#VILÁGOM

Tuti receptek boldogtalansághoz

hv 2014. május 18., vasárnap 15:33

Rossz házasságok, boldogtalan gyerekkor, szeretethiány, anyós és vej közötti viszony, eltitkolt melegség, érzéketlen testvérek – kevés olyan végzetes családi probléma létezik, amelyet a Dollár Papa Gyermekei társulat most bemutatott, Otthon című darabjában nem kerül elő.

A pelikán áldozatai

“A boldog családok mind hasonlók egymáshoz, minden boldogtalan család a maga módján az.” Ezzel a közhellyé vált idézettel indul az Anna Karenina. Ugyanebben az időben írja August Strindberg lelombozó drámáját a saját gyermekeit a vérével tápláló pelikánról. Az utódok éppen ebbe fulladnak bele, és esélyük sincsen arra, hogy boldogok legyenek – vagy legalább másképpen boldogtalanok. A pelikán felfal, és Strindberg hiába írta fullasztó kamaradarabját a 19. század végi jéghideg Svédországban, simán elhisszük, hogy az Otthon a mai Budapesten játszódik. A lakás akárhol lehetne, akármilyen korban. A pelikán nyomán íródott Otthont a színészek mai nyelven, prózában adják elő, így inkább tűnik improvizációnak, mint adaptációnak. "Mindig úgy dolgozunk, hogy a legrégebbi fordítással kezdünk, azzal haladunk nagyon sokáig, megtanuljuk, majd lecseréljük a saját szavainkra" - mondta el munkamódszerükről a társulat egyik alapítója, Kiss-Végh Emőke nemrégiben a Díványnak.

Egy halott apa alakja körül veszekszik a két gyerek, a színésznőnek indult, ám háziasszonnyá avanzsáló hazug, felszínes és boldogtalan anya, valamint a közéjük álló fiatal férfi. A Dollár Papa Gyermekei társulata a megszokott erővel, minimalizmussal, eszköztelenséggel dolgozza fel ezt a könnyednek korántsem nevezhető történetet, úgy, hogy közben arra gondolunk, hogy velünk ilyesmi soha, de soha ne történjen.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Elolvasná Marilyn Monroe verseskötetét?

bh 2014. május 17., szombat 14:51

Azt mondják, az igazi tehetség nem ismer műfaji határokat, és ezt számos művész bizonyítja. A Brainpickings.org összeszedett néhány olyan kreatív embert, akik nem csak azon a területen alkottak maradandót, amely kapcsán megismerte őket a világ.

A szabad ember akkor is szabad, ha egy szál pokróccal csinál előadást

maze 2014. május 16., péntek 12:41

Azt mondtad a Terápia sajtótájékoztatóján, hogy nem szereted a karakter szót. Mi a baj ezzel a szóval? 

Talán nem vagyok hozzá elég fiatal. Ez egy friss kifejezés nálunk, ugyanezt eddig szerepnek hívták. Nem állítom, hogy súlyosan zavar, csak jobban szeretem azt, hogy szerep. Ezt szoktam meg. A színházban is ezt használjuk. A filmgyártásban, mint sok más szakmában, sok a jövevényszó. Enyedi Ildikó klassz mondata volt most a forgatáson, hogy micsoda dolog, hogy a partner vállán át felvett arcköztelit overshouldernek kezdik hívni, annak a rendes magyar neve ansnitt... Most a karakter szó is divat, majd elmúlik. Vagy nem. 

Távolról sincs vége, olvasson még »

Ön hogyan rajzolná le a lefordíthatatlant?

bb 2014. május 15., csütörtök 12:33

Biztos önnel is előfordult már nyelvtanuláskor vagy fordítás közben, hogy szembejött egy-egy olyan speciális, csak az adott nyelvben létező kifejezés, amit más nyelven nem lehet (vagy legalábbis nem egyetlen szóban) visszaadni. Ez a nyelvi probléma adott ötletet Anjana Iyer illusztrátornak is legújabb, „Found in Translation” névre keresztelt munkájához, melynek lényege, hogy sokatmondó képeivel olyan kifejezéseket próbál vizuálisan megmagyarázni, amiknek nincsen közvetlen, egyértelmű, egyetlen szóban megfeleltethető angol fordításuk.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Szimbiózisba olvadnak a bulik, a kultúra és a képregény

Divany.hu 2014. május 15., csütörtök 09:21

Május 15. Csütörtök

Ha a csütörtököt rögtön kultúrával nyitná, és miért ne tenne így, akkor ideje, hogy megismerkedjen a Werk Akadémia frissen végzett képzőművészeti menedzser hallgatóinak műveivel a Fogasházban. A Takarásban című kiállítás hétkor kezdődik, és onnan még hosszú az éjszaka. Ha mégis inkább az idősebb korosztály művészete vonzza, akkor ott van a Tereskova Portréfestést vállalok című kiállítása a Godot-ban. És még csak csütörtök van.

Tereskova kiállítása
Tereskova kiállítása
Fotó: Index
Távolról sincs vége, olvasson még »

Nem az a kérdés, mit mond, hanem hogy hogyan

cukorka 2014. május 14., szerda 19:00

Ha van színdarab, aminek egészen biztosan nem kell a reklám, akkor az a Katona József Színház Godot-ra várva című előadása, Ascher Tamás - Zsámbéki Gábor rendezésében. És nem kizárólag azért, mert álmodni se lehetne jobb szereposztást a számtalan módon értelmezhető abszurd dráma előadására, hanem azért is, mert Godot-értő közönségnek, és csakis zseniális szereposztásban szabad játszani, ami a Katonában általában adott. Ez a mű tökéletes példája a színdarabnak, amit játszani túl jó lehet, nézni viszont - legyünk őszinték - még akkor is kemény dió tud lenni, ha a tökéletes szereplőket válogatták ki hozzá. 

Úgy vizionáljuk, hogy amikor kiderült, hogy Zsámbéki egy műtét miatt nem tudja befejezni Beckett klasszikusán a munkát, egymásra nézett a Katona vezetősége és a szereplők, majd egyöntetűen Ascher Tamás nevét kiáltották. Ascher meg ment (már ha eleve nem ült ott amúgy is minden próbán), mert ő egyszerre Gogo és Didi, Pozzo és Lucky, és nála talán senki nem ismeri jobban Beckett leggyakrabban játszott abszurdját. 

Ebben a témában még akkor is tud mit mondani, ha Zsámbéki Gábor már közel kész volt a rendezéssel, és bár nem tudjuk, hogy így történt-e, de a végeredmény egy nagyon érzékeny előadás lett. Pontosan az, aminek lennie kell.

Távolról sincs vége, olvasson még »

7+1 érv amellett, hogy Conchita Wurst miért nem az Antikrisztus

Steiner Kristóf 2014. május 13., kedd 16:33

Európát lassan egy hete egyetlen téma foglalkoztatja: a „szakállas nő”, Conchita Wurst. Akadnak, akik az apokalipszis eljöveteleként értelmezik győzelmét – mondván, egy hibrid, buzeráns manipulátor az új „példakép”. Mások egyenesen az illuminátusok ügyködését vélik felfedezni a háttérben. Megint mások – köztük melegek és transzexuálisok is – kártékonynak és botrányosnak találják, hogy „ezzel a pénz- és sikeréhes bohóccal azonosítják az emberek az LMBT szubkultúrát". És persze olyan is akad, aki szerint igazából azzal van a gond, hogy Conchita nem a tehetségével, a hangjával, vagy a dalával nyerte meg az Euróvíziós Dalversenyt, hanem egy olcsó showelemmel: azzal, hogy szakállas férfi létére nőnek öltözött. No meg persze ott van a „liberális média” is – az elmúlt napok során minden magára valamit adó online magazin megszólalt a témában, és sokan a tolerancia diladalának nevezik az osztrák versenyző mennybemenetelét. Egyvalamivel azonban baromi keveset foglalkozunk: nevezetesen azzal, hogy bolhából csinálunk elefántot. Egy csokorba gyűjtöttem hát hét érvet, amelyek új megvilágításba helyezhetik a Conchita Wurst-jelenséget.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Megnyílik az első sci-fi múzeum Hollywoodban

bb 2014. május 12., hétfő 15:27

Úgy tűnik, hogy a sci-fi rajongók kemény munkája és fáradhatatlan adománygyűjtése meghozta a gyümölcsét, ugyanis nagy valószínűséggel 2015-ben végre megnyílik Hollywood első sci-fi múzeuma, mely leginkább az egyik legnagyobb rajongónak, az íróként ismert Hustin Huddlestonnak és az általa létrehozott New Starhip Foundation névre keresztelt alapítványnak köszönhető.

d89a417a4112fe4e542a69e3ffd22059 large
Fotó: kickstarter.com
Távolról sincs vége, olvasson még »

Modern, mint a holnapi nap

hv 2014. május 11., vasárnap 17:35

Cigarettafüst és közvilágítás. A pesti utcákon rikkancsok kiabálnak, szól a rádió, a kávéházakban újságírók, széplányok és nagyvárosi kószálók kavargatják a rumos feketét, miközben Esti Kurírt és Esti Kornélt olvasnak. A Merészebb, mint a festészet – a modern magyar kereskedelmi plakát 1924-1942 című kiállítás remek atmoszférát teremt, és ez még csak a kezdet, hiszen tartalommal és történettel is képes megtölteni a színes csomagolást. Kevés olyan tárlatot látni mostanában, amely mögött valódi kutatómunka, és kutatói szenvedély is áll. Ez nyilván a kiállítás kurátorának, Bakos Katalinnak köszönhető, aki a téma egyik legjobb hazai szakértője.

Kassák, Berény, Moholy-Nagy

A címből is kitalálhatóan a kiállítás középpontjában az 1920-as és 30-as évek megújuló formanyelvvel és új hirdetési tartalommal egyaránt bíró, kereskedelmi célú plakátjai állnak. A jó plakát – olvashatjuk a kiállítás elején egy sárga hirdetőoszlopon – kilép az utca szürkeségéből, megállítja a járókelőt, meglepő, megragad és bevésődik az emlékezetbe. Márpedig itt jó plakátokat láthatunk.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Itt megtalálhatja a keresett boldogságot!

maze 2014. május 11., vasárnap 09:16

704788

Májusban sokkal menőbb új évet kezdeni, mint január elsején, szóval ajánljuk mindenkinek, hogy találja meg a boldogságot, akár Szendi Gábor Értelmes szenvedés: a boldogság című könyvével, akár nem. Szendi nem sok jót ígér, azt mondja, hogy "a valódi boldogság szinte mindig küzdelemmel, verejtékkel, nyugtalansággal jár: az érzést a remény és a kétség közti hányódás, a kudarcok és a sikerek, a meg nem értettség és az elismertség, a kitaszítottság és az elfogadottság váltakozása jellemzi". Szóval ideje elkezdeni értelmesen szenvedni!

Persze az is lehet, hogy ön sokkal inkább önmarcangoló típus, talán épp egy olyan, akit felzaklatnak A múlt sebei, kiváltképp ha Bruce Machart tollából származnak. Hát persze, hogy ez is bestseller, ami közelsem jelentené, hogy tényleg jó, de azért ha elkalandozna a 19. század végén az amerikai vadnyugaton egy szépen megírt történetben, akkor bele lehet vágni. Még lovak is vannak benne.

Távolról sincs vége, olvasson még »

1600 panda lepte el Hongkongot

bb 2014. május 10., szombat 14:26

Hongkongba érkeztek a francia származású művész, Paulo Grangeon újrahasznosított anyagból készült papírmasé pandái, melyekkel a World Wildlife Funddal és a PMQ-val karöltve a veszélyeztetett fajok megóvására, kihalásuk fokozott veszélyére, illetve a világméretű környezeti válságra kívánják felhívni a figyelmet a szervezők.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Nézzen Tarkovszkijt ingyen online!

