Nem tetszett a szállodánk? Bukja a kauciót!

Mikor hotelt keres, főleg esküvői helyszínt, ma már nem csak az ár és a kínált szolgáltatások alapján dönthet, és nem kell hinnie a negédes bemutatkozószövegnek vagy éppen beállított, boldog családi idillt mutató képeknek sem. Az internet terjedésével már jópár különböző oldalon utánanézhet, milyen értékeléseket adnak egy-egy étteremről vagy éppen szállodáról az igazság tudói: azok, akik már megfordultak ott. Na, ebből lett elege az amerikai Union Street Guest House hotelnek, így a vezetőség diktatórikus módszereket vezetett be a jó értékelések kiharcolására: ha rosszat ír valaki, 500 dollárt fizethet - számol be a nem mindennapi marketingfogásról (?) a New York Post  cikke.

l (1)
yelp.com

Az ügyfélkezelésnek számos módját ismerik és oktatják világszerte, ennek igen unortodox értelmezésével találkoztunk most. A legtöbb szolgáltató - legyen szó étteremről, szállodáról vagy kocsmáról - egy negatív értékelés után jobb esetben próbálja kiengesztelni a csalódott vendéget és önkritikát gyakorolva próbál változtatni, hogy legközelebb ne fordulhasson elő olyan kellemetlenség, ami miatt negatív komment került fel róla az internetre. Rosszabb esetben úgy csinál, mint az amerikai Union Street Guest House, akik elég furcsa üzletpolitikával álltak elő: a nászutasoknak szánt csomagjuk ismertetőjében kikötötték, hogy az ifjú pár nem értékelheti negatívan a kapott szolgáltatást, sőt felelősek azért is, ha a násznép valamely tagja rosszat mer írni a hotelről. Erre pedig szankciókat is alkalmaznak: először is lehülyézik a vendégeket, és felszólítják az ifjú párt, hogy magyarázzák el a meghívottaknak, mire számíthatnak, mert akik Mariott típusú hotelhez vannak szokva, azok esetleg nem fogják szeretni az ő kis "rusztikus, vintage jellegű történelmi házukat".

Ha valaki mégis elégedetlenkedni merne, a renitens házasulandók (akár renitens rokonaik miatt is) bukják a kauciót, ráadásul az 500 dolláros bírság kommentenként értendő. Azért nagylelkűen megígérik azt is, hogy ha eltűnik a panaszos komment, akkor visszakaphatják a pénzt is. A cikk az eddigi kommentekből is szemezget, amik szerint eddig is furcsán kezelték a panaszokat. Egy pár például szóvá merte tenni, hogy gorombán bántak velük, mikor egy kis jeget merészeltek kérni, mire a válasz az interneten keresztül sem kímélte őket: még le is lettek leteremtve, miért nem értik meg ha a nagy kánikulában elromlik a hűtő. Persze, sose sülhet el jól, amikor valaki arroganciával próbálja ledorongolni az internetes kommentelőket, a hotelnek sem igazán jött be ez az "üzletpolitika": a bizonyos szállásajánló oldalon, a Yelp.com-on azóta az internet népe egy emberként szórja rájuk a negatív véleményeket, így igencsak visszacsúsztak a népszerűségi listán.

l
yelp.com

Hétfő délutánra a hotel is észbekapott és eltávolították weboldalukról az érintett bekezdést, a tulajdonos, Chris Wagoner pedig - a Today.com cikke szerint - azzal mentegette magukat, hogy eredetileg is csak viccnek szánták ezt a megjegyzést, egy bizonyos esküvő belső poénjaként, és rég le is kellett volna venniük, csak ő kicsit béna ezekhez az internet meg digitális kommunikáció nevű dolgokhoz. Régebbi vendégek szerint azonban már nem először fordul elő, hogy ilyen bírságot akartak érvényesíteni velük szemben, vagy egyszerűen csak nem is foglalkoztak a panaszaikkal.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek