Láthatóan éles a kontraszt Donna Karan 2012-es tavaszi kampányának printjén. A modell, Adriana Lima szépen felöltözve, kisminkelve ül egy széken, a jobb sarokban pedig meghúzódik a sötétben két haiti lakos.
Donna Karant a Jezebel és a Huffington Post olvasói is rasszizmussal vádolják, mondván, a fekete haitiak hátul, szemlesütve, szolgai helyzetben ábrázolódnak.
"Az egyetlen dolog, ami zavar az az, hogy a szupermodell drága ruhákban feszít közepén egy olyan országban, ahol elképzelhetetlen a szegénység" -írta az egyik kommentelő a Huffington Poston.
A tervezőnő úgy tűnik, pont az ellenkezőjét érte el, mint amit szeretett volna. A kampány üzenete állítólag az, hogy megmutassa, hogyan kapcsolódhat össze Haiti szelleme a szexi, New York-i kifinomultsággal. A vádakra hivatalos közleményben reagált Donna Karan, aki azzal védekezik, hogy a haiti földrengés áldozatait alapítványán, a Hope Help & Rebuild Haiti-n keresztül segíti. Állítólag szenvedélyévé vált segíteni a haiti áldozatokon. "Mivel személyes tapasztalatai vannak, Haiti ihlette a 2012-es tavaszi kollekciót. A kampány célja, hogy megünnepeljük a haiti emberek kultúráját és kreativitását" - áll a közleményben.
Augusztusban a Nivea borotvahab-reklámját találták rasszistának, egy szépen borotvált fekete férfi a szakállas bozontos álarcát dobta el épp, a szöveg pedig az volt, legyél újra civilizált! A kampányt a cég visszavonta.