Divany.hu 2014. május 9., péntek 15:39

Andrej Tarkovszkij határozottan a legjobb háború utáni rendezőnek tartotta saját magát, de hatása jóval túlmutatott Szovjetunión. A Cahiers du Cinéma nevű honlap is beválasztotta az évszámok alapján felállított top 10 listájába a legjobb rendezők közé, és még Ingmar Bergman is bevallotta, hogy neki a rendező az etalon. "Tarkovszkij a legnagyobb! Egy egészen új nyelvet talált ki, hűen a filmezés természetéhez: tükörképet mutat az élet dolgaihoz, álomszerűen ábrázolva azt. De Akira Kuroszava is méltatta a rendezőt: "Imádom Tarkovszkij filmjeit, az összeset! Szeretem a személyiségét, mindent, amit valaha rendezett. Filmjeinek miden kockája önmagában is megállja a helyét." 

Távolról sincs vége, olvasson még »

Döbbenetes vérfürdő a hómezőn

bh 2014. május 8., csütörtök 14:52

Ha csak egy norvég filmet néz meg ebben az évtizedben, akkor Az eltűnés sorrendjében legyen az. A berlini filmfesztivál versenymezőnyében bemutatkozó alkotás talán pont azért szól ekkorát, mert nehéz bármilyen elvárásokkal beülni a moziba. Hiszen mi a fene történhet két órán keresztül a végeláthatatlanul fehér, norvég hómezőkön? Nos, nagyon durva dolgok.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Ez a bicajosok, a filmbuzik, meg az újrakezdő örmények hete lesz!

Dívány 2014. május 8., csütörtök 10:05

Május 8. Csütörtök

Ha csütörtök, akkor Heti Kimenő, megint egy rakás programmal, hogy legyen miből csemegézni. De mindenekelőtt szólunk, hogy ma a Bringázz a Munkába! kampány keretében az ország 40 pontján bringásreggelivel várják a Magyar Kerékpáros Klub önkéntesei a reggel biciklivel munkába/iskolába indulókat. Délután pedig, ha végzett napi teendőivel, akkor meg nézzen el a Trafiqba, ahol Budapest Calling Monkey Safari lesz, azaz szafarizhatnak a deephouse dzsungelében a Monkey Safari idegenvezetésével. Buli előttre meg ott a művelődés, hiszen az Urániában ma kezdődnek a Moszfilm napok, 11-éig új es klasszikus orosz filmeket lehet megnézni dögivel. Ha kicsit lazábbra venné, nézze meg a Budapesti Anarchista Színház Zöld Szofi című előadását a Hátsó Kapuban, utána még simán el tud menni a Roham Bárba a Judment Night Volume2-re is, ahol Az ítélet éjszakája című film zenéjét játsszák el élőben hazai előadók, a bevételből meg jófej módon jótékonykodni fognak. Erre számítsanak:

  

Távolról sincs vége, olvasson még »

A felületesség a magyar forgatókönyvek legfőbb hibája!

maze 2014. május 7., szerda 14:05

Hogyan jött, hogy krimit állíts színpadra?  

Másfél éve forgattam az Isteni műszakot, és ebben szerepelt többek között Rába Roland, Ötvös András, Stork Natasa és Börcsök Enikő. Nagyon inspirálónak éreztük ezt a találkozást, és mindannyian azt mondták nekem, miután végeztünk a forgatással, hogy tök jó lenne folytatni a munkát. Aztán támadt egy krimiötletem, ami amúgy filmként is érdekel, és akkor azt gondoltam, hogy ha a színészek részéről van egy ilyen bizalom és ez kölcsönös, akkor ezt nem filmben, hanem színházban próbálom ki. 

Távolról sincs vége, olvasson még »

Szex, drogok, diktatúra

hv 2014. május 6., kedd 18:17

Hétköznapok nyomában

Április 28-án mutatták be a Muzikum Klubban a Repülök a gyógyszerrel – A kábítószerezés története a szocialista Magyarországon című könyvet, amely a diktatúra és a drogozás viszonyát vizsgálja, személyes visszaemlékezések, dokumentumok és interjúk alapján. A kötetet jegyző három szerző közül Bajzáth Sándor, egykori droghasználó a főszereplő, hiszen a kötet jelentős részét a vele készített életútinterjú teszi ki. Az 1965-ben született Bajzáth őszintén beszél gyerekkoráról, jómódú, őt elkényeztető családjáról, majd fiatalkoráról, az 1980-as évek elejének szürke és nyomasztó Budapestjéről. Elmeséli, hogyan kezdett el anyagozni egy Ági nevű lánnyal, hogyan lett végül függő, aki számára már semmi más nem számított, csak az, hogy megszerezze a drogokat.

A kötet másik két szerzője elemzi és értelmezi Bajzáth történeteit. Dr. Rácz József pszichiáter a hazai addiktológia egyik úttörője, aki az orvos szempontjából elemzi függést és a függőkkel készített interjúkat. Tóth Eszter Zsófia történész, a szocialista korszak egyik legjobb hazai kutatója, aki a mikrotörténetírás eszköztárával elemzi a Kádár-rendszert. A módszer lényege, hogy a hétköznapi jelenségek és a hétköznapi emberek felől közelít a történetiség, az emlékezet és a feltárás problémáihoz, és azokból von le általános társadalomelméleti következtetéseket. Puszi Kádár Jánosnak című kötetében a szocializmus gyáraiban dolgozó munkásnőkkel készített interjúit dolgozza fel, míg a szintén most megjelent, Murai Andrással közösen jegyzett Szex és szocializmus című könyvben a diktatúra és a szexualitás kapcsolatát vizsgálja korabeli dokumentumok, újságok, művészeti alkotások, és természetesen interjúk segítségével. Nem véletlen tehát, hogy a drogozás és a diktatúra kérdéskörét is történettudományi problémaként kezeli.

Távolról sincs vége, olvasson még »

A nézők közelsége nem engedi, hogy ripacskodjak vagy elszálljak

maze 2014. május 4., vasárnap 15:45

A ti előadásaitok semmilyen szempontból nem nevezhetők hagyományosnak, mire számítson a néző, a most bemutatott Otthonban mennyi maradt az eredeti darabból, August Strindberg Pelikánjából?

A történet váza és a szereplők is nagyjából megmaradtak. Az előadásra inkább az jellemző, hogy egy teljesen más nyelvezetet használunk. De mi mindig úgy dolgozunk, hogy a legrégebbi fordítással kezdünk, azzal haladunk nagyon sokáig, megtanuljuk, majd lecseréljük a saját szavainkra.

Ez nem jóval nehezebb így?

Ha nagyon alapos elemzés van előtte, tehát mindig mindenki tudja, hogy mi a helyzet, hol tartunk és hová, úgy nem nehéz. Ahogy haladunk a próbán, folyamatosan megy az átírás, egyre jobban kilógnak bizonyos részek, és rajzolódik ki az új szövegverzió. Emiatt mindig gondolkodni kell közben, nem az van, hogy megtanulom a szöveget és mondom, hanem mindig tudom, hogy miről beszélek, de mindig máshogy. De azért szöveghűek vagyunk. Az új szövegkönyvhöz. 

Távolról sincs vége, olvasson még »

Hogy lehet jó egy sorozat, amiben a főhősnő ronda, kövér, és túl sokat szexel?!

Steiner Kristóf 2014. május 2., péntek 10:05

Nemrég egy magazin felkérésére készítettem egy összeállítást, amelyben az elmúlt tíz év legforróbb tévés szexjeleneteit idéztük fel. Az HBO saját gyártású sorozata, aGirls(magyarul Csajok) című sorozat feltétlen tisztelőjeként evidensnek tartottam, hogy a főhősnő megannyi bizarr és naturalista aktusa közül minimum egy bekerül a szórásba. Nem kicsit döbbentett meg, amikor a szerkesztőm elárulta, a sorozat „nem jött be Magyarországon”, és „az olvasók nem szeretik” Hannah-t, a főhősnőt. Az információ annyira meglepett, hogy rögtönzött közvéleménykutatásba kezdtem a magyar weben, eredetileg azzal a céllal, hogy bebizonyítsam: márpedig a Csajok nálunk is nyilván ugyanolyan menő, mint bárhol máshol a világban. Ám hosszas kutatómunka után megdöbbenve tapasztaltam, a szerkesztőnek igaza volt: a magyar nők számtalan fórumon egyenesen gusztustalannak, idegesítőnek, és élvezhetetlennek bélyegzik meg a Girlst – azt a sorozatot, amelyet a Vogue főszerkesztőnője, Anna Wintour „az új Szex és New Yorknak” nevezett, a magazin címlapja pedig a televíziós komédia királynőjének kiáltotta ki a polihisztor főhősnőt, Lena Dunhamet. Mindezt annak dacára, hogy a lány alkata valóban cseppet sem emlékeztet a klasszikus Vogue modellekére.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Csákányi Esztert tényleg szeretik az istenek

cukorka 2014. május 2., péntek 07:56

Csákányi Eszter Spinozában bemutatott önálló estjét látva teljesen evidens volt, hogy cikkünk címe nem lehet más, mint hogy a művésznőt szeretik az istenek – csak utána vettük észre, hogy dehát az előadás címe is éppen ez. Elég valószínű hát, hogy Csákányi Esztert valamiért tényleg szeretik az istenek, és az is, hogy ez nemcsak egyedül neki tűnt fel. Az Akit az istenek szeretnek c. önálló est egy másfél órás, zenés elmélkedés azokról a női dolgokról, amik Csákányit foglalkoztatják, és fogják a kor előrehaladtával egyre jobban. 

6M6C2592
Fotó: Takács Attila
Távolról sincs vége, olvasson még »

Barokk bringások, szevasztok!

Dívány 2014. május 1., csütörtök 09:06

Miért éppen barokk?

Biciklizni Budapesten már egy jó ideje elég menő – ezt jól jelzi a bringás mozgalmak, blogok, szervezetek terjedése, és azok a rendezvények is, amelyek a biciklizést a divattal, a stílussal, vagy a kultúrával kötik össze. Ilyen volt április 26-án, szombaton este a Budapesti Fesztiválzenekar, a Néprajzi Múzeum és a Hungarian Cycle Chic közös estje, amelyen két, egymáshoz (eddig) nem túl szorosan kötődő fogalmat, a biciklizést és a barokkot kapcsolták össze, a Néprajzi Múzeumban látható Bicikliváros Szabadka-Budapest című kiállítás, és a Budapesti Fesztiválzenekar Midnight Music elnevezésű éjszakai koncertsorozata révén. A negyedévente megrendezett éjféli koncertekre főleg fiatalokat várnak, hogy megmutassák a komolyzene kötetlenebb oldalát és azt, hogy lehet koncertre járni frakk és estélyi ruha nélkül is. A BFZ közismerten szívén viseli a budapesti bringás kultúrát, ezért a koncertre biciklivel érkezők kedvezményt kapnak. A szervezők szerint innen jött az ötlet, hogy az áprilisi éjszakai zenét összekössék a Néprajzi Múzeumban éppen látható Bicikliváros című kiállítással, és ha már úgyis mindenki szeret biciklizni, a kiállítás és a barokk koncert között legyen a múzeum aulájában egy barokk jelmezes-biciklis fotózás a stílusos bringások blogja, a Hungarian Cycle Chic szervezésében.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Kocsmajálistól Peter Gabrielig

Dívány 2014. május 1., csütörtök 08:26

Május 1. Csütörtök

Már megint itt van a majális, menjenek a szabadba és ne foglalkozzanak azzal, hogy a meteorológia szoros emberfogásban a kereskedelmi tévékkel napok óta próbálja bemagyarázni, hogy szar idő lesz. Még ha ne adj isten igazuk is lenne, akkor is elég egy meleg pulcsi, egy gumicsizma és egy esőkabát (gyengébb idegrendszerűeknek esernyő), és már lehet is vonulni sörvirslizni a szabadba, és persze örülni a sok új munkahelynek, ami nincs. Itt is van rögtön a Kocsmajális a Dürerparkban, ami egy szabadtéri főzőverseny a Városliget mellett, az RCKO.fm allstarz tolják a zenét, a kocsmák főznek, az emberek mulatnak, és a cukorkák nem mérgezettek. Különben tök mindegy, mit csinál, elég kimennie valami nagyobb térre és emlékeztetni fogják rá, hogy ma buli van. Az Akváriumban például a Quimby lép fel, a Budapest Park meg egyenesen Emir Kusturicát hozza el nekünk estére. Aki tesz erre az egészre, annak meg ott van a Toldi és a Bitches With Issues

Az előző évi kocsmajális
Az előző évi kocsmajális
Fotó: Facebook / Kocsmajális
Távolról sincs vége, olvasson még »

Keserü Ilonával jön a majális Füredre

Divany.hu 2014. április 30., szerda 14:21

Május 1-én, csütörtökön délelőtt 11-kor nyílik Balatonfüreden, a Vaszary Villa Galériában Keserü Ilona kortárs festőművésznő, Az idő színtere című kiállítása a Szépművészeti Múzeum munkatársainak közreműködésével. A tárlat festményeken, papírmunkákon, objekteken és fotókon, mintegy ötven alkotáson keresztül, kisebb egységekre bontva, mutatja be az alkotó festészeti tematikáit, a 60-as évek szabad gesztusokra alapozott, dinamikus festményeitől a sírköveken át, egészen a lenvászon domborításokig, amelyeket Keserü Ilona legegyedibb és legeredetibb művészi megoldásai között tartanak számon.

b72f05a13b1ac0c5450ca1eea8a84bd8 XL
Távolról sincs vége, olvasson még »

Kultúrcunami mosta el a komáromi erődöt

bh 2014. április 29., kedd 13:09

A szervezők ugyan nem ígérnek könnyed szórakozást, de hát nem is azért megy az ember a Mediawave Nemzetközi Film és Zenei Fesztiválra, vagy új nevén Együttlétre, hogy könnyeden borozgasson, hanem elgondolkoztató, és maradandó élményekért. A komáromi Monostori Erődben ebből idén is lesz bőven.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Sokkolnak és nevettetnek a Toiletpaper fotóművészei, és ez bejött nekik

bb 2014. április 27., vasárnap 14:53

Az elmúlt pár szezon Kenzo kampányaiért felelős Maurizio Cattelant és Pierpaolo Ferrarit, azaz a Toilletpaper fotóspárosát nem kell bemutatni a fotóművészet iránt érdeklődőknek. Az olasz duó jól ismert arról, hogy szeretik egyszerre tiszteletlen és találó kritikával illetni a populáris kultúrát, a történelmet, illetve a vallási témákat, de tréfás szobraik és installációik is gúnyosságról árulkodnak.

Dazed & Confused szerkesztője a legújabb, Dakis Joannou Radical Designnak tervezett kollekciója alapján készült 1968: Radical Italian Design néven futó projectjük apropóján beszélgetett a párossal. Az egyszerre ijesztően szürrealista és bájosan retro stílusú ikonikus bútorokról és tárgyakról lőtt képsorozat könyv formájában az amazon.com-on szerezhetőek be 54.23 dollárért (11.839 forintért). Nézze meg , hogyan látja a világot a narratív és kétértelmű képeiről ismert fotóspáros!

Távolról sincs vége, olvasson még »

Így hallgasson zenét Murakami Haruki regényeihez!

bb 2014. április 25., péntek 13:43

Aki ismeri korunk egyik legmenőbb japán írója, Haruki Murakami regényeit, annak egészen biztos szemet szúrt az író zene iránti rajongása, ami szinte az összes művének egyik meghatározó vezérfonala. Kapta már elő a laptopot, amikor olvasás közben újabb zenemű címe említődött a történetben? Nincs egyedül: Murakami zenei utalásai már többeket megihlettek, aminek köszönhetően rengeteg, általa inspirált tracklist található a világhálón. Mint például a haruki-music.com.

Távolról sincs vége, olvasson még »
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés