Január 16-án megszűnik eddig ismert formájában az Ügyfélkapu, és helyét az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár applikáció (DÁP) veszi át. A váltás egyszerű végrehajtásához azonban okoseszközre is szükség van. Mit tehet az, aki nem rendelkezik ilyennel, vagy egyszerűen nem akar okoseszközt használni? Ezt a kérdést járta körül cikkében az Index.
Új lehetőséget fejlesztenek az ügyfélkapus átálláshoz
Az hamar kiderül, hogy nincs könnyű helyzetben az ember okoseszköz nélkül. Jelenleg három lehetőség áll rendelkezésre, amelyek:
- személyes ügyintézés a kormányablakokban,
- a Veifyr nevű szoftver asztali számítógépre,
- a TOTP.APP szintén számítógépen.
![Továbbra is mobillal a legkönnyebb az átállás az Ügyfélkapu+-ra](http://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/6003/60030/600308/60030811_b163365172e2c676d45dd76748e1d74d_wm.jpg)
A személyes ügyintézés persze mindenki előtt nyitott, ám kevesen akarnak minden apró ügy miatt a kormányablakba szaladgálni. A Veifyr csak angolul használható, a TOTP.APP ugyanakkor magyarul is elérhető.
További hír, hogy fejlesztés alatt áll az e-mailes jóváhagyás, mint második bejelentkezési faktor bevezetése. Erről Kósa Ferenc, a Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség (MELASZ) elnöke elmondta: a rendszer már működik, átadták a fejlesztő cég, az IdomSoft részére, jelenleg a tesztelés folyamata zajlik. Folyó Gergely, az IdomSoft Zrt. kommunikációs csapatvezetője az értesülést megerősítette, hozzátéve: január második felétől válhat elérhetővé az e-mailes hitelesítés. Kósa Ferenc addig is mindenkinek azt javasolja, hogy használjon okoseszközt, a Google vagy a Microsoft autentikátor alkalmazásával felszerelve.
![](https://kep.index.hu/1/0/5970/59705/597054/59705465_e23a9415b985c63913fec687fae97681_wm.jpg)
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés