Az Amerikai Egyesült Államokból Thomas Davenport, míg Skóciából Robert Davidson találmányai további fejlesztések után az 1880-as évekre kifejezetten népszerűvé tették az e-járműveket, melyek nemcsak kevesebb füstöt bocsátottak ki, de biztonságosabbak is voltak és könnyebb volt az üzemeltetésük is. Előnyük volt az is, hogy jóval csöndesebben közlekedtek, mint benzines vagy gőzüzemű társaik.
Nem újdonság az elektromos autó
Noha 1899-ben New Yorkban például a taxik túlnyomó többsége, mintegy 90 százaléka elektromos autó volt, a Ford Motors benzines autó fejlesztései és az amerikai olajmezők feltárásai révén
az 1930-as évek közepére a benzines autók átvették a vezető szerepet az elektromosokkal szemben.
Azonban, a nagyvárosokban egyre növekvő légszennyezésre való tekintettel az 1960-as években éppen a Ford Motors próbálkozott újra elektromos autóval. A Comuta névre keresztelt kísérleti „elemes” kisautó nagy gondoktól kímélhetett volna meg, ha beválik és elterjed.
Az aprócska jármű maximum sebessége 40 mérföld, vagyis bő 60 kilométer/óra volt, és akkumulátora is 40 mérföldet, vagy nagyjából 64 kilométert volt képes egy töltéssel megtenni.
Az elektromos autók sokak kedvencei, de azért adódhat némi nehézség is e járművek kapcsán – hogy mi, arról ebben a cikkünkben olvashatsz.

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!
A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.
Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!
hirdetés
zjnbv