Felére csökkentenék a közszolgáltatások telefonos várakozási idejét

telefonos várakozási idő
Olvasási idő kb. 2 perc

A brit kormány egy sikeres AI-teszt után bejelentette, hogy felére csökkentenék a közszolgáltatások telefonos várakozási idejét, így az állampolgárok gyorsabban intézhetik ügyeiket.

Ugye, veled is előfordult már, amikor egy egyszerű ügyintézés miatt hosszú percekig kell hallgatnod a monoton gépi üzeneteket, miszerint: „Hívása fontos számunkra, de jelenleg minden munkatársunk foglalt. Kérjük szíves türelmét.” Nos, úgy tűnik, van, ahol hamarosan véget érhet ez a bosszantó időpocsékolás: a brit kormány egy sikeres mesterséges intelligencia (AI) teszt után bejelentette, hogy felére csökkentenék a közszolgáltatások telefonos várakozási idejét – adta hírül a Sky News.

Így csökkenhet le a várakozási idő

A fejlesztés célja, hogy az állampolgárok gyorsabban és hatékonyabban kapjanak választ a kérdéseikre, anélkül, hogy hosszú percekig vagy akár órákig kellene várakozniuk egy ügyintézőre. A kísérleti projekt során az AI automatikusan megválaszolta a leggyakoribb kérdéseket, így a bonyolultabb ügyekkel foglalkozó munkatársak kapacitása felszabadult. A teszt eredményei szerint a rendszer képes jelentősen lerövidíteni a várakozási időt, ami a brit tudományos, innovációs és technológiai miniszter szerint „forradalmi változást” hozhat az ügyfélszolgálatok működésében.

Az ügyintézők tehermentesítésével csökkenhet a telefonos várakozási idő
Az ügyintézők tehermentesítésével csökkenhet a telefonos várakozási időMaskot / Getty Images Hungary

Ez a technológia mindenkinek előnyös, mivel az adófizetőknek pénzt takarít meg, és jobbá teszi a telefonon ügyet intézők élményét

– fogalmazott Peter Kyle.  

Bár a mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ügyintézésben, sokan aggódnak amiatt, hogy az emberi kapcsolatok helyettesítése problémákhoz vezethet. Hiszen ki ne találkozott volna már olyan automata ügyfélszolgálattal, amely nem érti a kérdéseinket, és végül mégis egy hús-vér ügyintézőhöz kell kapcsolódnunk? A brit kormány szerint azonban az AI nem pótolni akarja az embereket, hanem segíteni nekik, hogy gyorsabban és hatékonyabban dolgozhassanak.

Kérdés persze, hogy a gyakorlatban mennyire lesz gördülékeny az átállás, és a mesterséges intelligencia valóban képes lesz-e a bosszantó várakozásokat a múlt részévé tenni. Ha igen, akkor az ügyfélszolgálati rémálmok kora hamarosan véget érhet – legalábbis az Egyesült Királyságban.

Megjelent az új Dívány-könyv!

Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?

Érdekességek