Maison des Centraliens designhotel is, amit 2011-ben adtak át Párizsban. 2010-ben pedig 3 éves fejlesztés után a márka Daniela Andrier parfümőrrel együttműködve piacra dobta első unisex illatát Untitled néven. A mindenki előtt egy lépéssel járó Margiela H&M-mel közös férfi és női darabjait, illetve kiegészítőit ősz közepétől lehet majd megvenni online és 230 üzletben világszerte.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek