5 hétköznapi stressz, amit elfelejthetsz

GettyImages-90603427
Reiber Gabriella

Igen, tudjuk. Felgyorsult, türelmetlen világ, sokkal több inger, sokkal több elvárás. A stressz ott van mindenütt, belengi az életünket, stresszel kelünk, stresszel fekszünk.

Bár már mindezt tudjuk, és igyekszünk tudatosan kezelni, még mindig hajlamosak vagyunk intenzíven megélni a legapróbb bosszantó helyzeteket is, napi szintű stresszt okozva ezzel magunknak. Pedig vannak olyan stresszforrások, amelyeket megpróbálhatunk kizárni az életünkből, vagy egész egyszerűen csak elfogadni, hogy nincs ráhatásunk.

#1 Késve indulás

Egyik leggyakoribb napi stresszforrásunk, ha késve indulunk valahová. Onnantól kezdve utunk a megérkezésig kész rémálom, amelynek lelki és fizikai tünetei is lehetnek. Pedig ez viszonylag könnyen elkerülhető az időben ébredéssel, illetve ha pontosan tudjuk, mennyi időre van szükségünk a készenléthez és az elinduláshoz.

#2 Sorban állás miatti idegeskedés

Ennek egy részét ma már ki tudjuk zárni a rengeteg online lehetőséggel. Nem szükséges sorban állnunk a postán, a boltban, a jegypénztárban, hiszen szinte mindent elintézhetünk elektronikus ügyintézéssel, rendeléssel és házhoz szállítással. Ha pedig muszáj mégis fizikailag sorban állnunk, készítsük fel rá előre a lelkünket, és a kérés nélkül kapott „szabadidőt” töltsük ki a gondolataink rendezésével vagy zenehallgatással.

#3 Dugó miatti stressz

A kérés nélkül kapott szabadidő másik tipikus esete. Hát, ezzel aztán tényleg nem nagyon tudunk mit csinálni, itt az egyetlen lehetőség, hogy egyszerűen elfogadjuk a helyzetet. Viszont ha már ott ülünk a dugóban, a rádió- és zenehallgatáson kívül is bőven vannak opciók. Hallgathatunk például podcastet, hangoskönyvet, lebonyolíthatjuk a hívásainkat, nézegethetjük a szép épületek homlokzatát (ott, ahová amúgy sose nézünk fel), és a járókelők outfitjeit is szemügyre vehetjük.

#4 A túltervezés csapdája

Azt gondolnánk, hogy ha mindent gondosan megtervezünk, akkor nem csúszhat hiba a számításba, pedig de. Úgy érezzük, sose sikerül elintézni, amit akartunk, sose érünk végére a feladatainknak. Ennél idegesítőbb pedig nincs is, úgyhogy próbáljuk a terveinket megfelelő rugalmassággal kezelni, és ne essünk a túltervezés csapdájába.

#5 Rendetlenség miatti összeomlás

Egy hosszú nap után, túl a fenti apró stresszhelyzeteken, más se hiányzik jobban, mint hogy hazaérve egy rendetlen lakásban találjuk magunkat. (Ami pedig a reggeli rohanás miatt könnyen előfordulhat.) Ettől aztán még szörnyű háziasszonynak is érezzük magunkat. De ne feledjük, a lakás arra van, hogy éljünk benne, nem kell megfelelnünk senkinek. Ha lesz rá időnk, úgyis rendet varázsolunk, kár még bosszankodással is tetézni a dolgot.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

 

„Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás. Ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. 
Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.

Mentes Anyu szakácskönyve 2 ide kattintva már rendelhető!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra