Ettől félünk a legjobban a karácsonyi időszakban

Káosz nélkül készül a magyar a karácsonyra, derült ki a Cofidis legfrissebb kutatásából. Alapvetően az előre gondolkodás jellemez bennünket, ami a karácsonyi ajándékokat illeti: a magyarok négyötöde tervezi meglepni a szeretteit, többségük pedig már november előtt elkezdett vásárolni, míg a beszerzését pusztán harmaduk időzíti a Black Friday-re. De mire is költünk legtöbbet, és mi okokból aggódunk a legtöbbször ebben az időszakban? Mutatjuk!

Kedvenc meglepetéseink: kinek és mit veszünk idén?

Karácsonyi ajándék választásnál mindig megvan az a pár kategória, amivel a legtöbb ember megszokta lepni a szeretteit: jellemzően szépségápolási cikkekkel, ruhával, élelmiszerekkel, játékokkal és műszaki cikkekkel szeretnénk boldogabbá tenni környezetünket. Idén is legtöbben a szépségápolási és ruházati termékekből válogatnak, de magas népszerűségnek örvendhet a márkás élelmiszerek és italok, és persze ne felejtsük el a könyveket, játékokat és a műszaki cikkeket sem. A meglepetések beszerzésének első számú helye a bevásárlóközpontok és a plázák lesznek, valamint a hipermarketek és a szaküzletek is sok vevőt várhatnak. A vásárlást sokan tervezik online intézni, de itt a külföldi webáruházakkal szemben a hazai boltoknak szavaznak majd bizalmat. 

shutterstock 352069043

Karácsonyi aggodalmaink

Hiába az ünnepi légkör, vannak dolgok, amiktől a magyarok kétharmada kifejezetten tart karácsony táján. A felmérésből kiderült, hogy minden negyedik embernek vagy a megfelelő ajándék beszerzése, vagy a túlköltekezés okoz szorongást. De az elsődleges félelem nem is ez: a forgatagtól, a tömegtől, a közlekedési dugóktól félünk a legjobban, majd ezeket követik a karácsonyi teendőktől (16%), az ajándékok beszerzésétől és a túlevéstől való félelmeink (15-15%). A családi konfliktusok, veszekedések 14%-unkat nyugtalanítják, s minden tizedik magyar azon aggódik, hogy az ünnepek alatt nem tudja majd kipihenni magát.

Idén kevesebben vásárolnak, de többért 

Átlagosan egy magyar ember 30 ezer forintot tervez ajándékvásárlásra fordítani. 2016-ban kevesebben ajándékoznak ugyan, de valamivel magasabb összegben, mint két évvel ezelőtt. Az ajándékok megvásárlásához szükséges anyagi fedezet főként az aktuális havi jövedelemből (63%) áll össze idén is. A lakosság több mint fele (53%) akár ilyen célra is használható megtakarítással is rendelkezik, és többen kifejezetten ajándékvásárlásra spórolnak (44%). Ilyen célra hitelt mindössze 5% tervez felvenni valamilyen pénzintézettől. 

Oszd meg másokkal is!
Mustra