Több mint 650 ezer segédmotoros kerékpárból kevesebb mint 300 ezer rendelkezik érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
A robogók több mint felét szabálytalanul használják a magyarok
A szervezet a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adatai alapján közölte, hogy a 650-700 ezer robogóból csak mintegy 296 ezerre kötöttek kötelező biztosítást az üzembentartók, vagyis ezeknek a járműveknek az 55 százaléka nem is vehetne részt a közúti közlekedésben.

Egy segédmotoros kerékpár kötelező biztosítása évente átlagosan 8-10 ezer forintba kerül. Ám akit egy közúti ellenőrzésnél rajtakapnak, hogy biztosítás nélkül motorozik, mulasztási bírságként az összeg sokszorosát fizetheti. Ráadásul ha balesetet okoz, a teljes kárt saját zsebből kell kifizetnie.
A segédmotoros kerékpárok esetében 2023-ban 478 ezer forint volt balesetek során kifizetett átlagos kártérítés.
2024 júliusa óta azok az elektromos rollerek is csak kötelező biztosítással vehetnek részt a forgalomban, amelyek 25 kilónál nehezebbek, illetve 25 kilométer/óra fölötti sebességre képesek. Bár a rollerekről nincs nyilvántartás, a biztosítási helyzet még a robogókhoz képest is rosszabb lehet, az FBAMSZ szerint kevesebb mint harmaduk rendelkezhet a szükséges biztosítással.

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!
A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.
Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!
hirdetés