A Lidl leszámolt a Mikulással

A Lidl karácsonyi reklámjában leszámol a Mikulással, illetve azzal, hogy karácsonykor a Mikulásról szól minden, holott az ünnepi készülődés jelentős részét a nők végzik. A reklám arra hívná fel a figyelmet, hogy miközben az egész karácsonyi showt egy férfi (a Mikulás) viszi el, addig a karácsonyi ünnep igazi hősei az előkészületeket végző nagymamák, anyukák, nővérek, lányok. Az internet egy része viszont kiakadt. 

Bár a kisfilm arról szólna, hogy a karácsony mindenkié, többen mégis kiakadtak a Lidl Facebook oldalán. "A bájos és modern karácsonyi nő lesz a Lidl válasza az ebben országban élő sok hölgy számára, akik gyakran észrevétlenül végzik a karácsonyi feladatok oroszlánrészét, és ezért megérdemelnek egy jó hangos köszönetet. Santa Clara a vidám, lazulós karácsonyi ünnep nagykövete, amelynek előkészítéséből mindenki kiveszi a részét. Ez az az ünnep, amelynek nem kell tökéletesnek lennie ahhoz, hogy boldoggá tegyen. Hiszen a karácsony végül is mindenkié" - áll a Lidl sajtóközleményében, de a követőik egy része mégis kiborult a reklámtól, aminek a fő üzenete elvileg az, hogy kevesebb stresszel a karácsony is szebb lesz.

Akik azon háborognak, hogy karácsonykor nem is a Mikulás jön, hanem a Jézuska

A kommentelők egy része szerint a reklám azért felháborító, mert Magyarországon karácsonykor a Jézuska hozza az ajándékokat, nem is a Mikulás. Ez persze a reklám mondanivalóján semmit sem változtat, de mégis többen jelezték, hogy ez így nem az igazi. Valószínűleg sokkal többen lennének kiakadva, ha a Lidl nemzetközi reklámosztálya leforgatta volna ugyanezt a kisfilmet kimondottan a magyarok számára sztár Mikulás helyett szár Jézussal, de ez már sosem derül ki. 

A Lidl kutatása szerint a nők stresszelnek többet karácsonykor

A Lidl nemrég végzett egy kutatást, mely szerint a nők 46 százaléka és a férfiak 37 százaléka nyilatkozta azt, hogy a karácsony stresszel jár. Itthon a megkérdezettek 1/3-a örülne annak, ha családja többet segítene neki a karácsonyi előkészületekben, és minden második válaszadó szeretné, ha feszültségmentesebb lenne számára az ünnep. A felmérésben résztvevő magyar nők 40%-a válaszolta a stresszt arra kérdésre, hogy mit jelent számára a karácsony. A stresszt kiváltó tényezőként a legnagyobb arányban, 44%-ban pedig az előkészületeket (tervezés, főzés) jelölték meg.

Akik azon háborognak, hogy az ő nevük nem hangzik el

A reklám végén a leggyakoribb magyar női nevek közül sorolnak fel néhányat, miszerint ez a dal nekik szól, hiszen ők töltik meg örömmel az ünnepet. Nos a hőbörgők egy jelentős része azon akadt fenn, hogy nem hallja a keresztnevét, vagyis ez a reklám nem neki szól, hanem ellene, mintha ő nem csinálna semmit karácsonykor, ezért többet nem is megy a Lidlbe.

Akik azon háborognak, hogy ez megalázó a nők számára

A harmadik csoport szerint a reklám rossz színben tünteti fel a férfiakat és sztereotipizálja a nőket. Úgy állítja be, mintha a férfiak nem csinálnának semmit, a nők pedig csak azon háborognának, hogy senki nem segít nekik, ezzel pedig elismerik, hogy a karácsonyi készülődés az ő dolguk. Hiába, hogy a kisfilm végén a nők és a férfiak mindent együtt csinálnak, együtt állítják fel végül a karácsonyfát, sokak szerint ez a kisfilm mégiscsak a nemek közti egyenlőtlenséget legitimizálja. 

Ön szerint melyik csoport hőbörgése helyénvaló?

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek