A szélvédő átláthatósága elengedhetetlen a biztonságos autózáshoz, ezért tisztítását nem szabad félvállról venni. Ez azonban nem csak a külső részére igaz: a belseje ugyanúgy elkoszolódhat, ami a borongós, télies időben fokozott kockázatot jelenthet az utakon. De vajon honnan származik az a furcsa olajos réteg, és milyen további szennyeződések kerülhetnek rá?
A cikk az ajánló után folytatódik
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés
Ezért koszolódik a szélvédő belseje
A szélvédő belső felületének szennyeződése többféle forrásból eredhet. Az első és legnyilvánvalóbb ezek közül a piszok és a por, de a koszolódáshoz hozzájárulhatnak a cigarettafüstből lerakodó anyagok, illetve az üvegen hagyott ujjlenyomatok is. Bár nem tekinthető a hagyományos értelemben vett szennyeződésnek, meg kell említeni a párásodást is, ami sok bosszúságot okoz az autósoknak.
Van azonban egy szokatlan tényező is, amire nem feltétlenül gondolnál, így elég váratlanul érhet, hogy a szélvédő belsején egy olajos réteg jelenik meg, amely fekete nyomot hagy maga után a szöveten, amikor megpróbálod letörölni. Ez az újautó-illatért is felelős vegyületekre vezethető vissza.
„Az autókhoz sok műanyagot használnak fel, különösen a szélvédő belseje körül. A műanyagokat rendszerint viaszos lágyítószerrel teszik rugalmasabbá. A lágyítószerek a nagy meleg miatt elpárolognak az ablakok alatt, és vékony rétegben az üvegre csapódnak le. Ez a réteg ragacsos, s a légbeszívó nyíláson beáramló porszemek megtapadnak rajta. Egyébként a lágyítószerek párolgása miatt válnak törékennyé a műanyagok az autóban egy idő után” – adott magyarázatot a jelenségre a Chemonet.
Kéne pár tipp a szélvédőtisztításhoz? Akkor olvasd el korábbi útmutatónkat, amelyből minden kérdésére választ kaphatsz: