A legkisebb szüneteknek, akár csak pár másodpercnek is jelentősége van az új készségek elsajátításában. A The British Psychologycal Society beszámolója szerint a motoros készségek elsajátítása nem a gyakorlat ideje alatt, sokkal inkább az azok közti pihenők során történik.
Pihenj!
A kutatásban Marlene Bönstrup és csapata 27 résztvevővel dolgozott, akiknek 36, egyenként 10 másodperces próbálkozásuk volt. Ezek alatt a 10 másodperces próbák alatt a 4-1-3-2-4 számsort kellett minél gyorsabban legépelniük, ahányszor csak tudták, csupán a bal kezük négy ujjával. Egy-egy ilyen kísérletet 10 másodperc pihenő követett. Az eredmények szerint az első 11 próbálkozás alatt az eredmények drasztikusan javultak: a kezdeti időt kevesebb mint egyharmadára csökkentették. Ezt követően a teljesítmény stagnált.
Amikor megvizsgálták, hogyan javult a résztvevők teljesítménye az első 11 próbálkozás alatt, azt látták, hogy az egyes próbálkozások végén nem voltak gyorsabbak, mint az elején, hanem a javulás mindig a 10 másodperces pihenőt megelőző és az azt követő eredmény között mutatkozott.
Az eredmények tehát azt erősítik meg, amit korábbi kutatások is mutattak már: új készség tanulásakor az agy akkor tanul, akkor erősíti meg a tudást, amikor éppen nem foglalkozik vele.
A kutatásban egyelőre csak egyszerű motoros tevékenységek elsajátítása közben vizsgálták az agyi aktivitást, így nem biztos, hogy bonyolultabb készségek tanulásakor is ennyit számít pár másodperc szünet. Segíthetné pedig a rehabilitációs gyógyászatot, ha kiderülne, hogy milyen módszerekkel lehet javítani a motoros készségek elsajátítását, így a kutatók folytatni fogják a munkájukat ebben az irányban.