Még nem késő, hogy gyermeked számára megtaláld az ideális iskolát idén ősztől.

Sokan keresnek olyan iskolát gyerekeik számára, ahol kicsit mást, többet kaphatnak, mint a hagyományos keretek között működő általános iskolákban. Egyre több alapítványi alternatív szemléletű iskola és tanuló csoport alakul, hisz egyre nagyobb az igény minderre. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy az ilyen iskolák népszerűségére töretlen, a bejutás ugyanakkor igen nehéz.

Dechertné Gelencsér Anna iskolája a Gyermekszem.Pont Általános Iskola a következő évben kezdi a harmadik tanévét. Szeptemberben nagyobb ingatlanban, kibővülve, a belvárosban, a Lovag utcában folytatja működését.

Minden eddigi, meglévő osztályukba (1,2,3,4,5,7. osztályok) várják még az érdeklődő családok/gyermekek jelentkezését!

GYSZP – Mi ez?

Az iskola rövidítése, ugyanakkor kifejezi a hármas egységet: Gyermek, Szülő, Pedagógus, akik folyamatosan együttműködnek, hogy megvalósuljon az igazi, és különleges gyermekszempont intézmény.

„Amikor Ábel még hagyományos iskolába járt és piszkálták a szünetben próbált szólni a tanár nénijének akkor azt a választ kapta, hogy ne árulkodjon. Ez itt elképzelhetetlen! Itt mindent megbeszélnek a gyerekekkel és a szülőkkel, mert nagyon fontos a 3-as kommunikáció. Gyermek, tanár és szülők.” – Ákos, a negyedikes Ábel apukája.

Az elfogadó, támogató, valóban szeretet teljes, a gyermek egyéni tempóját és életkori sajátosságait figyelembe vevő, mégis következetes, nagyfokú gyermeki önállóságra nevelő koncepciónak köszönhetően az iskola képessé válik a tudásvágy felkeltésére, a gyermeki kíváncsiság fenntartására, az önkibontakoztatásra.

Hagyományos kerettanterv másként

A hagyományos kerettantervvel dolgoznak, azonban teszik ezt más, alternatív gyermek centrikusabb, életszerűbb, előremutatóbb módszerekkel.

„Az a jó a suliban, hogy mindenki szabadon elmondhatja a véleményét bármikor.” – mondja Sára 4. osztályos tanuló. Ez az egyik alapvető gyermekszempont, ugyanakkor elvárás is a gyerekek felé, hogy kifejezzék, megfogalmazzák, gondolataikat és véleményt alkossanak.

„Most van egy iskolánk, ahol a fogadóórán szülő, pedagógus és a gyerek is jelen van! Együtt beszélik meg, hogy adott tantárggyal kapcsolatban hogy áll a gyerkőc. És neki is van beleszólása, nem a háta mögött tárgyalja meg mindezt a szülő a tanárral. Így észrevétlenül tanulnak meg kommunikálni, érvelni, kiállni magukért a gyerekek.” – Nelli, a negyedikes Levi anyukája.

A másodikos Peti szerint: „Azért jó a suli, mert jók a tanárok és szépen bánnak velünk”. Anyukája Csilla is úgy érzi, Peti jól van, hiszen: „Nincs a tantárgyakkal, jegyekkel, dolgozatokkal kapcsolatos megszokott nyomasztás, abszolút nyugodt és gyerekbarát légkörben folyik az oktatás”.

Szociális képességek előtérben

Réka és elsős kisfia Dani: Kisfiamat két hónap után hoztam el a kerületi iskolából a Gyermekszempontba. Ellentétben avval a sulival, itt arra fektetnek hangsúlyt, hogy mi az, amit lehet a suliban csinálni: alkotni, tanulni, szeretni, játszani, megismerni azt, ami más. Együtt tanulni, valamiért vagy valakiért kiállni, terveket szőni, izgulni, egyénileg és a közösségben is fejlődni. Az én gyerekem itt szárnyal.”

Alapvető értéke az iskolának a közösség, és az, hogy a gyerekek fejlesszék szociális kompetenciáikat, megtanuljanak együttműködni, és tenni másokért. Részesei legyenek egy csapatnak, megtanulják, hogyan alkalmazkodjanak másokhoz, úgy hogy közben a saját érdekeik sem csorbulnak.

Kreativitás a mindennapokban és Projekt hetek

Minden órán fontos szerepet kap a kreativitás, a kritikai érzék fejlesztése, és az önkifejezés különböző módjai. A vizuális és zenei órákon pedig a gyerekek szabadon szárnyalhatnak a fantázia világában, mely kiemelten fontos a saját útjuk megtalálásának folyamatában.

Ezeket talán még inkább erősítik a projekt hetek, melynek keretében 1-1 héten át (összesen évente négyszer) az összes tantárgy összehangolva ugyanazzal a témával foglalkozik, így a gyerekek életszerű és teljes képet kaphatnak a világról, nem beszélve arról, hogy hihetetlen módon fejlődik a kreativitásuk minden szinten.

„Azért szeretem ezt a sulit, mert minden projekthét után, a kiállított alkotások dzsungelén olyan átmenni, mintha egy másik bolygón lennék. Még az sem számít, hogy csupa festék a padló, a fal, a gyerekek pólója. Mert ez az iskola él és tényleg a Miénk.” – mondja Emőke a negyedikes Sára anyukája.

A suli ahol mindenki jól érzi magát: gyerek, szülő és pedagógus

És valóban, ahogy belépünk, az iskola falai közé átérezzük a gyerekek és pedagógusok közös lüktetését, azt hogy mindenki együtt van, hogy ez egy közösség.

„Tegnap valakinek azt mondtam, hogy én meg Általános Iskolás vagyok, azért mert ennyire magaménak érzem. A gyerekek közössége meghatóan összezáró es együtt lélegző. Nincs kirekesztés nincsenek klikkek egy összehangolt csapat van.” Mondja Edit, akinek másodikos kisfia Illés is azért szereti annyira ezt az iskolát, mert elmondása szerinte „Itt könnyű barátokat szerezni.”

Csilla a másodikos Peti anyukája: „Az a jó a suliban, hogy a tanárok nem egy elszigetelt tanári szobában ücsörögnek, hanem közöttünk, szülők között léteznek, elérhetők, és partnerként tudunk beszélni egymással. Amit még szeretek, hogy a szülők is bemehetnek a suliba, nem a kapuban kell elköszönni a gyerekektől, bemehetünk a tanterembe is, és ezzel mi is bekerülünk a suli életének körforgásába.”

A Gyermekszempont egy igazi családi hely, ahol a szülők és gyerekek egyaránt jól érzik magukat, és ahol mindent megtesznek annak érdekében, hogy igazán megvalósuljon gyermekszempont. Hamarosan pedig a diákszempont is, hiszen a 2019-2020-as tanévtől középiskolával is bővülnek, így a teljes 12 évfolyamon lesz lehetősége a gyerekeknek élvezni a tanulás örömét.

További információ:

https://www.facebook.com/gyermekszempont/

http://www.gyermekszempont.hu/aktualitasok/

https://www.youtube.com/channel/UCdCrz-flDOJiwdMYN2RtIkw

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek