Novemberben végeztek próbavásárlásokat: 70 esetből 56 alkalommal, azaz a vásárlások mintegy 80 százalékánál súlyos problémákba ütköztek – írja az Economx.
Azt találták, hogy a tűzifát hirdetők fele nem ad meg telefonszámot a leendő vásárlónak, kizárólag üzenetekben érintkezne vele. Ennek figyelmeztető jelnek kell lennie: ha egy eladóról nem tudjuk, pontosan mi a neve, a telefonszáma, milyen EUTR technikai azonosítóval működik, esetleg hol a telephelye, nem biztos, hogy megéri kockáztatni egy átverést.

A telefonszám eltitkolása abban segítheti ezeket a kereskedőket, hogy az elégedetlen vásárlók ne tudják elérni őket.
A faanyag kereskedelmi lánchoz tartozó tevékenységgel végzők mind rendelkeznek EUTR azonosítóval: ezek itt kereshetők.
A Nébih mostani vizsgálatában a hirdetések 80 százalékánál tapasztaltak jogsértést: az érintett hirdetők telefonszámait feketelistán tették közzé, azt javasolják, az itt szereplőktől senki ne próbáljon meg vásárolni.

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!
A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.
Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!
hirdetés