Nem ugyanazt gondoljátok a Covidról? 4 lépés, hogy ne menjen rá a kapcsolatotok

GettyImages-1263934132

A legjobb családban is előfordul, hogy két ember különböző elveket vall valamivel kapcsolatban, a koronavírus pedig új terepet teremtett ennek.

Ha egy hozzád közel álló személlyel nem értetek egyet egy olyan dologban, ami szervesen része a mindennapjaitoknak, az nemcsak titeket, de a kapcsolatotokat is megterheli. És bár nyáron mintha lenyugodtak volna a kedélyek, a delta-variáns terjedése újabb, biztonsággal és kockázatokkal kapcsolatos konfliktusokat idézhet elő. De mit tehettek, hogy a nézetkülönbségeitekre ne menjen rá a kapcsolatotok?

#1 Objektív értékelés

Bonnie Zucker pszichológus szerint az első és egyik legfontosabb lépés, hogy objektíven értékeljétek azt a rengeteg információt, ami körülvesz most minket. Ha a legtöbb dologgal kapcsolatban sikerül dűlőre jutnotok, nem baj, ha akad egy-két szürkezóna. Ilyen lehet például, ha mindketten be vagytok oltva, egyikőtök azonban még nem érzi biztonságosnak, hogy másokkal összezárva tartózkodjon egy étteremben vagy moziban. Ebben az esetben nincs jó vagy rossz válasz.

Előfordulhatnak azonban olyan helyzetek, amik ennél egyértelműbbek. Ha például idősebb rokonokat készültök meglátogatni, akik ugyan megkapták az oltást, de valamelyikőtök biztosra menne, ezért inkább tesztelne indulás előtt. Ez egy olyan áldozat, amivel ha nem is értesz egyet, a másik nyugalma érdekében meg tudod hozni. Más esetekben pedig gondold végig, hogy nem vagy-e túl bátor, az adott helyzetben van-e esély arra, hogy mások miattad lesznek betegek.

Ha viszont te vagy az óvatosabb fél a kapcsolatban, tedd fel magadnak a kérdést: észszerű ez az óvatosság? Vagy jobban szorongsz, mint amennyire indokolt lenne? Ha ez utóbbi, érdemes lehet pszichológussal konzultálni, hogy szakszerű segítséget kapj a szorongás kezelésében.

#2 Empátia

Ez persze nem azt jelenti, hogy fel kell adnod a saját elveidet. Még akkor is, ha úgy gondolod, hogy a partnered viselkedése teljesen észszerűtlen, próbáld meg egy kicsit az ő nézőpontjából szemlélni a dolgokat. Sokkal hatékonyabb beszélgetéseket tudtok folytatni, ha előtte a másik helyébe képzelitek magatokat. Lehet, hogy te egész jól elvoltál otthon, de a párod sokkal extrovertáltabb, így őt jobban megviselték a négy fal között töltött hónapok. Nem kell egyetértenetek mindenben, de el kell fogadjátok, hogy mindkettőtök perspektívája valid lehet.

#3 Kompromisszumok

A következő lépés a kompromisszum lehetőségének a felmérése. Ne feledjétek, a végső cél a kapcsolat harmóniájának megőrzése, nem pedig valamelyikőtök igazának alátámasztása. Van olyan megoldás, ami mindkettőtöket boldoggá tesz?

Ha te vagy az óvatosabb fél, érdemes odafigyelni arra, hogy a szabályaiddal ne korlátozd a partneredet.

#4 Mélyebb problémák

Ha kipróbáltátok az előző lépéseket, és mégsem enyhülnek a konfliktusok, lehet, hogy mélyebben gyökerezik a probléma, aminek valójában semmi köze nincs a koronavírus miatt kialakult helyzethez. Ha a Covid csak egy végső szikrának bizonyult, vegyétek sorra, hogy milyen alapvető problémák vannak jelen a kapcsolatotokban, ha pedig könnyebbnek látjátok úgy, forduljatok szakemberhez.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

 

„Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás. Ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. 
Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.

Mentes Anyu szakácskönyve 2 ide kattintva már rendelhető!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra