A 2004 áprilisa és 2015 októbere között gyártott és forgalomba állított Indesit és Hotpoint-Ariston szárítógépek esetleges biztonsági és minőségi hiányosságára hívja fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH). A gyártó szerint ugyanis a gépek jelentős részét érintheti a probléma, így aki igényli, annál ingyen elvégzik az otthoni javítást a szakemberek.
A gyártó által nyilvánosságra hozott sajtóközlemény szerint, ha a meghibásodott termékeket nem javítják ki, akkor előfordulhat, hogy a szárítás során felszabaduló pihék és szöszök a fűtőelemhez érhetnek, ami akár tüzet is okozhat. A díjtalan otthoni javítást a cég hazai ügyfélszolgálatán, a 06 40 989 900 telefonszámon vagy a www.indesithotpointsafety.com néven futó biztonsági oldalon kell igényelni.
Az oldalon arra is felhívják a figyelmet, hogy ha a termék az ajtó környezetében vagy a hátlapon rendelkezik egy zöld „dot” matricával, akkor nincs szükség a beavatkozásra, de modell száma alapján is azonnal le tudjuk ellenőrizni, hogy a problémás gépből vásároltunk e be vagy sem.
A Hotpoint és az Indesit márkát egyébként valamivel több, mint egy éve vásárolta meg a Whirpool, akik a biztonsági felülvizsgálat során szúrták ki a szárítógépek lehetséges problémáját. A cég szakemberei szerint a fogyasztók továbbra is használhatják a terméket, feltéve ha a készüléket nem hagyják felügyelet nélkül működés közben.