Kellemes illatok miatt költünk többet

Dawn és Samantha Goldworm illatszakemberek
Dawn és Samantha Goldworm illatszakemberek

Ha esetleg valaha is erős kényszert érzett arra, hogy vásárolnia kell valamit egy üzletben vagy esetleg meghosszabbította nyaralását egy szállodában, akkor előfordulhat, hogy azt Dawn és Samantha Goldwormnak köszönheti, akik 12.29 nevű márkájukkal segítenek a vállalkozásoknak abban, hogy a cégek a rájuk szabott illatokkal érzelmi kapcsolatot alakítsanak ki az ügyfeleikkel.

A fogyasztói pszichére ható illatokat előállító 34 éves ikerpár luxusbutikoknak, bankoknak, szállodáknak és divatházaknak keveri személyre szabott illatait, melynek köszönhetően mára már egy jól jövedelmező céget tudhatnak magukénak. Az ikrek születési dátumára utaló márkánál, a 12.29-nél Samantha a marketing- és ügyfélkapcsolatokkal foglalkozik, miközben a korábban a Cotynál dolgozó Dawn a cég kreatív feladatait látja el – írja a dailymail.co.uk.

Dawn egyik évben a bőráruban utazó párizsi butiknak, a Corto Moltedonak kevert ki egy illatot, ami annyira népszerű lett, hogy a vásárlók elkezdtek arról érdeklődni, hogy hogyan teremthetnek ilyen illatot a saját otthonukban is. A siker hatására az illatspecialista úgy érezte, hogy testvérével meg kell alapítania saját márkáját.

A Goldworms illatokról azóta kutatás is készült, miszerint a csalogató buké hatására a kliensek hosszabb ideig tartózkodnak az adott üzletben, vagy nagyobb valószínűséggel látogatnak vissza oda, ami hosszú távon nagyobb eladásokat generál a cégeknek. „Az illat az egyik legszorosabb kapocs a memória és az érzelem között, melynek segítségével egy márka kitűnhet a többi közül” – mondja Dawn.

A Rodarte showja hozta meg nekik az áttörést
A Rodarte showja hozta meg nekik az áttörést

A duónak a nagy áttörést a 2009-ben a Rodarte 2010-es tavaszi-nyári kollekciójának bemutatója hozta meg, amikor erdőtűz illatára emlékeztető füstöt fújtak a poszt-apokaliptikus ihletésű ruhákban felvonuló modellek közé a kifutóra. A sikeres show után a Goldworm lányok úgy döntöttek, hogy minden szezonban együttműködnek egy általuk preferált feltörekvő tervezővel, mint például Zac Posennel, Jason Wu-val vagy Thakoonnal.

Ön került már hasonló illat hatása alá?

„Ha az adott illat megérinti a fogyasztó érzelmeit, az segít neki létrehozni egy emlékezetes kapcsolatot a márkával. Bizonyos értelemben ez a módszer egyfajta tudatalatti üzenetküldésként funkcionál” – állítják az ikrek.

„Szerintem manapság a márkáknak nagyon nehéz megkülönböztetniük magukat. Most a kereskedelmi- és vendéglátóipari cégeknek is nagyon sok lehetőségük van érvényesülni, hogy eljussanak a fogyasztóhoz. Ha azt szeretnék, hogy márkájuk egy következő szintre jusson, annak a legegyszerűbb módja, ha hatnak a vásárlók érzelmeire” – magyarázza Samantha.

„Ez sokban különbözik a parfümtől. Hiszen magában foglalja az adott márka sajátosságait; a cégről kialakult látványvilágot, hangokat, benyomásokat, színeket, anyagokat, az egész identitását. Ez mind benne van egy illatban” – mondja az újító találmányról Dawn.

Így néz ki egy 33000 forintos illatgyertya
Így néz ki egy 33000 forintos illatgyertya

A bankok és pénzügyi központok esetében persze más varázslatra van szükség, ott elsősorban olyan illatot kell a levegőbe permetezni, amiről a nyugalom és a bizalom jut először az ügyfelek eszébe. A szállodák ezzel szemben ennél keménykezűbb megoldásokra használják az ikrek illatait. Az adott illat nemcsak cégük egyik meghatározó tényezője, hanem ezzel a módszerrel söprik szőnyeg alá a hirtelen jött kellemetlen szagokat; naponta többször is alkalmazzák a recepción és a folyosókon is.

„Ez lehetővé teszi számukra, hogy szabályozzák az illatokat, úgy hogy az ügyfelek még érzelmi élményben is részesüljenek. A szálloda éjszakai illatokkal indított, ami általános értelemben véve hasonló, mint egy hangulatos kísérőzene vagy világítás„ – mondta Samantha a Thompson Hotels & The Surf Lodge-nak készített megrendelésről.

A márka egyik alapítója, Dawn még a Coty alkalmazásában állt, amikor segített Lady Gagának kikeverni a megfelelő illatokat Fame névre keresztelt fekete színű és tiniszagú parfümjéhez.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!

Az extrém illat sikerének titkát mára saját márkájuk nyelvére is lefordították és piacra dobták gyertyakollekciójukat, mellyel remélik, hogy sokkal több gondolatot ébresztenek vásárlóikban, mint egy egyszerű parfüm esetében.

A porcelántartóval kapható fűszeres, keleties hangulatot árasztó gyertyákat 150 dollárért, 33350 forintért lehet megvásárolni az ikrektől, akiknek tehetségét mi sem bizonyítja jobban, hogy Dawn dolgozott már együtt az Adidassal, a Lamborghinivel és Pierre Cardinnel is, és az egyik legbefolyásosabb szaglási szakértőnek tartják számon a nyugati piacon valamint a Közel-Keleten, Kelet-Európában és Ázsiában is. Samantha pedig megfordult már felsővezetőként a legtöbb világmárkánál a Lancôme-tól az American Expressig.

Oszd meg másokkal is!
Mustra