Kifejezetten rafinált, kétlépcsős csalással próbálkoznak a Magyar Nemzeti Bank (MNB) nevében bűnözők. Az első lépés még ártatlannak tűnik, és nagyrészt az is, ám előkészíti a csalás második hullámát – derül ki a hvg.hu cikkéből.
Telefonon és emailen érkezik az MNB-s átverés
Először látszólag a jegybanktól érkezik hívás, amelynek során a csalók egy kérdőíves ügyfél-elégedettségi felmérést végeznek el a hazai bankokra vonatkozóan. Ez még csak az információgyűjtés fázisa: a többi között a kérdésekre adott válaszokból megtudják az ügyfél számlavezető hitelintézetének nevét, valamint az emailcímét is.

Ezután veszi kezdetét a csalás második hulláma. Egyrészt a kérdőívben megadott emailcímre olyan adathalász üzenetek érkeznek az MNB nevében, amelyekben egy link is található.
Erre kattintva egy rosszindulatú program töltődik le a számítógépre, amelynek segítségével a bűnözők távolról is hozzáférnek az adott eszközhöz.
Másrészt telefonhívások is érkeznek, a hívó elmondása szerint attól a banktól, amelyet mint számlavezetőt megadott az ügyfél a kérdőívben. Ekkor a jól ismert módszerrel gyanús tranzakciókra hívják föl a csalók a figyelmet, megpróbálva elérni, hogy az ügyfél megadja banki azonosítóját és belépési jelszavát.
Az MNB az esettel kapcsolatban közölte: nem végez semmiféle kérdőíves ügyfél-elégedettségi felmérést, valamint arra is felhívta a figyelmet, hogy a bankok sosem érdeklődnek sem telefonon, sem emailen ügyfelük belépési adatai felől.

Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés