Szupertanárok, akik épphogy lemaradtak a döntőről

Bár nem kerültek be a top3-ba, szerintünk ők is szupertanárok. Bemutatunk néhány érdekes pályázatot, amelyek a Dívány és a Lidl közös felhívására érkeztek.

Idén is meghirdettük a Dívány és a Lidl közös pályázatát, amelyben az ország szupertanárát kerestük. A sok, sok érdekes, vicces és kreatív pályázatot szakértő zsűri pontozta és kiderült, hogy még mindig egy csomó szupertanár tanít szerte az országban. Most azokat mutatjuk be, akik a zsűri értékelése alapján magas pontszámot értek el, és csak egy hajszállal maradtak le a szupertanár idei döntőjéről.

Niedermüller Anna szerint a beérkezett pályázatok mindegyike azt sugallja, hogy a benyújtók számára fontos, hogy az általuk képviselt pedagógiát, a gyerekekhez fűződő viszonyukat, a munkájukból adódó felelősséget teljes egészében megéljék, és nagy elhivatottsággal fordulnak a hivatásuk felé.

"Olyan oldalukat és képességeiket, erőfeszítéseiket és hitüket mutatták meg a pályázati anyagokban, amelyek önmagukban is értékelendők, és becsülendők" - írta értékelésében Niedermüller Anna.

"A szupertanárság mindannyiunk számára mást jelent, mást jelenthet. Ahogy a gyerekek nagyon sokfélék, úgy a feléjük forduló szakembereknek is sokféle megoldást, sokféle lehetőséget kell felkínálniuk ahhoz, hogy mindenki személyesen megszólítva érezze magát. A pályázatok rangsorolásánál azt vettem figyelembe, hogy a leírások alapján kinél éreztem leginkább azt, hogy a gyerekek felé, a személyiségük felé rugalmasan és szakmai szempontból változatosan, kreatívan fordulnak" - írta a szeptemberben induló AKG általános vezetője. 

Tartós kódolás

Éppen csak egy hajszállal maradt le a döntőről Csordásné Anda Éva, aki 23 éven át tanított halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeket a Borsod megyei Perkupán. Az immár nyugdíjas tanítónő minden gyerekhez közel akarta vinni a matematikát, ezért fejlesztette ki a MATANDA nevű korongos abakuszt. A piros és kék korongok tulajdonképpen azt mutatják meg, hogy mi történik fejben számolás közben. A játék gyors, pontos és tartósan kódolja a gyerek fejében a tudást.

Niedermüller Anna ezt a pályázatot értékelte a legjobbnak, mert - ahogy írta - "olyan gyerekközpontú megközelítés ez, amelynek eredménye mások számára is hasznosítható és használható segédeszköz, módszertani megoldás. Ez már túlmutat a hétköznapi felhasználáson is".

Szaftos fizika

Vörös Tamás kispesti fizikatanár a zsűri diáktagjának, Bencének volt az egyik kedvence. Tamás azt írta a pályázatában, hogy a fizika "szaftos" oldalát szeretné megismertetni a diákokkal, ezért Youtube-videókon és a Trip2Science  című weboldalán is bemutatja nem mindennapi kísérleteit. Fizikaórái látványosak és interaktívak, az élményalapú tanításban hisz és a dögunalmasnak tűnő témákat is feldobja valamilyen különlegességgel: szervezett már folyékony nitrogén partyt, amikor a radioaktivitásról tanított, akkor műtrágyát vitt be az iskolába, hogy bemutassa a háttérsugárzást. 

A tanulás lehet izgalmas is
A tanulás lehet izgalmas isFotó: Shutterstock

Hétköznapi hős

Nem sokkal maradt le a döntőről az ezerfős Penészlek egyik tanítója, Hajdu Henrietta sem. Henrietta már tizenöt éve tanít nyelvtant és irodalmat, mellette délutánonként táncszakkört tart, vers- és meseíró versenyekre viszi a gyerekeket, filmkészítő pályázatokon vesz részt velük. A halmozottan hátrányos helyzetű település diákjai között folyamatosan keresi és biztatja a tehetségeket, szlogenje: "mutassuk meg a nagyvilágnak". A pályázata alapján Számadó László, a 2017-es szupertanár azt írta róla, hogy "jó látni, hogy nem a küzdelembe belefáradás a jellemzője, hanem az apró örömökből is erőt merítünk a hitvallása!" 

Ők tehát azok, akik éppen csak lemaradtak a szupertanár pályázat döntőjéről, de közben már zajlik a verseny döntősök között, itt mutatjuk be őket, szavazz te is és szólj bele, ki legyen 2018 szupertanára!

Blogmustra