Eddig nem is hallottuk ezeket a szavakat, de jó lesz megjegyezni, új slágerzöldségeket hozhat 2024.
Minden év elején sorra jelennek meg a nemzetközi gasztronómiai újságírás nagy nevei által összegyűjtött listák, melyek sorra veszik, milyen újdonságokra haraphatnak rá az emberek. Az elmúlt években kibontakozott trend, mely a lezárásoknak és a járványhelyzetnek köszönhetően, főként a home office elterjedésével leginkább az otthoni főzést és a könnyen felhasználható, de különlegesebb alapanyagok fellendülését hozta el, idén valószínűleg végre véget ér, jöhet az éttermek különleges kínálatának ismételt felfedezése!
Az év ízei mindenkit meglepnek majd
Egyre nagyobb teret nyernek a vendéglátóipari egységek is a folyamatos drágulás ellenére, ha ez nem is az általános fogyasztási szokások gyökeres átalakulását eredményezi, de mindenképp szélesíti a fogyasztott élelmiszerek palettáját. Sokan ugyanis az éttermek kedvelt fogásait azért nem kísérlik meg utánozni a konyhában, még akkor sem, ha kifejezetten rutinos szakácsok.
A Foodnavigator gyűjtötte össze idén elsőként, mi várható a kedvelt ízek változásait tekintve, melyek lehetnek az „év ízei” 2024-ben. Úgy vélik, érdekes módon az élelmiszerárak emelkedése ellenére nő ismét az éttermekben elköltött étkezések száma, azonban míg régebben a mindennapi ebédet kötötték el a vendégek nyilvános helyen, manapság inkább a különleges ízeket keresik, és bizonyos alkalmakkor foglalnak asztalt az éttermekben.
A hagyományos ízek és a kényelem dominál majd 2024-ben
A kaliforniai székhelyű T. Hasegawa USA, a világ egyik vezető élelmiszer- és italaroma-gyártója mint minden évben, idén is összeállította a fogyasztói trendekkel kapcsolatos legújabb kutatásokat. Idei jelentésükben kiemelték, hogy az innovatív és globális ízekre, az egészségtudatos és fenntartható összetevőkre összpontosítanak majd a trendeknek megfelelően.
Úgy vélik, a kényelmi ételek kerülnek majd idén a középpontba, a nosztalgia és az ismerősség érzését kölcsönözve a rohanó világból való pillanatnyi kiszakadást adva a fogyasztóknak. Ez a tendencia egyébként már a világjárvány idején felerősödött, amikor a fogyasztók megnyugvást kerestek az ismerős ételízekben, azonban úgy tűnik, még mindig nem csillapodik a retró iránti vágy. A nosztalgikus ételek iránt növekvő érdeklődés azonban egyre inkább kiegészül új ízekkel, illetve innovatív technikákkal, főként az édességek tekintetében.
Ezekről az ételekről biztos sokat hallunk majd idén
A T. Hasegawa jelentésében kiemelt ízek közé tartoznak az édes ízek közül a horchata, a churro és az acaibogyók, illetve a sósak képviseletében pedig a gochujang, a kimchi, a tahini és a yuzu. E változatos és egzotikus ízek közül sokat rágcsálnivalóként, szószok és öntetek összetevőiként vezetnek majd be a várakozások szerint.
Édességbe és krumpli helyett is jó a 2024-es év íze
Éppen ezt az édességinnovációt tekintve választotta meg a cég az év ízét is, egy különleges gumós gyümölcsöt, mely ube névre hallgat. A lila jamgyökér felhasználása a különféle desszertekben egyre elterjedtebb világszerte. Korábban a Díványon is foglalkoztunk már a különleges terménnyel, pedig akkor szinte senki nem ismerte a világ túlfelén sem. A szín és a földes-diós, édeskés íz azonban úgy tűnik, nyerő lesz az ínyencek körében idén.
Az ube nem csak édesség-hozzávalóként nyújt azonban üde színfoltot a táplálkozásban, a sós ételekhez is megfelelő, akár a krumplit is helyettesítheti.
„Bár a sokoldalú íz a kulcsa az ube hosszú távú sikerének, élénklila színe segít az ubénak kiemelkedni, és nagyon látványos közösségimédia-tartalmakat hoz létre, amelyek növelik a figyelmet és a keresletet” – nyilatkozta róla a T. Hasegawa élelmiszeripari vállalat képviselője is.
A „glokalitás” jellemzi majd az idei évet
A közösségi médiában is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, mivel természetes növényi színezékként különleges árnyalatot varázsol a legtöbb, amúgy teljesen hétköznapi ételnek.
Legyen szó fűszeres-édes globális ízekről vagy játékos ízrétegekről, ezek a nemzetközi ihletésű kulináris kalandok újradefiniálják, hogyan éljük meg az ételeket.
A különböző kultúrák közötti tolerancia is egyre inkább megjelenik majd az élelmiszeriparban, egyre többen vélik úgy a szakértők szerint, hogy az étkezési kultúra ilyetén átalakulása egy lehetséges formája lehet multikulturalizmusnak. A szó maga a globális összetevőkkel kiegészülő lokális élelmiszerek újragondolását takarja. A várható tendenciák szerint ugyanis a hagyományos ételfajták új, eltérő kultúrákból származó összetevőkkel kiegészülve nemcsak új ízeket, de más kultúrák megismerését és elfogadását is elősegíthetik.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés