Előbb nézzük meg a mobilon, milyen az idő, mint hogy kinéznénk az ablakon

GettyImages-1328524071

Töretlenül terjed a magyarok körében az okostelefon-használat: a legaktívabban a tanulók és a 30 év alattiak veszik igénybe a készülék nyújtotta lehetőségeket, körükben már 100 százalékos az okostelefon-használók aránya, derül ki az eNET friss felméréséből. Ma már közel annyian használnak mobilinternetet, mint wifit, így egyre kevesebbeket köti meg az, hogy hol tartózkodnak, az internet világa mindenhol várja őket.

Mobilunk olyannyira életünk részéve vált, hogy szinte külön szervként tekinthetünk rá. Ott van velünk az élet minden egyes pillanatában, legyen szó fontos vagy elhanyagolható eseményről. Visszük magunkkal a mellékhelyiségbe, és nem is fekszünk le anélkül, hogy éjjeliszekrényünkre vagy épp párnánk alá ne helyeztük volna. Hogy ez jó vagy rossz, az más lapra tartozik – lássuk, mi jellemzi a magyarok okostelefon-használati szokásait!

Erre használjuk okostelefonunkat

Biztosan kíváncsi vagy, mely tevékenységeket végzik a magyarok okostelefonjukon: íme, a ranglista:

  1. böngészés az interneten keresővel
  2. üzenetküldés
  3. időjárás ellenőrzése
  4. közösségi média használata
  5. e-mail
  6. hírolvasás
  7. videók

„A leggyakoribb online okostelefonon végzett tevékenységek között a tájékozódás, kapcsolattartás, szórakozással kapcsolatos tevékenységek állnak.

Az okostelefon számára bővülési lehetőséget a levelezés, az online ügyintézés, valamint a webáruházi vásárlás jelenthet, ezeken a területeken ugyanis egyelőre a számítógépet vagy laptopot részesíti előnyben a lakosság.

A kutatás kiterjedt a mobilfizetési trendek vizsgálatára is, mely területen szintén éves szinten növekednek a használati arányok, így egyre inkább elképzelhető, hogy legtöbb ügyünket a telefonon keresztül fogjuk intézni a jövőben” – árulta el a trendeket érintő kérdésünkre Huszák Vanda, az eNET kutató-elemző munkatársa.

Az okostelefon használata fizetésnél jellemző trend
Az okostelefon használata fizetésnél jellemző trendd3sign / Getty Images Hungary

Egyre szívesebben fizetünk mobillal, mobilon

A mobilfizetés trendjét fontosként kiemelve hozzátette: jelenleg is vannak olyan területek, melyeken egyértelműen az okostelefonnal történő fizetést preferálja a lakosság.

„Ilyen például a számlák befizetése vagy a különböző jegyek, bérletek vásárlása autópálya-matricától parkolójegyen át tömegközlekedési jegyekig és bérletekig. A készpénzmentes fizetési módokat preferálók növekedésével együtt a jövőben a mobillal történő, fizikai és online fizetés bővülése is várható” – tudtuk meg Huszák Vandától.

A tíz a mágikus szám

A kutatásból kiderült, hogy a legtöbb ember 10, a mobiljára telepített applikációval beéri. Hogy melyek ezek, azt az eNET kutatása nem vizsgálta, de a DataReportal 2021. évi magyarországi jelentéséből kiderül, hogy

a Facebook Messenger, a Facebook, a Viber, az Instagram és a Waze található a leggyakrabban használt appok közt.

„Ez összhangban van az eNET kutatásával is, miszerint a felnőtt magyar lakosság elsősorban az online üzenetküldést, a közösségi médiát és az útvonaltervezést, GPS-navigációt használja appokon keresztül” – tudtuk meg a szakértőtől.

Játékokon belül azért akad, aki fizet
Játékokon belül azért akad, aki fizetEternity in an Instant / Getty Images Hungary

Nem akarunk alkalmazásért pénzt adni

Továbbra is kevéssé jellemző, hogy a lakosság fizetne az alkalmazások használatáért: az elmúlt fél év során alkalmazást letöltők csupán harmada választott le fizetős alkalmazást. A DataReportal adatai szerint a legnépszerűbb fizetős alkalmazások közt van itthon a Google One, a Tinder, a MyDates, a YouTube és a Twitch, melyek többsége jellemzően havi vagy éves szintű előfizetői csomagokat kínál. Ezek átlagos ára csomagtól függően havi szinten jelenthet pár száz, de akár több ezer vagy több tízezer forintot is. A játékokon belül a Brawl Stars, a Gaminator és a Playshoo Texas Poker a legnépszerűbb alkalmazások, amelyeken belül a magyarok leginkább költekeznek.

 

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

 

Oszd meg másokkal is!
Mustra