Amikor az edzőterem már nem elég: kipróbáltuk a FloatFitet és az Air jógát

Plank és guggolás szörfdeszkán, denevérpóz egy plafonra függesztett mini függőágyban: kipróbáltuk a FloatFitet és az Air jógát. Mutatjuk, hogy miért és mire jók ezek a mozgásformák.

Aki rendszeresen jár edzőterembe, azzal biztosan előfordult már, hogy rohadtul ráunt a jól bevált mozgásformáira. Na, ilyenkor kell kipróbálni valami újat. A KamiBo a BalletBody, és a Backroll után újabb szokatlan mozgásformákat teszteltünk, a klasszikus csoportos órák kínálatán túl: a medencében egyensúlyozós Float Fitet és a légtornát idéző Air jógát.

FloatFit

Itthon február óta lehet kipróbálni, de egyébként a világ is csak 2016 végén fedezte fel magának ezt a sportot. Remek csoportos óra introvertáltaknak: annyira kicsi a medence, ahol tartják, hogy maximum négyen férnek el, úgyhogy nagy tömegtől nem kell tartani. A lényeg: harminc percen keresztül fent kell maradni a medencébe rögzített, széles testű szörfdeszkán, miközben a legalapvetőbb – de ettől még nem feltétlen könnyen kivitelezhető – feladatokat kell csinálni, miközben a partról dirigál az edző. Guggolásból felugrás, plank lábemeléssel, felülés, pókember-fekvőtámasz és társai, szevasztok! Valahogy így, csak itthon jóval kevesebb résztvevővel:

Ezek mellett jógából ismerős gyakorlatok is vannak, itt az a lényeg, hogy míg két ember egyensúlyoz, a másik kettő úgy tapos, ahogy csak bír, hogy a hullámok nehezítsék a statikus gyakorlatot végző dolgát. Eleinte voltak fenntartásaim, hogy mennyire lesz ez fárasztó, de negyedórával kezdés után már mindenem remegett, a guggolásból felugrást követő hatalmas csobbanás után már melegem sem volt. Összességében jó móka, barátnős vicces programnak például tökéletes, de az ára miatt nem leszek törzsvendég. 

Kinek lehet jó?

  • Aki vicces, formabontó órát keres, mert baromira unja már az edzőtermet.
  • Aki szereti a vizet.
  • Aki állt már szörfön vagy SUP-on, és szerette az érzést.
  • Akinek jó az egyensúlyérzéke.
  • Akinek van már némi edzésmúltja. Ha nem tudod, hogyan urald a tested, feszítsd meg a hasizmaid, hogyan guggolj és plankelj helyesen, akkor nem sok értelme van küzdeni az elemekkel, mert minél bizonytalanabb vagy, annál nagyobb eséllyel esel be a vízbe. Ami persze nem gáz, csak egy idő után elmegy az ember kedve az egésztől, hogy sosem a megfelelő feladatot csinálja, hanem folyton próbál visszajutni a deszkára.

Kinek nagyon nem:

  • Aki utál vizes lenni, vagy egyenesen fél a víztől (vagy attól, hogy egy instabil deszkáról állandóan beleesik).
  • Akinek rossz az egyensúlyérzéke, gyakran szédül.
  • Aki ezzel kezdene bele az edzésbe. Először inkább tanuljuk meg kivitelezni a feladatokat szárazföldön.
  • Aki ezzel akarna lefogyni. Kiegészítő, keresztedzésnek tökéletes, és ahhoz képest tényleg sok kalóriát éget az ember, hogy csak egy szörfdeszkán guggolgat meg plankel. De a dicsőséghez önmagában ez kevés.

Milyen ruha kell hozzá? Számomra teljesen érthetetlen módon edzőruhát ajánlanak, pedig egy sportfürdőruha sokkal alkalmasabb lenne a célra. Mindenesetre a sportmelltartó és boardshort alatta bikinialsóval jó kompromisszumnak bizonyult. Mert senkinek ne legyenek illúziói, mindenki vizes lesz egy ponton, ha máskor nem, a be- és a kijutásnál mindenképp. A törölközőt és papucsot se hagyd otthon!

Itt a szerző épp plankelve küzd az elemekkel
Itt a szerző épp plankelve küzd az elemekkelFotó: mimi / Dívány

Hol és mennyiért? Budapesten, az Ó utcában, a Bliss&Bodyban. Az ára baromi húzós, a félórás edzésért 3900 forintot kellett előre elutalnom. Cserébe korlátlan ideig használható a wellnessrészleg az óra után.

Air (vagy aerial) jóga

Ez az óra annyira addiktív, hogy a Float Fittel ellentétben nemcsak egyszer próbáltam, hanem rendszeresen járok is rá. A legfontosabb kellék a hammocknak nevezett, mini függőágyra emlékeztető eszköz. Ebbe kell olykor ráfeküdni, beleülni vagy éppen ráállni, és jógaórákról ismerős pózokat felvenni az edző instrukciói alapján. Valahogy így kell elképzelni a dolgot:

Több típusú óra is van, az Air jóga és az aerial fitness arról szól, hogy rövid bemelegítés után előbb könnyebb, majd komolyabb erőkifejtést igénylő pózokat tanulnak a résztvevők, az aerial dance-en egyszerűbb koreográfiákat lehet megtanulni, az aerial stretchingen pedig a nyújtásé a főszerep, ez áll a legközelebb egy klasszikus jógaórához. Aki egyszer belekezd és ráérez erre az egyszerre baromi kecses, mégis komoly izommunkát igénylő sportra, az tuti függővé válik (haha).

Kinek lehet jó?

  • Akinek elkél egy kis önbizalomtunning. Hatalmas sikerélményt ad, amikor végre sikerül kivitelezni a feladatokat. A pózok pedig annyira különlegesen néznek ki, hogy ha fotó készül róla, eleinte el se hiszed, hogy tényleg te vagy a képen.
  • Aki olyan összetett órára vágyik, ahol az izmok is elfáradnak, de bőven van nyújtás, a végén pedig relaxáció is.
  • Táncos, ritmikus gimnasztikás vagy balettos múlttal szép emlékeket idéznek majd egyes gyakorlatok.

Kinek nagyon nem:

  • Tériszonyosoknak és szédülésre hajlamosaknak. Rengeteg a fordított testhelyzet, magyarul sokat lóg fejjel lefelé az ember. Ha rettegsz hátradőlni, úgy, hogy csak a csípődnél tart egy kis anyag, vagy a hideg ráz a gondolattól, hogy fejjel lefelé lógva csinálj gyakorlatokat, folyamatos szenvedés lesz. És akkor sem a te sportod, ha már attól tériszonyod lenne, ha fel kéne állnod egy játszótéri hintára (kb. annyira mozog, és annyira van magasan a hammock).
  • Aki nem bírja el a saját testsúlyát: persze idővel egyre jobban fog menni, de eléggé elveszi az ember kedvét a legelején, ha semmilyen gyakorlatot nem tud megcsinálni, amiben meg kéne magát emelni. (És a legtöbb póz ilyen.)
  • Aki klasszikus jógaórára vágyik. Itt sokkal több az erőelem, nem mélyülnek el úgy az ászanákban.

Milyen ruha kell hozzá? Mezítláb, kényelmes jógacuccban érdemes érkezni az órára. A legjobb egy hosszabb nadrág, és egy rövid ujjú póló, így a legkitekertebb pózokban sem húzza az anyag a bőrünket. Ha valakinek ez szempont: motivációs célzattal gyakran készülnek fotók a résztvevőkről, ha szeretnél az óra után büszkélkedni a Facebookon a képekkel, ezt figyelembe véve öltözz fel. 

Ilyen Insta-gyanús képek készülnek mindenkiről minden órán
Ilyen Insta-gyanús képek készülnek mindenkiről minden óránFotó: mimi / Dívány

Hol és mennyiért? Én a XVI. kerületi Baross Egészségközpontban próbáltam Gulyás Laránál, ő tart órát a belvárosi SmartFitben is. Őt jó szívvel ajánlom, de Budapesten egyébként máshol is elérhető, de azokat még nem próbáltam. Egy 60 perces óra 1690 forint.

Mustra

Kérjük, támogasd munkánkat te is azzal, hogy engedélyezed a hirdetések megjelenítését az oldalon. Lapunk bevételi forrását ezek a hirdetések jelentik, így elengedhetetlenek ahhoz, hogy cikkeinket ingyenesen olvashassátok.

A hirdetések megjelenését engedélyezheted külön a Dívány.hu oldalra is, vagy a kiegészítő program teljes kikapcsolásával az összes általad látogatott site-ra.