Plusz egy sávot kap ez az autópálya – telkeket sajátít ki az állam a beruházás miatt

5854cf15-cfaf-4f06-9c3b-f27a01f5faef
Olvasási idő kb. 3 perc

Még az idén elindulhatnak az állami kisajátítások az M7-es autópálya bővítése kapcsán, és a kivitelezés munkálatai 2027 harmadik negyedévében kezdődhetnek el.

Régóta húzódik az M7-es autópálya bővítése, pedig nagy szükség lenne rá. A sok helyen kétsávos sztrádán ugyanis – főként nyáron – hatalmas torlódások alakulnak ki, amikor emberek tömegei ülnek autóba, hogy a Balatonhoz jussanak. Gyakran az M1-es, M7-es közös kivezető szakaszáig feltorlódnak a kocsik, megnehezítve a másik autópálya forgalmát is. Most kiderült, mikor válhat – nagyrészt – háromsávossá a Balatonra vezető sztráda – adta hírül a Világgazdaság.

A lap értesülései szerint még 2025-ben elkezdődhetnek a kisajátítások, amelyek során az állam megszerzi a sztráda kibővítéséhez szükséges ingatlanokat. Ez a fázis Érdet különösen érinti, hiszen a településen több tucat olyan telek található, amely közvetlenül az M7-es autópálya mentén fekszik. Itt meg kell egyeznie az államnak a tulajdonosokkal.

Az ütemterv alapján a kivitelezés a tervek és a kisajátítás után, 2027 harmadik negyedévében indulhat meg. A bővítés a tervek szerint 2031 őszén fejeződhet be.

Könnyen feltorlódik a forgalom az M7-es autópályán
Könnyen feltorlódik a forgalom az M7-es autópályánJászai Csaba / MTI

Nem mindenhol lesz háromsávos az M7-es autópálya

A beruházás során nemcsak bővítik, de meg is újítják az M7-est. Az autópálya a munkálatok befejeztével sem lesz mindenhol háromsávos, ám Budapest és Balatonvilágos között mindenhol lesz úgynevezett intelligens leállósáv (ITS), amely torlódás esetén megnyitható a forgalom előtt.

A tervek szerint így alakulnak a munkálatok:

  • a beruházás az 16+249 kilométerszelvénynél kezdődik és a 90+603-nál ér véget
  • a 16+249 és a 70+500-es szelvény között 2x3 + ITS sáv lesz
  • a 70+500-es szelvény és a 90+603 szelvény között 2x2 + ITS sávot építenek

Mivel a leállósávot szükség szerint meg lehet majd nyitni a forgalom előtt, leállóöblöket is kialakítanak, hogy a műszaki hibás járművek számára mindenképp legyen hely félreállni. Egy-egy ilyen öböl hossza 200 méter, minden másodikban pedig segélykérő telefont is elhelyeznek.

Az M7-es mellett az M1-es is bővül: ezen az autópályán már meg is indultak a kivitelezési munkálatok, ami miatt szinte folyamatosan terelésekre, sávlezárásokra kell számítani az erre közlekedőknek.

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!

A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.

Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek