18

Csak felnőtteknek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet. Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését a gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik.

Csupasz mellekkel és szavakkal a rák ellen

Olvasási idő kb. 3 perc

Évente 7000 nőnél diagnosztizálnak mellrákot Magyarországon, ebből 2000 eset végződik halállal a késői felismerés miatt. Ennek ellenére a nők 40 százaléka jár csak szűrésre, pedig a havi, rendszeresen végzett önvizsgálat akár életeket is menthet – írtuk korábban. Természetesen nemcsak a magyar nők hanyagolják el a vizsgálatot, ez az egész világon így megy sajnos. Egy angol alapítvány, a CoppaFeel! úgy döntött, közösségi kampánnyal próbálja felhívni a nők figyelmét arra, hogy figyeljenek jobban oda a testükre.

A What Normal Feels Like? (Milyen a normális?) című kampány abból indul ki, hogy a modern kor túlzott szexualitása miatt nem ápolunk egészséges viszonyt a melleinkkel, és rendesen le se tudjuk írni szavakkal, hogy mi számít nekünk normálisnak. Pedig ha nem tudjuk, hogy mi a normális, akkor hogyan vesszük észre, ha valami nincs rendben?

A kezdeményezéshez több videó is készült. A megkérdezett nők közül sokan a méretre koncentráltak, és olyan jelzőket használtak, hogy óriási, nagy, kicsi, megfelelő. Amikor pedig arra kérték őket, hogy más szavakkal jellemezzék mellüket, mintha bajban lettek volna. Miután elindult a kampány, különböző fesztiválokra is eljutott a szervezet, és itt már sokkal kreatívabbak voltak a résztvevők, és olyan kifejezéseket is használtak, mint például a hamvas, hetyke, feszes és puha.

#WhatNormalFeelsLike from CoppaFeel! on Vimeo.

"A társadalom és média számára mell és a szexualitás szorosan összefonódik, ezzel a kampánnyal szeretnénk elérni, hogy a nők másként viszonyuljanak a mellükhöz és ne csak a mérete foglalkoztassa őket. Minél természetesebb lesz az, hogy mellekről beszélgetünk, a nők annál gyakrabban végeznek majd önvizsgálatot" – nyilatkozta a szervezet alapítója, Kris Hallenga, aki mindössze 23 éves volt, amikor mellrákot diagnosztizáltak nála.

A szervezet októberre, a mellrák ellenes küzdelem hónapjára hét hirdetéssel is készül, amin csak mellek láthatóak és persze az a szó, amivel tulajdonosaik jellemezték őket. A fotók óriásplakátokon, magazinokban és üzletekben is feltűnnek majd. Mivel a szervezet tényleg az átlagos nőkhöz akar szólni, ezért a modelleknek semmilyen kritériumnak nem kellett megfelelnie és a gyorsaság döntötte el, kit fotóztak le.

campaign-ads news2.png
Rankin / CoppaFeel!

A Huffington Post szerint a CoppaFeel! kampánya előtt soha nem szerepelt cenzúrázatlan csupasz női mell egyetlen hirdetőtáblán sem az Egyesült Királyságban úgy, hogy annak semmi köze nem volt a nemiséghez. "A médiában általában csak a szexualitással összefüggésben találkozunk mellekkel, ez a kampány arról szól, hogy a nők végre ezektől a béklyóktól megszabadulva beszélgethessenek erről a témáról és megtudják, hogy mi számít normálisnak" – nyilatkozta a kampány fotósa, Rankin.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek