Homorú has, keskeny csípő? Inkább felejtsd el!

Többször is írtunk arról, hogy a nem megfelelően kiválasztott célok könnyen elveszik az ember kedvét attól, hogy egészségesebb, fittebb életet éljen. A Shape magazin most összeszedte, hogy mi az az öt cél, amit minden nő szeretne elérni, de sokan hiába koplalnak és izzadnak érte, nem tudják elérni.

1. Combköz

shutterstock 153279299

Pár hónappal ezelőtt minden az össze nem érő combokról (thigh gap) szólt. Sokan szerették volna, ha az ő lábuk között is át lehessen látni, mert ez azt jelenti, hogy szépek, fiatalok és soványak. Polly de Mille, a New York-i Hospital for Special Surger munkatársa szerint mivel alkatfüggő, hogy van-e hézag a belső combok között vagy sem, fölösleges ezért küzdeni.

És persze az is csak egy városi legenda, hogy a fogamzásgátlók segíthetnek ebben. Hogyan? Hát, elvileg úgy, hogy az ösztrogéntartalom miatt szélesebb lesz a csípő, és megjelenik az áhított rés. Vonda Wright, a Pittsburgh-i Orvostudományi Egyetem ortopédsebésze szerint, aki rendszeresen sportol, annak nyilvánvalóan a combizmai is fejlettek, így nem valószínű, hogy bármi olyan hézag lenne a két lába között, ami a sovány, de nem fitt lányoknak van, és ezért nem is érdemes irigykedni rájuk.

Ha mégis zavar a combod, akkor vegyél fel ceruzaszoknyát – javasolja a Style Rx című könyv szerzője, Bridgette Raes. Hogy miért? Mert akinek széles a csípője, annak általában vékony a dereka, és ez a ruhadarab segít hangsúlyozni a homokóraalkatot.

2. V-vonal

164353755
Fotó: Kevin Mazur

Szeretnél olyan hasizmokat, mint amilyen Pinknek van. Nem lehetetlen, de nem kell összeomlani, ha mégsem jönne össze. Polly de Mille szerint nem szabad elfeledkezni arról, hogy az énekesnő fiatalkorában nyolc évig tornász volt, és nyilván a genetikának is köze van ahhoz, hogy úgy néz ki, ahogy. Hozzátette, az almaalkatúaknak például nem érdemes a V-vonalról álmodozni, mert náluk a test zsírszövete főleg a has, a mellkas és az arc tájékán oszlik el. A körtealkatúak viszont jobb helyzetben vannak, mivel náluk más régióban rakódik le a zsír. Dr. Wright arra figyelmeztet, hogy komoly egészségügyi következményei lehetnek annak, ha valaki drasztikusan lecsökkenti a testzsírszázalékát, vagyis a mértékletesség ez esetben is fontos, szálkásítani sem lehet ész nélkül. Raes szerint az átlapolós, kicsit ráncolódó ruha jó álcázás lehet, hiszen ha azt viseljük, nehéz eldönteni, hogy a ruha vagy a has domborodik.

3. Izmos kar

shutterstock 105679280

De Mille szerint elég hat hét folyamatos erősítés ahhoz, hogy a tricepsz és a bicepsz is formásabb legyen, és eltűnjön a kar alján lifegő háj. Persze az izmok sem fejlődnek mindenkinél egyformán, ami az izomrostok típusaira vezethető vissza. Akinek ún. gyors vagy fehér rostjai vannak, könnyebben tudja növelni az izomtömeget, míg aki túlnyomórészt lassú vagy vörös rostokkal rendelkezik, ez nehezebben megy, ugyanakkor jobb a regenerációs és állóképessége. Ráadásul mivel a nők szervezetében nem olyan magas a tesztoszteronszint, mint a férfiaknál, így tényleg kitartónak kell lenni annak, aki kidolgozott izmokra vágyik. De a helyzet nem reménytelen, amíg pedig nem látszanak az edzés eredményei, hordj széles vagy magasabb nyakvonalú, valamint nagyon rövid ujjú felsőrészeket. Ez utóbbitól állítólag szélesebbnek tűnik a váll, a test alsó fele pedig keskenyebbnek.

4. Homorú has

shutterstock 153983897

Csak annak lesz igazán homorú a hasa, aki koplal, márpedig ez egyáltalán nem egészséges. Ha valaki megfelelően táplálkozik, mellette rendszeresen jár edzeni, akkor a hasa lapos, illetve inkább kicsit domború lesz, és ez így van rendjén. És nem éri meg kockáztatni, ugyanis a tápanyaghiány az egészségügyi problémák mellett árt a szépségnek is: a körmök töredezettek lesznek, sőt hajhulláshoz is vezethet. A szakértők szerint az öltözködéssel is lehet egy kicsit csalni. Ők az átlósan csíkos vagy mintás darabokat ajánlják, na meg az alakformáló fehérneműket, amiket azonban csak különleges alkalmakon vess be, mert hosszú távon károsak az egészségre. Például összenyomja a beleket és a húgyhólyagot.

5. Keskeny csípő, kicsi fenék

shutterstock 97217717

Ugyan sokan vannak, akik a nagy fenékre és a széles csípőre esküsznek, vannak nők, akik pont ennek az ellentettjére vágynak. Ezzel nem is lenne feltétlenül baj, de a csontszerkezetét senki nem tudja megváltoztatni. Sebaj, ha a csípő nem is lesz látványosan keskenyebb, a fenék még lehet sokkal formásabb. A farizmok erősítésével és a zsírréteg eltüntetésével megváltozik a test formája, attól függetlenül, hogy valakinek alma- vagy körtealkata van. Persze ez nem jelenti azt, hogy a karokat és a törzsizmokat ne kellene ugyanúgy megtornáztatni, mint a feneket. Dr. Wright szerint a biciklizés, a lépcsőzés sokat segít, főleg, ha a karunkat is rendesen használjuk közben. Ha nem tudsz várni egy percet sem, akkor vegyél fel olyan farmert, amelynek a farzsebei feljebb helyezkednek el, így a feneked formásabbnak tűnik majd.

Mustra